۰۶ آبان ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۱
کد خبر: ۴۵۷۸۲۸
شهردار مشهد:

اقدام در خور نامِ شهدا در «میدان شهدا» انجام نشده است

شهردار مشهد گفت: میدان شهدا قبل از انقلاب، میدان مجسمه بود و از بعد انقلاب تاکنون هیچ تقاوتی از نظر هویت در آن ایجاد نشده و باتوجه به اینکه نام آن تغییر کرده اما فعالیتی که شایسته نام شهدا در این میدان باشد انجام نشده است.
پیوست فرهنگی صولت مرتضوی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، سیدصولت مرتضوی، شهردار مشهد، ظهر امروز 6 آبان در بیستمین نشست شورای راهبری پیوست فرهنگی و اجتماعی که با حضور حجت الاسلام پژمانفر، نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی در سالن جلسات شهرداری مشهد برگزار شد، ضمن انتقاد نسبت به این موضوع که باید پروژه میدان شهدا را بیطرفانه قضاوت کرد، افزود: در این پروژه افزون برکاستیها و کمبودها، مزیتهایی نیز وجود دارد که نمی توان آنها را نادیده گرفت.

وی با بیان اینکه گزارش پیوست نگار نیاز به اصلاحات دارد، بیان کرد: برای اینکه یک گزارش به صورت جامع و کامل ارائه شود بهتر است که بررسیها یک طرفه نباشد و دو سویه انجام شود تا نتیجه بهتری به دست آید.

مرتضوی ادامه داد: میدان شهدا نیاز به مسجد زیبا و ماندگار دارد و همچنین باید ترافیک میدان به صورت مناسب کنترل شود زیرا وجود پارکینگ با ظرفیت 5 هزار ماشین باعث ایجاد ترافیک می‌شود.

وی ادامه داد: حذف کاربری تجاری از پروژه‌های شمالی و جنوبی بسیار مناسب است، اما منابع نداریم و نیاز به پروژه‌های تجاری و اقتصادی داریم و شهرداری بین بدهی‌ها، مشکلات اقتصادی، مسائل فرهنگی و مذهبی میدان شهدا دچار مشکل شده است.

شهردار مشهد مقدس با اشاره به اینکه در مقام ایده پردازی به دنبال مدینه فاضله هستیم، گفت: پیاده کردن ایده‌ها در عمل بسیار مشکل است مثلا اگر پروژه‌های میدان شهدا را متوقف کنیم برای قطار شهری که زیرگذر آن زیر میدان است نیز مشکل پیش می‌آید.

مرتضوی تصریح کرد: میدان شهدا قبل از انقلاب، میدان مجسمه بود و از بعد انقلاب تاکنون هیچ تقاوتی از نظر هویت در آن ایجاد نشده و باتوجه به اینکه نام آن تغییر کرده اما فعالیتی که شایسته نام شهدا در این میدان باشد انجام نشده است.

وی با اشاره به اینکه پروژه میدان شهدا از ابتدا به لحاظ امکانات مالی اشتباه آغاز شده است، عنوان کرد: مخالف برج‌سازی و فضاهای تفریحی در حریم حرم مطهرامام رضا(ع) بودم، اما شهرداری از نظر تامین منابع مالی دارای مشکل است و حدود 700 میلیارد تومان بدهی دارد و اکنون پروژه میدان شهدا 70 درصد پیشرفت کرده و نمی‌توانیم آن را متوقف کنیم.

مرتضوی با اشاره به اینکه برخی پروژه‌های میدان شهدا مالک دارند، خاطرنشان کرد: چون پروژه‌ها شریک دارند شهرداری نمی‌تواند به مالکان شخصی حکم کند که جنس خارجی نفروشند مگر اینکه این امر به صورت حکم در سراسر کشور اجرایی شود.

شهردار مشهد در ادامه افزود: از 3 هزار پلاک در پروژه میدان شهدا فقط پنج پلاک شامل ماده هشت که تملک اجباری هست شده‌اند و بقیه با موافقت خودشان با شهرداری همکاری کرده‌اند، همچنین از نظر مالی و بدهی‌ها وضعیت مناسبی نداریم؛ چرا که به دلیل بدهی به بانک سپه روزانه حدود 700 هزار تومان سود می‌دهیم.

وی در ادامه با بیان اینکه راهکار امروز برای این مشکلات این است که کار ادامه پیدا کند، اظهار کرد: نمی توان پروژه میدان شهدا را متوقف کرد چرا که از سویی 70 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است و همچنین شهرداری در این زمینه بدهکار است./202/934/ب1

ارسال نظرات