۰۷ آبان ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۴
کد خبر: ۴۵۷۹۵۰
استاد حوزه علمیه:

خادمان حرمین شریفین از اعوان و انصار شیطان بزرگ هستند

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه امروز عربستان به وسیله صهیونیسم غاصب اداره می‌شود، گفت: امروز خادمان حرمین شریفین که از اعوان و انصار اسرائیل غاصب و شیطان بزرگ هستند، تنها ادعای اسلام و مسلمانی دارند به همین سبب حضور و اجتماع مسلمانان در این مراکز سبب نشر اسلام و رسوا ساختن طینت دشمنان خبیث می‌شود.
شجاعی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، محمد شجاعی، استاد حوزه علمیه، شامگاه پنجشنبه در تفسیر شرح زیارت جامعه کبیره که در حسینیه اثنی عشری شهرری برگزار شد، با اشاره به جایگاه و آثار زیارت، گفت: اعمال انسان دو دسته خوب و بد تقسیم می‌شود.

وی با اشاره به افعال نیکو و پسندیده، گفت: دسته نخست انسانهایی هستند که افعال پسندیده‌ را از روی آگاهی و برای کسب رضای الهی انجام می‌دهند و دسته دیگر افرادی هستند که عمل نیکو را انجام می‌دهند ولی نه از روی بصیرت و آگاهی، بلکه چون آن عمل به مزاجشان خوب آمده به انجام آن رغبت پیدا می‌کنند و سبب می‌شود که به گروه نخست شبیه شوند.

استاد حوزه علمیه ادامه داد: خداوند صفات نیکو را در وجود همه انسانها دوست دارد و ازدواج یکی از صفاتی است که انسان به انجام آن توصیه شده است.

شجاعی با بیان اینکه ازدواج سبب نزدیک شدن انسان به خداوند می‌شود، اضافه کرد: آثار ازدواج شامل ترویج عفت عمومی، رفع فقر اجتماعی و فردی و ... می‌شود، بسیاری از افراد که ازدواج می‌کنند در ازدواج خود قصد قربت ندارند اما چون نفس کار خوب و پسندیده است مورد عنایت و توجه خداوند قرار می‌گیرند.

وی درباره زیارت گفت: امر زیارت آثار نیکویی در محقق شدن اهداف عالی خلقت انسان دارد، ممکن است زائر به آثار و عمق زیارتی که انجام می‌دهد واقف نباشد، ولی با انجام این عمل مورد توجه و عنایت خداوند و امام معصوم(ع) قرار می‌گیرد.

این استاد حوزه علمیه با بیان اینکه زیارت سبب نشر آثار اهل بیت(ع) می‌شود، اظهار داشت: حوزه‌های علمیه مروج فرهنگ شیعی بوده و بیشتر در کنار بارگاه امامان معصوم(ع) تأسیس می‌شوند زیرا اماکن زیارتی در راستای نشر آثار و معارف ائمه اطهار(ع) جایگاه بسیار مناسبی برای حوزه‌های علمیه ایجاد می‌کند.

شجاعی گفت: خداوند به جمع عنایت خاصی دارد و زمانی که زائر به زیارت می‌رود و در اجتماع زوار قرار می‌گیرد به سبب عنایت الهی موانع دنیوی و اخروی او رفع و سبب نشاط روحی فرد زائر می‌شود.

وی افزود: از آثار پیاده روی اربعین ایجاد وحدت بین زائران حسینی اعم از مسلمان و غیر مسلمان است.

این استاد حوزه علمیه در پایان با بیان اینکه امروز عربستان با اختیار اسرائیل اداره می‌شود، تصریح کرد: امروز خادمان حرمین شریفین که از اعوان و انصار اسرائیل غاصب هستند تنها ادعای اسلام و مسلمانی دارند، حضور و اجتماع مسلمانان در این مراکز سبب نشر اسلام و رسوا ساختن طینت دشمنان خبیث می‌شود./813/202/ب2

 

ارسال نظرات