۱۰ آبان ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۹
کد خبر: ۴۵۸۵۴۷
مدیر مدرسه امام هادی اهواز:

موفقیت پژوهش طلاب نیازمند ابزارهای پژوهشی است

مدیر مدرسه امام هادی(ع) اهواز با اشاره به نخستین گام ها برای ارتقای سطح پژوهش مدارس، گفت: نخستین گام برای موفقیت طلاب در فعالیت های پژوهشی قرار دادن ابزارهای پژوهش در اختیار آنها است.
پژوهش

حجت الاسلام سید محمدرضا حسن زاده، مدیر مدرسه امام هادی(ع) اهواز، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با اشاره به فعالیت های مراکز علمی در پایه های مختلف تحصیلی ابراز داشت: افراد موفق هدفی والا را در پی ورود به مراکز علمی دنبال و برای رسیدن به آن خود را با محیط های آموزشی هماهنگ می کنند.

مدیر مدرسه امام هادی(ع) اهواز با اشاره به این که در سلسله نشست های مرتبط با فعالیت های تهذیبی، آموزشی، پرورشی در پی بازخوانی و یادآوری اهداف ورود طلبه ها به مدرسه هستیم، خاطرنشان کرد: یادآوری این اهداف سبب رعایت مواد آموزشی، مباحثه، عدم غیبت در کلاس ها و اجرای وظایف مورد انتظار از طلاب خواهد بود.

وی گفت: تلاش ما بر آن است که اهداف متعالی و مشخص شده حوزه را در جلسات گوناگون و دروس اخلاق به طلبه ها یادآوری کنیم تا شاهد حضور فعال آنها در زمینه های پژوهشی، آموزشی و تهذیبی باشیم.

حجت الاسلام حسن زاده با بیان این که در زمینه های آموزشی رعایت آیین نامه ها و قوانین ابلاغی در مدرسه مورد توجه است، اظهار داشت: رعایت و انجام قانون، عدم تبعیض در میان طلبه ها، کمک به طلبه ها در زمینه آموزشی از نکات مطرح شده در مباحث آموزشی مدرسه برای سال تحصیلی جدید خواهد بود.

وی به رویکرد فعالیت های پژوهشی مدرسه در سال تحصیلی جدید اشاره و افزود: با توجه به تحصیل طلبه های مدرسه در پایه سوم و گام برداشتن در فعالیت های پژوهشی نخستین هدف ما آموزش اولیه پژوهش از جمله فیش برداری، خلاصه نویسی، مقاله نویسی، مراجعه به نرم افزارهای اسلامی، استفاده از پایگاه های معتبر اینترنتی است؛ چرا که نخستین گام برای موفقیت طلبه ها در فعالیت های پژوهشی قرار دادن ابزارهای پژوهش در اختیار آنها است.

مدیر مدرسه امام هادی(ع) اهواز با بیان این که چنین اقداماتی لذت فعالیت های پژوهشی را در میان طلبه ها نهادینه خواهد کرد، افزود: رهبر معظم انقلاب بهترین راهنما و تعیین کننده نقشه راه برای طلبه های پس از انقلاب اسلامی است که با نصب العین قرار دادن فرمایشات ایشان حوزه های انقلابی خواهیم داشت و امکانات خود را برای تحقق مطالبات ایشان در مدرسه به کار خواهیم بست./303/9456/ب1

ارسال نظرات