۱۲ آبان ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۱
کد خبر: ۴۵۹۰۲۷
مسؤول قرارگاه اربعین مطرح کرد؛

قم میزبان زائرین اربعین حسینی است

حجت الاسلام حسین زاده با بیان این که قم میزبان زائرین اربعین حسینی است، گفت: از مردم قم انتظار می رود قرارگاه اربعین را جهت پذیرایی از زائرین اربعین با کمک های نقدی و غیر نقدی خود یاری دهند.
پیاده روی اربعین

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام مهدی حسین زاده در نشست خبری قرارگاه اربعین که در پژوهشگاه باقرالعلوم(ع) برگزار شد با بیان این که قرارگاه اربعین یک قرارگاه مردمی است، گفت: این قرارگاه با هدف خدمت رسانی و خدمت گزاری به زائرین اربعین حسینی تأسیس شده است.

مسؤول قرارگاه اربعین ادامه داد: قم از سرآمدان خدمت گزارای به  زائرین اربعین است و موکب های فراوانی نیز از استان قم در مسیر پیاده روی اربعین به زائران خدمت رسانی می کنند؛ به دلیل وجود حضرت معصومه(س) و مسجد مقدس جمکران در قم همچنین قرارگرفتن این شهر در مسیر مواصلاتی مرزهای خروجی کشور زائرین فراوانی از قم عبور می کنند.

وی با اشاره به برنامه های قرارگاه اربعین بیان داشت: اصلی ترین برنامه این قرارگاه اسکان زائرین است که مصلای قدس از هشتم آبان تا سوم آذر آماده پذیرش زائرین است؛ گام دوم این قرارگاه خدمات رسانی فرهنگی است که با گروه های فرهنگی و تبلیغی هماهنگی های لازم انجام شده و بیش از هفتاد مبلغ خواهر و برادر به سؤالات فقهی و دینی زائران پاسخ خواهند داد.

حجت الاسلام حسین زاده ادامه داد: گام سوم قرارگاه اربعین پذیرایی از زائران است؛ این قرارگاه هر روزه از ساعت 15 تا 9 روز بعد به مدت 18 ساعت خدمت گزار زائران اربعین خواهد بود و تلاش شده است با کاروان های اربعین از شهر مقصد ارتباط گرفته شود.

وی خاطرنشان کرد: برای اسکان زائران ظرفیت مناسبی در مصلای قم وجود دارد اما در صورت نیاز مراکز دیگری همانند شبستان کربلا در مسجدجمکران برای اسکان زائران اعلام آمادگی کرده اند؛ به جهت این که قرارگاه اربعین مردمی است و با تلاش تعدادی از طلاب و دانشجویان تشکیل شده نیازمند یاری مردم است تا میزبانی که در شأن شهر مقدس قم است از زائران صورت گیرد.

مسؤول قرارگاه اربعین اضافه کرد: براساس گزارش معاونت زائرین استانداری قم هرساله جمعیت فراوانی برای سفر اربعین از قم عبور کرده اند و اکنون نیز حتی از کشوهای دیگر همانند روسیه، پاکستان و آذربایجان از قرارگاه اربعین درخواست اسکان داشته اند؛ بنابر این از مردم قم و از شهرهای دیگر تقاضا می شود این قرارگاه را یاری کنند.

وی ادامه داد: خیرین می توانند نذورات نقدی خود را به شماره حساب 100404040 یا شماره کارت 5047061032753150 در بانک شهر به نام قرارگاه اربعین واریز کنند همچنین برای پرداخت نذورات غیرنقدی خود می توانند با شماره 09905566080 تماس بگیرند.

حجت الاسلام حسین زاده در زمینه شیوه پذیرش زائران گفت: زائران استان های مختلف می توانند به صورت شبانه روزی با شماره 09905566080 تماس بگیرند؛ هر شخصی می تواند در حد توان خود به زائران خدمت رسانی کند و اکنون نیز عزیزان خدمات خودرویی و صنف نانوایان برای خدمت رسانی به زائران اعلام آمادگی کرده اند.

وی ادامه داد: با توجه به این که 16 روز به صورت شبانه روز خدمت گزار زائران خواهیم بود افرادی که می توانند در این برنامه با هر تخصصی به زائرین خدمت رسانی کنند جهت همکاری به دفتر قرارگاه اربعین واقع در مصلا مراجعه کنند؛ در زمینه کمک رسانی استان های دیگر همانند آذربایجان شرقی و کرمان اعلام آمادگی کرده اند.

وی با اشاره به اقلام مورد نیاز جهت پذیرایی قرارگاه اربعین بیان داشت: در زمینه هدایای غیر نقدی محدودیت وجود ندارد اما اولویت با حبوبات، برنج، روغن، ظروف یک بار مصرف و گوشت است؛ کشاورزان فریدن 15 تن سیب زمینی تهیه کرده اند./1324/202/ب3

 

ارسال نظرات