۱۳ آبان ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۰
کد خبر: ۴۵۹۳۷۴
امام جمعه موقت بجنورد:

برخی هشدار رهبری درباره بدعهدی آمریکا را درک نکردند

امام جمعه موقت بجنورد با اشاره به بدقولی آمریکا در اجرای تعهدات خود در برجام، گفت: آمریکایی ها نه‌ تنها تحریمها را در قالب برجام لغو نکردند بلکه به اذعان خود آنها تحریمها را افزایش هم داده‌اند و این همان موضوعی بود که رهبر معظم انقلاب پیش‌تر بارها فرمودند اما برخی افراد آن را درک نکردند.
حجت الاسلام نوری - همایش حوزه ولایی حوزه انقلابی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام رضا نوری، امام جمعه موقت بجنورد و عضو شورای استانی حوزه‌های علمیه خراسان شمالی، امروز در همایش بصیرتی «حوزه ولایی، حوزه انقلابی» که با حضور طلاب و روحانیان در محل مسجد انقلاب بجنورد برگزار شد، با تأکید بر تداوم استکبارستیزی در ایران اسلامی، اظهار کرد: یکی از بنیانهای اصلی انقلاب و نظام اسلامی ایران مبارزه با استکبار جهانی است.

وی با بیان اینکه دولت آمریکا نسبت به ملت ایران نگاه تحقیر‌آمیز و گاهی حتی نگاه تمسخر‌آمیز و توأم با تحقیر داشته و دارد، تصریح کرد: آمریکا تلاش می‌کند با این نگاه و القای ناتوانی ملت ایران، تمامی سرمایه‌های مادی، معنوی و فکری ملت ما را به تاراج ببرد.

حجت‌الاسلام نوری تصریح کرد: انسان اگر کمی غیرت داشته باشد باید در برابر این نگاه تحقیرآمیز و غارت سرمایه ایستادگی کند که یوم‌الله سیزدهم آبان هم نماد این ایستادگی و موج غیرت دینی در برابر استکبار است.

به گفته این استاد حوزه علمیه و دانشگاه استان خراسان شمالی، بر همین مبنا بود که امام حسین (ع) در برابر یزید کوتاه نیامد و فرمود: «هیهات من الذله»؛ زیرا یزید ذلت مؤمنان را می‌خواست و طبیعی بود که سیدالشهدا (ع) در مقابل وی ایستادگی کند.

وی با اشاره به اینکه امروز هم آمریکا به‌ عنوان سردمدار استکبار جهانی به مردم دنیا نگاه ارباب و رعیتی دارد، افزود: دولتمردان آمریکا حتی در مبارزه با تروریسم هم این نگاه را دارند؛ به‌ گونه‌ای که یکی از سران آمریکایی اذعان دارد که برداشت آنها از تروریست شامل همه کسانی می‌شود که در مقابل منافع آنها قد علم کرده‌اند.

حجت‌الاسلام نوری ادامه داد: دولتمردان آمریکایی می‌گویند قوانین جنگی ما برای انسانها است نه با کسی که با ما مخالفت کرده؛ زیرا این کار ما جنگ نیست بلکه جهاد مقدس است، بنابراین در برداشت ما تروریست کسی است که در برابر حمله ما از خود دفاع کند.

به گفته وی، آمریکا در صد سال اخیر به 47 کشور دنیا حمله کرده و در این حملات حدود 7 میلیون نفر را کشته است اما جالب این است که در سده اخیر حتی یک کشور به آمریکا حمله نکرده است.

حجت‌الاسلام نوری با اشاره به اینکه آمریکا به بهانه‌های واهی به دیگر کشورها حمله کرده و تنها در عراق و افغانستان افزون بر 600 هزار نفر را قتل عام کرد، اضافه کرد: آمریکا این افراد را تروریست قلمداد کرده و بعداً ثروت آنها را هم غارت کرد.

وی تصریح کرد: افزون بر این جنایتها و کشتارها، دولتمردان آمریکا تلاش می‌کنند اسراییل را قدرت برتر منطقه خاورمیانه کنند و وقتی می‌بیند با وجود تمام تلاشهای آنها باز هم ایران اسلامی در زمینه‌های گوناگون از اسراییل پیش است، نمی‌توانند این پیشرفت و توسعه را تحمل کنند.

حجت‌الاسلام نوری با اشاره به اینکه به همین دلیل آمریکا هیچ‌گاه به مذاکره واقعی با ایران اسلامی نمی‌پردازد، اظهار کرد: معمر قذافی می‌گفت باید کشورهای اسلامی از سرنوشت من درس بگیرند؛ زیرا همه فعالیتهای هسته‌ای لیبی را به امید رفع تحریمهای آمریکا جمع کردم اما آمریکا به وعده خود عمل نکرد.

وی تصریح کرد: در مورد ایران اسلامی هم آمریکا در مذاکرات هسته‌ای هر چه به ما گفت ما قبول کرده و به وعده‌ها و قولهای خود هم عمل کردیم؛ اما وقتی به آنها گفتیم حالا تحریمها را بردارید، نه‌ تنها تحریمها را برنداشتند بلکه جان کری چند روز پیش گفت از آن زمان تحریمها را بیشتر هم کرده‌ایم و این همان موضوعی بود که رهبر معظم انقلاب پیش‌تر بارها فرمودند اما برخی افراد آن را درک نکردند./9314/202/ب2

ارسال نظرات