۱۴ آبان ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۵
کد خبر: ۴۵۹۴۷۶
خطیب جمعه موقت ساری:

تاریخ آمریکایی ها سرشار از جنایت و توطئه علیه ملت ایران است

امام جمعه موقت ساری با بیان این که همان طور که رهبر معظم رهبری تأکید کردند ملت ایران هیچ گاه به آمریکایی ها اعتماد نداشته و ندارند، گفت: تاریخ آمریکایی ها سرشار از جنایت و توطئه علیه ملت ایران اسلامی است.
امام جمعه موقت ساری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام محمد قاسمی، امام جمعه موقت ساری امروز در خطبه‌های نماز جمعه مرکز استان، تقوای الهی را بهترین راه مقابله با فتنه و انحراف دانست و گفت: اگر هر انسانی به تقوا و ایمان قوی تکیه کند به حتم در برابر فتنه ها منحرف نخواهد شد.

استاد حوزه علمیه مازندران در ادامه از حادثه کربلا به عنوان تجلی بصیرت و ولایت مداری یاران امام حسین(ع) یاد کرد و افزود: این نهضت و حادثه عظیم باید برای همگان درسی باشد تا تکرار چنین حوادثی جلوگیری شود.

امام جمعه موقت ساری با تأکید براین که شور حسینی باید در همه بخش های زندگی فردی و اجتماعی ما ساری و جاری باشد، تصریح کرد: فرهنگ حسینی سد محکمی در برابر توطئه ها و فتنه های دشمنان است.

حجت الاسلام قاسمی در ادامه سخنان خود بر ضرورت حفظ اخلاق در جامعه دینی تأکید کرد و گفت: متأسفانه جامعه امروز از بی اخلاقی مضمن رنج می برد و هر روز شاهد طرح مسائلی هستیم که با اصول اخلاقی جامعه دینی در تضاد است.

امام جمعه موقت ساری با بیان این که اخلاق جامعه در سایه عمل به دستورات دینی اصلاح می شود، تصریح کرد: دوری جامعه اسلامی از اخلاق و ارزش های دینی موجب تحقق توطئه های دشمنان می شود.

وی با بیان این که اخلاق مداری و تقویت باورهای دینی در جامعه، بزهکاری های اجتماعی و معضلات اجتماعی را کاهش خواهد داد، خاطرنشان کرد: یکی از بهترین راه های کاهش مشکلات فرهنگی و اجتماعی کشور تقویت اخلاق دینی در جامعه است.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که انسان مؤمن برای رسیدن به درجه تقوا باید حق الناس را رعایت کند، تصریح کرد: حق الناس هم مادی و هم معنوی بوده و باید در جامعه تقویت شود و نباید نسبت به آن بی توجهی شود.

حجت الاسلام قاسمی با بیان این که متأسفانه دلبستگی های دنیوی برخی افراد را به انحراف کشانده است، افزود: در طول تاریخ می بینیم که مال و مقام انسان های بسیاری در مسیر انحراف و تباهی قرار داده است.

امام جمعه موقت ساری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره فرا رسیدن چهاردهم آبان ماه روز مازندران، از این دیار به عنوان خواستگاه شیعیان یاد کرد و گفت: نخستین حکومت شیعی در منطقه طبرستان پایه گذاری شد و این افتخار بزرگی برای مردم این استان است.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به وجود بیش از هزار امامزاده و بقاع متبرکه در مازندران اشاره کرد و افزود: حضور امازادگان در این منطقه نشان دهنده عشق و علاقه مردم استان به اهل بیت(ع) است.

وی با بیان این این که مازندران از حیث تاریخی، آداب و رسوم و سنن هنوز به مفهوم واقعی خود به جامعه شناسانده نشده است، گفت: متأسفانه مازندران علیرغم سابقه تاریخی و همچنین وجود ظرفیت های طبیعی بسیار بالا هنوز به جایگاه واقعی خود نرسیده است.

استاد حوزه علمیه مازندران در ادامه سخنان خود به برگزاری باشکوه مراسم روز ملی مبارزه با استکبار جهانی اشاره کرد و گفت: گفتمان استکبار ستیزی ملت ایران امروز به الگویی برای ملت های جهان تبدیل شده است.

حجت الاسلام قاسمی با بیان این که این فرهنگ اصیل و انقلابی هیچ گاه از جامعه ایرانی کمرنگ نخواهد شد، خاطرنشان کرد: ملت بزرگ ایران پرچم دار مبارزه با ظلم و استبداد در جهان هستند و 38 سال است که در برابر ظلم های جهانی با اقتدار ایستاده است.

امام جمعه موقت ساری با بیان این که همان طور که مقام معظم رهبری تأکید کردند ملت ایران هیچ گاه به آمریکایی ها اعتماد نداشته و ندارند، افزود: تاریخ آمریکایی ها سرشار از جنایت و توطئه علیه ملت ایران اسلامی است.

وی از آمریکایی ها به عنوان پرچم دار جنایت و کشتار ملت های بیگناه جهان یاد کرد و خاطرنشان کرد: آمریکایی ها از زمان تولد خود تا به امروز هر آنچه که در توان داشتند برای بقای خود بر سر ملت های مظلوم آورده اند.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان اینکه ایران اسلامی اکنون به درجه اقتدار و شکوفایی در عرصه بین المللی رسیده است، تصریح کرد: ملت ایران که خون‌های بسیاری را برای دفاع از تمامیت ارضی و اسلام نصیب نظام کرده به آسانی تسلیم استکبارگران در پای میز مذاکره نمی‌‌شود.

امام جمعه موقت ساری در ادامه سخنان خود با بیان این که ملت ایران به نظام استکبار جهانی هیچ اتکایی ندارد، افزود: جوانان و دانش آموز دیروز و امروز ایران اسلامی با فرهنگ عاشورایی و حسینی هیچگاه تن به مذلت نمی‌دهد.

حجت الاسلام قاسمی در بخش پایانی سخنان خود با بیان اینکه سالار شهیدان همواره تشنه معرفی ارزش‌های دینی بوده است، افزود: استکبار جهانی چشم دیدن ابهت و اقتدار ایران اسلامی را ندارد./201/950/ب1

ارسال نظرات