۱۸ آبان ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۲
کد خبر: ۴۶۰۲۶۵
استاد حوزه علمیه قزوین:

واقعه عاشورا با اثرگذاری خود حافظ دین است

استاد حوزه علمیه قزوین گفت: با بررسی واقعه‌های تاریخی می‌بینیم که اثرگذارترین آن‌ها حرکت امام حسین(ع) است که پس از گذشت بیش از هزار سال هنوز هم از دین در برابر دشمنان حفاظت می‌کند و حرارت آن در قلب مسلمانان روشن است و همین امر علاوه بر حفظ اصل دین به دیندارتر شدن شدن خود مردم نیز کمک می‌کند.
عاشورا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، حجت الاسلام محمد رضا اسماعیلی صبح امروز در جمع طلاب مدرسه علمیه التفاتیه با بیان معیار برتری یک واقعه، گفت: علاوه بر به یاد ماندن، میزان تأثیرگذاری یک واقعه در متن زندگی افراد در زمان وقوع حادثه و پس از آن بزرگترین معیاری است که در برتری یک واقعه مطرح است، با این معیار واقعه‌ای که تأثیرگذاری آن به چند صد سال پس از وقوع آن می‌رسد امری خارق العاده و بسیار ویژه به شمار می‌آید.

وی در ادامه به تأثیرگذار بودن واقعه عاشورا اشاره کرد و ابراز داشت: با بررسی واقعه‌های تاریخی می‌بینیم که اثرگذارترین آن‌ها حرکت امام حسین(ع) است که پس از گذشت بیش از هزار سال هنوز هم از دین در برابر دشمنان حفاظت می‌کند و حرارت آن در قلب مسلمانان روشن است و همین امر علاوه بر حفظ اصل دین به دیندارتر شدن خود مردم نیز کمک می‌کند.

حجت الاسلام اسماعیلی با بیان اینکه حرکت امام حسین(ع) تا رسیدن به هدف در جریان است، عنوان کرد: حرکت امام حسین(ع) همچنان در جریان است و به پایان نرسیده و تا رسیدن به هدف که حکومت حضرت ولی عصر(عج) است توقف نخواهد کرد.

وی سپس با برشمردن رازهای ماندگاری این حرکت بزرگ، خاطرنشان کرد: برای انجام این حرکت از ابزارهای گوناگون دین همچون ایثار، شجاعت، رضایت خداوند، توکل، وفا، امر به معروف و نهی از منکر و همکاری خانواده کمک گرفته شد و همین ابزارها مبنای این حرکت بزرگ شدند.   

این استاد حوزه علمیه با تأکید بر تأثیرگذاری واقعه حرکت امام حسین(ع)، اظهار داشت: دامنه تأثیرگذاری این واقعه تمام عرصه‌های دین است و  تنها به یک موضوع منتهی نمی‌شود، عرصه‌هایی مانند ولایت، نماز و تقویت سایر فرایض دینی از این واقعه تأثیر گرفته‌اند.

وی در پایان گفت: واقعه عاشورا جامعه را از غفلتی که تمام عرصه‌های دین را فرا گرفته بود بیدار کرد، در واقع این حرکت برای نجات دین خدا بود صورت گرفت./955/202/ب2

ارسال نظرات