۱۸ آبان ۱۳۹۵ - ۲۳:۴۳
کد خبر: ۴۶۰۴۳۱
حجت الاسلام والمسلمین فرحزاد بررسی کرد؛

ریشه بروز غضب و شیوه برطرف کردن آن/ تشریح ویژگی های اخلاقی امام حسن مجتبی

سخنران مسجد مقدس جمکران در مراسم دعای توسل به تشریح ویژگی های اخلاقی امام حسن مجتبی(ع) پرداخت و گفت: صبر و بردباری و سخاوت، دو ویژگی مهم امام حسن مجتبی(ع) بود.
حجت الاسلام والمسلمین فرحزاد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله فرحزاد امشب در مراسم دعای توسل مسجد مقدس جمکران با اشاره به شهادت امام حسن مجتبی(ع) به ویژگی های اخلاقی آن حضرت پرداخت و گفت: حلم و بردباری با بندگان خدا از مهمترین ویژگی ایشان است.

سخنران مسجد مقدس جمکران اظهار داشت: بدترین چیز در عالم غضب خدای متعال است که اگر کسی گرفتار آن شود، نابود خواهد شد؛ برای رهایی از خشم خدا چه کاری باید انجام داد؟

وی ادامه داد: حضرت عیسی(ع) به یاران خود می فرمایند که اگر نسبت به اطرافیان و دوستان خود خشم نکنید، خدای متعال هم به شما خشم نخواهد کرد.

کارشناس دینی رسانه ملی افزود: امام صادق(ع) می فرمایند تندی و عصبانیت کلید تمام بدی ها است؛ بسیاری از افرادی که به جهنم می روند، به خاطر همین تندخویی و خشم ها است؛ همه دعواها در حالت خشم ایجاد می شود.

حجت الاسلام والمسلمین فرحزاد تأکید کرد: غضب، همانند اسب بی افساری است که عاقبت سوار خود را بر زمین می کوبد؛ اخلاق نیکو بهترین و بالاترین خوبی ها است.

وی خاطرنشان کرد: در جنگ خندق، حضرت علی(ع) در پیکار با عمر بن عبدود بر سر سینه او نشستند تا سر از بدن او جدا کنند؛ در این هنگام آن شخص آب دهان بر صورت حضرت انداختند و امام علی(ع) برای این که از روی غضب سر عمر بن عبدود را از تن جدا نکند، از جا بلند شدند، چند قدمی راه رفتند و سپس او را به عاقبت اعمالش رساندند.

سخنران مسجد مقدس جمکران گفت: گاهی ظرفیت ما به قدری محدود است که از تنه زدن یک شخص یا بوق بی جا با فرد درگیر می شویم؛ چنین رفتاری از ویژگی های یک مسلمان واقعی نیست.

کارشناس دینی رسانه ملی بیان داشت: پیامبر اکرم(ص) در مقابل دشمنان خود که به ایشان ناسزا می گفتند و حضرت را آزار و اذیت می کردند، برای آنان دعا کرده و فحش هایشان را با سلام پاسخ می دادند.

وی با بیان این که سؤال بعد این است که ریشه غضب از کجاست؟، ادامه داد: ریشه تمام بد اخلاقی ها و تندی ها از غرور و تکبر است؛ اگر کسی منیّت و تکبر نداشته باشد، یکسره به بهشت می رود.

حجت الاسلام والمسلمین فرحزاد تصریح کرد: دیگر ویژگی امام حسن مجتبی(ع) سخاوت است؛ یکی از القاب امام حسن(ع) کریم است و کریم به شخصی گفته می شود که پیش از درخواست، نیاز افراد را برطرف می کند./840/202/ب3

ارسال نظرات