۲۰ آبان ۱۳۹۵ - ۲۳:۳۸
کد خبر: ۴۶۰۸۵۰
حجت الاسلام والمسلمین جمشیدی:

حوزه های علمیه خواهران پیشروترین نهاد حوزوی در عرصه فضای مجازی است

مدیر حوزه های علمیه خواهران با اشاره به فعالیت بیش از ۶۵ هزار خواهر طلبه در شبکه کوثرنت، گفت: حوزه‌های علمیه خواهران پیشروترین نهاد حوزوی در عرصه فضای مجازی است و آمارها گواه بر این مدعا است.
حجت الاسلام والمسلمین محمودرضا جمشیدی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام والمسلمین محمودرضا جمشیدی، مدیر حوزه‌های علمیه خواهران امروز در نشست هم‌اندیشی ‌نمایندگان مجمع طلاب و فضلای حوزه علمیه قم با مسؤولان حوزه علمیه خواهران با اشاره به این که مهم ترین دستاورد حوزه های علمیه خواهران حرکت در مسیر رهنمودهای رهبر معظم انقلاب است، گفت: حوزه های علمیه خواهران از ظرفیت بسیار بالایی در جهت تبیین معارف دینی برخوردار هستند.

مدیر حوزه های علمیه خواهران با بیان این که در حال حاضر 490 مدرسه علمیه خواهران در سراسر کشور وجود دارد که زیر نظر مرکز مدیریت حوزه علمیه خواهران فعالیت می کند، گفت: از این تعداد حدود ۵۲ مدرسه علمیه در سطح ۳، سه مدرسه علمیه در سطح 4 و مابقی در  سطح 2 مشغول به فعالیت هستند.

حجت الاسلام والمسلمین جمشیدی با تأکید بر اینکه حوزه علمیه خواهران در فعالیت های تبلیغی در فضای مجازی پیشگام بوده است، تصریح کرد: بیش از 8 هزار خواهر وبلاگ‌نویس در سامانه کوثربلاگ حضور فعال دارند.

مدیر حوزه های علمیه خواهران با اشاره به فعالیت بیش از ۶۵ هزار خواهر طلبه در شبکه کوثرنت، اظهار داشت: حوزه‌های علمیه خواهران پیشروترین نهاد حوزوی در عرصه فضای مجازی است و آمارها گواه بر این مدعا است.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم از تشکیل ۵۰۹ هسته پژوهشی با حضور 2 هزار و ۸۳۱ پژوهشگر خبر داد و گفت: یکهزار و 207 هسته‌های پژوهشی استادان با حضور ۱۲۰۷ استاد، تشکیل ۲۸شورای علمی و پژوهشی، برگزاری بیش از ۶۰۰ کرسی آزاد‌اندیشی، برگزاری بیش از ۱۶۰۰دوره مهارت‌های پژوهشی، برگزاری قریب به ۱۲۰۰هم‌اندیشی و نشست علمی و چاپ بیش از ۵۱ اثر قرآنی از دستاورد‌های حوزه‌های علمیه خواهران در عرصه پژوهش دانست.

وی افزود: حوزه‌های علمیه در سال اخیر بهره‌های زیادی از مجمع طلاب و فضلای حوزه‌های علمیه داشته است ولی باید از تمام ظرفیت های این مجمع استفاه شود.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران احیای انقلابی‌گری را از مهم‌ترین برکات مجمع طلاب و فضلای حوزه‌های علمیه دانست و اظهار داشت: مردمی بودن مجمع طلاب و فضلای حوزه‌های علمیه و ارتباط مستقیم با طلاب و فضلا از ویژگی‌های بارز این مجمع است.

مدیر حوزه های علمیه خواهران به بیان آمار میزان پژوهش ها پرداخت و افزود: در بخش پژوهش، در مقطع عمومی بیش از ۲۷ هزار تحقیق پایانی از سوی طلاب خواهر ارائه شده است که بیش از ۱۲۰۰مورد از این تحقیق‌های پایانی در مقطع عالی و تخصصی بوده است.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم به حضور فعال بانوان طلبه در جشنواره‌های علمی و پژوهشی اشاره کرد و اظهار داشت: در جشنواره علامه حلی بیش از ۶ هزار خواهر طلبه، در جشنواره پژوهشی رشد بیش از ۵۷۰۰ خواهر طلبه و در جشنواره بانوی کرامت بیش از ۲۸۰۰خواهر طلبه شرکت کردند و این نشان‌دهنده حضور فعال بانوان طلبه در عرصه‌های علمی و پژوهشی است.

حجت الاسلام والمسلمین جمشیدی با بیان این‌که قریب به ۷۵ هزار خواهر طلبه، در حوزه‌های علمیه خواهران مشغول تحصیل هستند، خاطرنشان کرد: اگر ۱۵سال پیش کمتر از ۱۰درصد استادان حوزه‌ علمیه خواهران، از بانوان بودند، امروزه بیش از ۹۲ درصد از استادان حوزه علمیه خواهران در سطح ۲ را بانوان تشکیل می‌دهند.

مدیر حوزه‌‌های علمیه خواهران با اشاره به این‌که حوزه‌های علمیه خواهران ثابت کردند که تولید علم فقط مختص حوزه‌های علمیه بزرگ و شاخص نیست، اظهار داشت: در بسیاری از استان‌ها، مدارس علمیه خواهران تبدیل به قطب علمی و فرهنگی برای تربیت و رشد بانوان شده‌اند و در تلاش هستیم که تمام مدارس تبدیل به قطب علمی و فرهنگی شوند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به تأثیرات مرکز تحقیقات زن و خانواده، گفت: مرکز تحقیقات زن و خانواده که با هدف مطالعات نظری و کاربری در عرصه زن و خانواده تشکیل شده است، در سال‌های اخیر فعالیت‌های بسیار زیاد و مؤثری در عرصه‌های مختلف زن و خانواده داشته است.

وی  افزود: در حال حاضر ۱۵۳ کانون قرآنی در کنار مدارس علمیه خواهران احداث شده است که امیدواریم که در کنار تمام مدرسه علمیه خواهران کانون‌های قرآنی احداث شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین جمشیدی با اشاره به بهره‌برداری ۲۵۰ مدرسه علمیه خواهران در سال‌های اخیر، عنوان کرد: باتوجه به قدمت کم حوزه‌های علمیه خواهران امکانات سخت‌افزاری مناسبی در حوزه‌‌های علمیه وجود نداشت ولی در سال‌های اخیر بیش از ۴۶۰ پروژه عمرانی داشتیم که از این تعداد حدود ۲۵۰ پروژه به بهره‌برداری رسیده است.

وی در ادامه پایان با بیان این‌که فرهنگ انقلابی در حوزه‌های علمیه خواهران نهادینه شده است، اظهار داشت: مسیر سیاسی حوزه های علمیه خواهران مسیری است که مقام معظم رهبری تببین می‌فرمایند و حوزه‌های علمیه خواهران همواره همراه نظام هستند و در مسیر ولایت و رهبری حرکت می‌کنند.

گفتنی است، در ادامه این هم‌اندیشی حجت‌الاسلام حسینی‌نژاد ضمن عرض تسلیت به مناسبت ایام سوگواری ماه صفر، اظهار داشت: امیدواریم این هم‌اندیشی سرفصلی برای همکاری‌های بیشتر مجمع طلاب و فضلای حوزه‌های علمیه با حوزه‌های علمیه خواهران باشد تا از ظرفیت‌های عظیم هر دو بخش استفاده شود.

رییس مجمع طلاب و فضلای حوزه‌های علمیه با بیان این‌که فعالیت ‌و تأثیر حوزه‌های علمیه خواهران کمتر از حوزه‌های علمیه برادران نیست، خاطرنشان ساخت: حوزه‌های علمیه خواهران در عرصه حوزه انقلابی موفق و مؤثر بوده است و می‌تواند برای دیگر نهادها الگو باشد.

حجت‌الاسلام حسینی‌نژاد به رهنمودهای رهبر معظم انقلاب در مورد تأثیر زیاد حوزه‌های علمیه خواهران در جامعه اشاره کرد و گفت: حوزه‌‌های علمیه خواهران ظرفیت بسیار عظیمی دارد که می توان از این ظرفیت بسیار عظیم در کاهش‌ آسیب‌های اجتماعی استفاده کرد./968/201/ب2

ارسال نظرات