۲۱ آبان ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۸
کد خبر: ۴۶۰۹۴۴
آيت‎الله طباطبايي‎نژاد:

آمريكا هميشه دشمن ايران خواهد بود

امام جمعه اصفهان با اشاره به انتخابات آمريكا، گفت: براي ما فرقي نمي‎كند كه چه كسي روي كار بيايد، آن‎ها با ما دشمن هستند و تا آخر هم با ما دشمن باقي خواهند ماند.
آيت الله طباطبايي نژاد

به گزارش خبرنگار خبرگزاري رسا در اصفهان، آيتالله سيديوسف طباطبايينژاد در خطبههاي اين هفته نماز جمعه اصفهان كه در مصلاي امام خميني(ره) برگزار شد، با اشاره به سالروز تصويب قانون اساسي در 24 آبانماه 1358 گفت: كمتر از يكسال از انقلاب اسلامي گذشت كه قانون اساسي از سوی نخبگان و خبرگان اين قانون تصويب شد و امام(ره) پس از مطالعه آن فرمودند كه من در اين قانون اساسي چيزي خلاف اسلام نديدم.

وي افزود: قانون اساسي، اصول كلي است كه وظايف و كارها را به طور كلي مشخص ميكند، كلياتي را كه راهنمايی براي ارگانهاي مختلف است در قانون اساسي ميآيد و جزيياتش در مجلس تصويب ميشود، قانون اساسي در واقع چارچوب يك حكومت و يك رژيم است و يكي از افتخارات ما در انقلاب همين قانون اساسي است، چون بر مبناي دين كلياتي را بيان كرده است، مثلا منطبق بودن قوانيني كه بعدا تصويب ميشود با اسلام يكي از اصلهاي قانون اساسي است.

امام جمعه اصفهان با تسليت درگذشت حجتالاسلام حاج شيخ جعفر شجوني، اظهار كرد: او يكي از روحانيان فعال در قبل از انقلاب و بعد از انقلاب بود و رهبر معظم انقلاب منبرهاي ايشان را شيرين خواندند و اين درگذشت را به جامعه وعاظ تهران تسليت ميگويم.

وي با گراميداشت سالگرد رحلت علامه طباطبايي(ره) خاطرنشان كرد: تفسير الميزان اثر ايشان است و اين تفسير يكي از افتخارات شيعه است،‌ صدها تفسير درباره قرآن نوشته شده، اما تفسير قرآن به قرآن كه كار ايشان بود، بسيار گرانسنگ و بزرگ است، به بركت وجودش روز رحلت ايشان، روز علامه طباطبايي و روز كتابداري و كتابخواني هم ناميده شده است.

آيتالله طباطبايينژاد با اشاره به هفته كتاب و كتابخواني اظهار كرد: رهبر معظم انقلاب ميفرمايند براي يك ملت خسارت بزرگ است كه مردم آن با كتاب و كتابخواني كار نداشته باشند، رهبر معظم انقلاب ميفرمايند هيچ تنبلي خسارتبارتر از تنبلي در كتاب خواندن نيست، انسان اگر با كتاب آشنا بشود و بفهمد، از خواندن كتاب لذت ميبرد و چهقدر خوب است كه انسان مطالب سياسي، اجتماعي و فرهنگي را با كتاب بفهمد.

وي ادامه داد: در برخي روايات است كه كتابها باغي براي علما است، اگر انسان باسواد و اهل كتاب باشد از كتاب خواندن خسته نميشود، رهبر معظم انقلاب هم ميفرمايند امروز كتابخواني نه تنها وظيفه ديني است، بلكه يك واجب ملي است.

نماينده مردم اصفهان با گراميداشت 25 آبانماه روز حماسه مردم اصفهان ابراز كرد: در اين روز قريب به 370 شهيد را مردم تشييع كردند و در همان روز كاروانهاي زيادي به جبهه اعزام شدند و همچنين كاروانهايي كه كمك بسياري به جبهه بود، به طرف جنگ تحميلي حركت كردند، همچنين در اين روز با پيگيريهاي انجام شده و موافقت رهبر معظم انقلاب در روز چهارشنبه ملاقات مردم اصفهان با ايشان انجام ميشود.

وي گفت: روز 25 آبان يك روز عظيم و بزرگي است و در خود اصفهان هم جلساتي گرفته ميشود و كساني كه نميتوانند تهران در خدمت رهبر معظم انقلاب باشند، در اين جلسات شركت كنند و ياد و خاطره اين شهيدان را هيچگاه فراموش نكنند.

آيتالله طباطبايينژاد با اشاره به انتخابات آمريكا خاطرنشان كرد: ما درباره آمريكا چه صحبتي كنيم كه خود آمريكاييها آبروي خودشان را بردند و ديديد كه چه قدر پوشالي هستند و خودشان اين آمار را رو كردند، گفتند سالي 33 هزار نفر با اسلحه كشته ميشوند و 42 ميليون جمعيت آمريكا از فقر مينالند و فسادهاي ديگري هم در آمريكا وجود دارد.

وي اظهار كرد: دو نفر را هم كه به عنوان نامزد رياست جمهوري انتخاب كردند، ببينيد در چه حدي از فساد هستند كه خودشان آن را رو كردند، اميدواريم كه خداوند آبروي اينها و همه ستمكاراني كه در كشورهاي اسلامي ستم ميكنند را آبرويشان را ببرد، براي ما فرقي نميكند كه چه كسي روي كار بيايد، آنها با ما دشمن هستند و تا آخر هم با ما دشمن باقي خواهند ماند./201/914/ب1

ارسال نظرات