۲۱ آبان ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۹
کد خبر: ۴۶۰۹۴۸
دبیر ستاد مرکزی اربعین کشور:

از اول آبان 715 هزار گذرنامه صادر شده است

دبیر ستاد مرکزی اربعین کشور گفت: فقط روز دهم صفر (بیست آبان ماه)، ۱۹۰ هزار و ۷۵۱ زائر به صورت زمینی و هوایی وارد کشور عراق شده اند که این میزان در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۱۶۹ درصد افزایش یافته است.
اعزام خادمان اربعین از حرم مطهر رضوی

به گزارش خبرگزاری رسا در ایلام، مجید آقابابایی، دبیر ستاد مرکزی اربعین کشور امروز در گفت وگو با رسانه ها اظهار داشت: طی ۱۰ روز گذشته یعنی از اول صفر تا دهم صفر، ۶۴۴ هزار و ۴۳۲ زائر بصورت زمینی و هوایی وارد کشورعراق شده اند که این میزان تردد نسبت به سال ۹۴، ۱۱۷ درصد افزایش یافته است.

وی عنوان کرد: فقط روز دهم صفر (بیست آبان ماه)، ۱۹۰ هزار و ۷۵۱ زائر به صورت زمینی و هوایی وارد کشور عراق شده اند که این میزان در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۱۶۹ درصد افزایش یافته است.

وی با اشاره به تردد زائران طی دهم صفر در مرزهای مختلف کشور، گفت: ۷۳ هزار زائر معادل ۳۸ درصد از مرز مهران تردد داشته اند و ۶۸ هزار از مرز شلمچه و ۴۴ هزار زائر از مرز چذابه عبور کرده اند.

دبیر ستاد مرکزی اربعین کشور با اشاره به اینکه بیش از ۳۵ درصد زائران از اول تا نهم صفر (۱۰ آبان ماه تا ۱۹ آبان ماه) با ۱۵۹ هزار زائر از مرز مهران تردد داشته اند، گفت: در همین زمان ۱۵۵ هزار زائر با ۳۴ درصد از مرز شلمچه وارد عتبات عالیات شده اند.

وی افزود: طی همین مدت ۲۱ درصد زائران با ۹۳ هزار زائر از مرز چذابه و  ۱۰ درصد زائران به صورت هوایی به وارد کشور عراق شده اند.

آقابابایی عنوان کرد: از اول آبان ماه تاکنون ۷۱۴ هزار و ۸۷۲ گذرنامه در کشور صادر شده است./102/879/ب1

ارسال نظرات