۲۲ آبان ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۳
کد خبر: ۴۶۱۰۷۸
مدیر مدرسه علمیه امام القائم تهران:

پیاده روی اربعین محور وحدت امت اسلامی است

حجت الاسلام بدری گفت: بهترین کار تبلیغی در پیاده‌روی اربعین، معرفی اهداف والای نظام جمهوری اسلامی برای زائران ایرانی و خارجی است تا آن‌ها را با آرمان‌های امام خمینی(ره) آشنا کرده و این نکته را به خوبی تبیین کنند که پیروزی انقلاب اسلامی در ایران و غلبه بر طاغوت و مستکبران با الهام و تبعیت از نهضت جهانی عاشورا و قیام سیدالشهدا(ع) بود.
حجت الاسلام سید مجتبی بدری

حجت الاسلام سید مجتبی بدری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با بیان اینکه سفارشات متعددی از طرف ائمه(ع) برای زیارت مزار امام حسین(ع) شده است، اظهار داشت: در کانون این سفارشات، زیارت اربعین جایگاه خاصی دارد و سوالی که پیش می‌آید این است که علت این همه تاکیدات چیست؟ آنچه ما از توصیه‌های معصومین(ع) می‌فهمیم این است که واقعه‌ عاشورا یکی از رخدادهای تاریخی بشریت است.

وی ادامه داد: اینکه در روز عاشورا یک انسان کامل، معصوم و حجت خدا در جهان، از سوی انبوهی از سپاهیان کافر در یک صحرای سوزان محاصره و سخت‌ترین تحریم‌ها علیه او انجام شود و آب را بر او ببندند و در نهایت او را به شهادت برسانند و اهل بیت و فرزندانش را به اسارت بگیرند؛ بزرگترین مصیبت دنیای اسلام است. ولی به واسطه‌ شهادت امام(ع) بود که دین اسلام احیا و ثابت شد که جبهه حق هیچ‌گاه تسلیم زیاده‌خواهی‌های جبهه باطل و مستکبران نخواهد شد.

استاد حوزه علمیه با اشاره به اینکه واقعه عاشورا معیاری برای مرزبندی میان حق و باطل است، یادآور شد: کسانی که به هر طریقی سعی می‌کنند مراسم پیاده روی اربعین به بهترین نحو ممکن برگزار شود، در حقیقت پیرو واقعی رسول اکرم(ص) و اهل‌بیت(علیهم‌السلام) هستند و در مسیر هدایت و رستگاری قرار گرفته‌اند.

وی با بیان اینکه پیام عاشورا انسان ساز است، تصریح کرد: حضرت سیدالشهدا(ع) در روز عاشورا ظلم ستیزی و استکبار ستیزی را یکی از شاخصه‌های اصلی مسلمان واقعی معرفی کردند و به ما آموختند یک زندگی عزتمندانه داشته باشیم و در مقابل زورگویی‌های مستکبران ساکت نباشیم و دست خود را جلوی آن‌ها دراز نکنیم. چنانچه اسرای عاشورا در بدترین شرایط روحی و جسمی بودند ولی هیچ کجای تاریخ ذکر نشده که آن‌ها حتی کوچکترین درخواستی از ظالمان و قاتلان امام داشته باشند و این درس بسیار بزرگی برای ما شیعیان است.

حجت الاسلام بدری با عنوان این مطلب که عاشورا همواره حامل پیام‌های جدید برای هدایت انسان‌ها است، اظهار داشت: پیامبر اکرم(ص) درباره وجود امام حسین(ع) فرمودند «‌إنَّ الحُسَینَ مِصباحُ الهُدی وسَفینَهُ النَّجاه؛ حسین(ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است» به عبارت دیگر امام حسین(ع) ملجأ و منبع هدایت برای بشریت می‌باشد و همه ساله به برکت نهضت عاشورا و اثرات معنوی آن، شمار زیادی از مردم به دین اسلام هدایت می‌شوند و عاشق و رهرو قیام سیدالشهدا(ع) می‌شوند.

وی با بیان اینکه آثار و برکات زیارت امام حسین(ع) بر کسی پوشیده نیست، گفت: در بیان ثواب‌های دنیوی و اخروی سیدالشهدا(ع) مطالب بی‌شماری ذکر شده است از جمله اینکه هر کسی به زیارت آن حضرت برود، از عمر انسان کم نمی‌شود بلکه به عزت و برکت عمرش افزوده می‌شود و این ویژگی مختص زیارت ایشان است. از این رو در طول تاریخ هم دشمنان اسلام همواره در صدد ممانعت از زیارت امام حسین(ع) می‌شدند، به طوری که چندین بار مزار حضرت را شخم زدند و مجازات سنگینی همچون قطع عضو و مرگ در انتظار زائران حضرت بود.

مدیر مدرسه علمیه امام القائم(عج) افزود: به واسطه همین سختی‌ها و برکات بی‌‌نظیر وجود مقدس سیدالشهدا(ع) بود که امام حسن عسکری(ع) زیارت اربعین را یکی از نشانه‌های مؤمن معرفی کردند.

وی با اشاره به اینکه پیاده روی اربعین محور وحدت امت اسلامی است، تاکید کرد: حضور برادران اهل سنت و دیگر ادیان در این پیاده‌روی نشانگر وجود محبت امام حسین(ع) در دل امت‌ها است و إن‌شاء‌الله همین امر موجب هدایت و دستگیری حضرت از آنان و نجات همه بشریت از زیر سلطه مستکبران خواهد شد.

حجت الاسلام بدری در پایان با بیان اینکه بیش از صد نفر از طلاب حوزه امام‌القائم(عج) در مراسم اربعین حسینی حضور خواهند داشت، خاطرنشان کرد: بهترین کار تبلیغی در پیاده‌روی اربعین، معرفی اهداف والای نظام جمهوری اسلامی برای زائران ایرانی و خارجی است تا آن‌ها را با آرمان‌های امام خمینی(ره) آشنا کرده و این نکته را به خوبی تبیین کنند که پیروزی انقلاب اسلامی در ایران و غلبه بر طاغوت و مستکبران با الهام و تبعیت از نهضت جهانی عاشورا و قیام سیدالشهدا(ع) بود./302/9592/ب1

ارسال نظرات