۲۶ آبان ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۲
کد خبر: ۴۶۱۷۶۰
معاون تهذیب حوزه علمیه ماهان:

بحرانی بودن کشور آمریکا با انتخابات، برای همه مردم مشخص شد

استاد حوره علمیه با اشاره به این که بدترین سیاست را کشور آمریکا در جهان دارد، گفت: کشوری که خودش بحران زده و از جهات سیاسی و اقتصادی در بدترین شکل قرار دارد، چه طور می تواند به کشور های دیگر کمک کند.
آمریکا انتخابات آمریکا مرعوبان و شیفتگان آمریکا

حجت الاسلام حامد شاه حیدری، معاون تهذیب حوزه علمیه ماهان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، گفت: یکی از مباحث معرفت شناسی، دشمن شناسی بوده که انسان اگر می خواهد خدا را بشناسد، لازمه آن، شناخت دشمن است.

وی افزود: دین اسلام به تبری و تولی اهمیت زیادی را داده و انسان ها اگر می خواهند دوست داشتن اهل بیت(ع) را داشته باشند، باید از دشمن هم بیزاری بجویند.

حجت الاسلام شاه حیدری با اشاره به این که برائت جستن از دشمن در دین اسلام و احکام، وجود دارد، اظهار داشت: لعن به دشمنان ثوابی همچون عبادت کردن است و در روایات وجود دارد که لعن کردن ثوابش از عبادت بیشتر است.

وی بیان داشت: اگر فردی در زندگی خود دشمن را خوبی نشناسد نمی تواند بندگی خدا را خوب در دنیا انجام دهد و ممکن است در بعضی از کارها انسان از نقشه های دشمن، غافلگیر شود.

استاد حوزه علمیه با اشاره به این که آمریکا مصداق بارز دشمن شناسی را به خود گرفته، خاطرنشان کرد: طاغوت به کسی می گویند که فکرش کشورگشایی و خوردن منفعت دیگران را در ذهن خود داشته باشد که آمریکا مصداق بارز طاغوت نامیده می شود.

وی ابراز داشت: کسی که در زندگی خود طاغوت را قبول داشته باشد و از آن پیروی کند، علاوه بر این که زندگی خود را تبدیل به هلاکت کرده، از مسیر خدا هم دور می شود.

معاون تهذیب حوزه علمیه ماهان با توجه به این که آمریکا می خواهد فرهنگ خود را به دیگر کشور ها صادر کند، ادامه داد: فرهنگ خشونت، همجنسگرایی و سرمایه داری از کارهای دشمن شمرده می شود که می خواهد با این طور فرهنگی زندگی انسان ها را نابود کند.

وی خاطرنشان کرد: انتخابات آمریکا، کشور آمریکا را به کشوری ضعیف در دنیا تبدیل کرده که معلوم می شود این کشور کسی را که به ارزش های آمریکا احترام بگذارد و از اخلاق خوبی برخورد دار باشد را ندارد.

ترامپ از اخلاق مناسبی برخورد دار نیست

حجت الاسلام شاه حیدری با توجه به این که دو فرد انتخاباتی آمریکا از اخلاق مناسب برخورددار نیستند و یکی بدتر از دیگری است، اظهار داشت: مردم جهان، آمریکا را با انتخابات اخبر خود، شناختند و فهمیدند که کشور آمریکا از جهت سیاسی بدترین سیاست را دارد.

وی تأکید کرد: مردی که از جهات اخلاقی به بی عبالی تبدیل شده و مردم او را دیوانه می دانند چه طور می تواند کشوری را اداره کند در زمانی که از اهل خوشگذرانی بوده است.

استاد حوره علمیه با اشاره به این که بدترین سیاست را کشور آمریکا در جهان دارد، گفت: کشوری که خودش بحران زده و از جهات سیاسی و اقتصادی در بدترین شکل قرار دارد، چه طور می تواند به کشورهای دیگر کمک کند.

وی بیان داشت: ترامپ معروف به دیوانه است زیرا به هر حرفی پایبند نبوده به همین سبب رؤسای جمهوری و وزارت خارجه کشورهای دیگر از این فرد در هراسند.

حجت الاسلام شاه حیدری در پایان گفت: کشور آمریکا از جهت تک قطبی بودن در آمده، زیرا انقلاب اسلامی با دیگر کشورها فهماند که آمریکا شکست ناپذیر نبوده و روزی از میان خواهد رفت./9707/302/ب2

ارسال نظرات