۳۰ آبان ۱۳۹۵ - ۱۹:۱۶
کد خبر: ۴۶۲۵۷۰
حجت الاسلام والمسلمین آقاتهرانی در مسیر راهپیمایی اربعین؛

باید فرهنگ امام حسین را به جوانان بشناسانیم/مردم حمایت از رهبری و انقلاب را فراموش نکنند

استاد اخلاق حوزه علمیه شناساندن امام حسین(ع) به جوانان را وظیفه حوزه های علمیه دانست و گفت: مرحوم حضرت آیت الله بهجت می فرمودند: «این که امام حسین(ع) را همه نمی شناسند تقصیر ما طلبه ها است، باید بدانیم وقتی امام زمان(عج) ظهور می کند خودش را با امام حسین(ع) معرفی می کند».
حجت الاسلام والمسلمین آقاتهرانی در مسیر راهپیمایی اربعین حجت الاسلام والمسلمین آقاتهرانی در مسیر راهپیمایی اربعین حجت الاسلام والمسلمین آقاتهرانی در مسیر راهپیمایی اربعین حجت الاسلام والمسلمین آقاتهرانی در مسیر راهپیمایی اربعین

حجت الاسلام والمسلمین مرتضی آقاتهرانی، استاد اخلاق حوزه علمیه در مسیر راهپیمایی اربعین در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، ضمن آرزوی توفیق برای رسانه های حوزوی، اظهار داشت: بنده امیدوارم شما نیز در خبرگزاری رسا همواره بهترین باشید و انشاءالله همه ما در نظام اسلامی باعث آبروی نظام، اسلام، رهبری و انقلاب باشیم.

مسیر طریق العما در راهپیمایی اربعین

وی با اشاره به مسیر دومی که برای راهپیمایی اربعین غیر از مسیر اصلی وجود دارد، عنوان کرد: مسیر اصلی حرکت از نجف به کربلا معروف به طریق الحسین(ع) است که ازدحام در آن زیاد است، ولی این راهی که ما انتخاب کردیم که خلوت تر از آن مسیر است به طریق العلما مشهور شده است. در بین راه یکی از موکبدارها می گفت حضرت امام خمینی(ره) از این مسیر به کربلا رفته اند و همین فرد می گفت پیرمردی خانه ای در این مسیر نزدیک کوفه دارد و علمای زیادی را به خانه خود دعوت کرده و از آنها نیز در دفترچه مخصوصی امضاء گرفته است.

استاد اخلاق حوزه علمیه با بیان اینکه علما و مراجعی از جمله مرحوم حضرت آیت الله بهجت به خانه این پیرمرد رفته اند، ابراز داشت:  این فرد غیر از حضرت آیت الله بهجت، از حضرت آیت الله خویی، آیت الله فقیه سبزواری و خیلی از بزرگان دیگر امضاء دارد و از آنها نام می برد که از این راه آمده اند و ایشان از این بزرگان پذیرایی کرده است. البته ناگفته نماند که در آن زمان زاهپیمایی اربعین خیلی سخت بوده است ولی این بزرگران به شکل مخفیانه می آمدند.

 

وی خاطرنشان کرد: طریق العلما از آنجایی که در کنار رود فرات قرار دارد، به نظر می رسد باید همین راه، مسیر اهل بیت(ع) به سمت کوفه باشد که البته نسبت به مسیر اصلی روزهای خنک تر و شب های سردی دارد، جمعیت و موکب های آن کمتر هستند و سر وصدا نیز زیاد نیست و با توجه به همین مسائل انسان بیشتر می تواند به خودش و به امام حسین(ع) فکر کند و زمینه برای تعامل با دوستان بهتر فراهم است.

تا کسی به راهپیمایی اربعین نیاید شیرینی آن را درک نمی کند

حجت الاسلام والمسلمین آقاتهرانی با بیان اینکه انشاء الله سال دیگر عذری برای کسی نماند و همه برای حضور در مسیر کربلا آماده شوند، تصریح کرد: ما در مورد این حرکت سخنی نمی توانیم بگوییم چراکه قضیه کربلا مثل همان حلوایی است که تا انسان طعم آن را نچشد نمی تواند مزه واقعی آن را درک کند.

وی ادامه داد: تا انسان به این مکان نیاید نمی تواند عظمت و طعم شیرین آن را درک کند؛ بنده اگر بخواهم حرفی بزنم فقط می توانم احساسات و عواطف و ایمان خودم را بیان کنم ولی از جانب این سیل عظیم جمعیت نمی توانم حرفی به زبان جاری کنم؛ حضور و فعالیت بیش از حد جوان های عرب و غیر عرب، دختر و پسر و کوچک و بزرگ دیدنی است و همین شب گذشته چندنفر از پاکستان، هندوستان، آمریکا و برخی کشورهای اروپایی را در این راه دیدم.

نماینده سابق مجلس شورای اسلامی شناساندن امام حسین(ع) به جوانان را وظیفه حوزه های علمیه دانست و تأکید کرد: مرحوم حضرت آیت الله بهجت می فرمودند: «این که امام حسین(ع) را همه نمی شناسند تقصیر ما طلبه ها است، باید بدانیم وقتی امام زمان(عج) ظهور می کند خودش را با امام حسین(ع) معرفی می کند»؛ البته با حضور این تعداد انسان عاشق این مسأله در حال انجام است.

 

به جای جامانده ها قدم برداشتم

وی در پایان افزود: همین الان جمعیت بالای بیست و میلیون در کربلا هستند که البته دسته دسته هم در حال برگشت هستند و ما نیز از خدا می خواهیم این سفر را روزی همه بکند و ما نیز نائب الزیاره همه کسانی که از این سفر جا مانده اند هستیم و امیدواریم هموطنان عزیزمان ضمن شرکت در این گونه مراسم ها، رهبری و انقلاب را خوب حمایت کنند./1330/ 202/ع

ارسال نظرات