۰۳ آذر ۱۳۹۵ - ۲۲:۵۰
کد خبر: ۴۶۳۲۰۳
مسؤول مرکز مانیتورنگ ماهواره های فارسی زبان:

اصالت دادن به مادیات مهم ترین هدف غرب ازتولید بازی و محصولات رسانه ای برای کودکان است

مسؤول مرکز مانیتورنگ ماهواره های فارسی زبان با بیان این که هدف غرب از تولید محصولات فرهنگی مختلف و بازی های کامپیوتری برای کودکان اصالت دادن به مادیات است، گفت: از آن جایی که نگاه مردم به رسانه است غرب از سلطه ابزاری خود بر رسانه سو استفاده کرده و جریان های مختلف فرهنگی مرتبط با سبک زندگی غربی را به خورد مردم می دهد.
سواد رسانه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سعید عبدالهی، مسؤول مرکز مانیتورنگ ماهواره های فارسی زبان شامگاه امروز در آستان حضرت معصومه(س) با اشاره به این که بازی های کامپیوتری نیز از قاعده انیمیشن های غربی مستثنا نبوده و نگرش غربی را در میان کودکان و نوجوانان ترویج می کنند، گفت: هدف از ساخت بعضی از بازی ها مانند بازی جمع آوری پول و سکه برای کودکان، اصالت دادن به مادیات و پول است و در این بازی ها بر خلاف نگرش اسلامی به کودک القا می شود که جمع آوری پول و ثروت اصالت داشته و در زندگی اصالت با جمع آوری پول و سکه است.

وی با بیان این که متاسفانه غربی ها در قالب بازی و انیمیشن اصالت تفکر مادی را به کودکان القا می کنند، افزود: بیشتر بازی های و انیمیشن های غربی به صورت ناخودآگاه به کودک ما القا می کنند که اصالت با مادیات است و انسان در هر شرایطی باید به دنبال جمع آوری مادیات باشد.

مسؤول مرکز مانیتورینگ شبکه های ماهواره ای فارسی زبان با تاکید بر اینکه امروزه به دلیل تسلط غرب بر رسانه، تمامی جریان های نگرش غربی از طریق رسانه و آبشخورهای آن به مردم جهان منتقل می شود، تصریح کرد: در دنیای امروز رسانه مهم ترین وسیله ارتباط جمعی است و همین نقش محوری رسانه موجب شده است که تولیدکنندگان غربی از طریق تولید محصولات فرهنگی مختلف از جمله انیمیشن، فیلم و سریال جهان بینی خاص خود را در گوشه و کنار جهان به مردم منتقل کنند.

حجت الاسلام عبدالهی افزود: امروزه غرب به دنبال جهانی سازی فرهنگی است و می خواهد نگرش های مختلف مردم در سطح دنیا را نسبت به مقوله فرهنگ و فرهنگ مداری یکسان کند و این یکسان سازی فرهنگی نه تنها براساس فرهنگ های بومی نبوده بلکه براساس فرهنگ غربی و جهان بینی الحادی این نوع فرهنگ است.

وی با تاکید براین که متاسفانه امروزه غرب از طریق رسانه برای مردم در حوزه های مختلف معیار و پارامترهای فرهنگی تعیین کرده است، اظهار کرد: از آن جایی که مبحث سواد رسانه در میان مردم پایین است به همین دلیل مردم بدون اینکه بدانند و به صورت ناخودآگاه در مسیر معیار و پارامترهای فرهنگ غربی در  حرکت هستند.

مسؤول مرکز مانیتورینگ شبکه های ماهواره ای فارسی زبان با بیان این که متاسفانه غرب از طریق محصولات فرهنگی از جمله عروسک های باربی مبحث اصالت زیبایی را در میان کودکان مطرح کرده است، گفت: متاسفانه این اصالت زیبایی در کشور ما به قدری در میان نسل جوان و کودکان افزایش یافته است که همه چیز حتی تغذیه و سبک زندگی آنها را تحت الشعاع قرار داده است.

حجت الاسلام عبدالهی افزود: متاسفانه امروز در قالب بعضی از تبلیغات بازرگانی که در رسانه ملی پخش می شود مباحثی از جمله تک فرزندی تبلیغ می شود.

وی اظهار کرد: از آن جایی که نگاه مردم به رسانه است، رسانه ها به صورت ناخودآگاه نقش مهمی در ترویج سبک زندگی غربی یا سبک زندگی اسلامی دارند به همین دلیل اگر به دنبال نهادینه شدن سبک زندگی اسلامی در جامعه هستیم باید مبحث سواد رسانه را چه در سطح جامعه و چه در سطح رسانه ملی و درون رسانه ای گسترش دهیم تا به این ترتیب رسانه به صورت ناخودآگاه بر مقوله سبک زندگی مردم اثر منفی نداشته و بتوانیم با آسیب های منفی و سو رسانه چه در داخل و چه در خارج از کشور به مقابله برخیزیم./968/202/ب3

ارسال نظرات