۰۳ آذر ۱۳۹۵ - ۲۳:۵۵
کد خبر: ۴۶۳۲۰۹
استاد حوزه علمیه:

تبعیت از ولی فقیه باید در گفتار و کردار نمود عینی داشته باشد

استاد حوزه علمیه تبعیت از ولی فقیه را با عمل همراه دانست و گفت: وقتی شیاطین بزرگی مانند آمریکا و انگلیس با اساس اسلام دشمنی دارند ما چگونه می‌توانیم از راه مذاکره دوستانه وارد شویم و وقتی که شبکه صهیونیسم جهانی دشمن ولایت است ما چگونه می‌توانیم از نظرات آنها در اداره حکومت استفاده کنیم.
حجت الاسلام غلامعلی فرمانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، حجت الاسلام غلامعلی فرمانی، استاد حوزه علمیه قم امشب در حسینیه امامزاده حسین(ع) قزوین با اشاره به روایتی از امام معصوم گفت: دوست دشمن تو دشمن تو هم هست ما باید در باب مسئله حب و بغض بسیار دقت و توجه داشته باشیم مومنان پیامبر و اهل بیت را بسیار دوست دارند و خداوند متعال بابت محبت داشتن اهل بیت در دل‌ها منت بزرگی را به مردم عنایت فرموده است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه اهل بیت پیامبر(ص) همان گونه که دوستانی دارند دشمنانی هم دارند افزود: ما باید با دشمنان اهل بیت(ع) دشمن باشیم و با دوستان اهل بیت(ع) هم دوست باشیم اگر ما با دوستان اهل بیت دشمنی کردیم به این معنا است که ما با خود اهل بیت دشمنی کرده‌ایم اگر با دشمنان اهل بیت دوستی کنیم در این جا هم در حقیقت با خود اهل بیت دشمنی کرده‌ایم.

بزرگ ترین دشمن اهل بیت ابلیس است

استاد حوزه علمیه در ادامه یکی از دشمنان سرسخت اهل بیت(ع) را ابلیس دانست و اظهار کرد: ابلیس بود که شیاطین بزرگ و کوچک را جمع کرد و آنها را در کربلا بر کشتن سید الشهدا تحریک و تحریص کرد این ابلیس بود که شیاطین را جمع کرد تاپشت در خانه حضرت زهرا(س) آورد و آنها را بر آتش زدن خانه آن حضرت تحریک کرد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه ما یک شیطان بزرگ داریم که دشمن امیرالمومنین(ع) است، ابراز کرد: ما نباید با دشمن علی(ع) دوستی کنیم شیطان در نظر حضرت موسی(ع) ظاهر شد آن حضرت عصای خود را به سوی شیطان پرتاپ کرد شیطان به آن حضرت خطاب کرد که ای موسی من از عصا نمی‌ترسم اما از قلبی که در آن صفا وجود دارد می‌ترسم.

حجت الاسلام فرمانی در ادامه اضافه کرد: شیطان برای ما وسوسه‌هایی دارد ما را به سوی منکرات و فحشا دعوت می‌کند و انسان را از انجام کارهای خیر بازمی‌دارد از این رو انسان باید بسیار مراقب وسوسه‌ها و دسیسه‌های شیطان باشد و از آن حذر کند و نباید قلبش نسبت به شیطان خضوع و خشوع داشته باشد.

این کارشناس مذهبی در ادامه تبعیت از ولی فقیه را با عمل همراه دانست و خاطرنشان کرد: وقتی شیاطین بزرگی مانند آمریکا، انگلیس، با اساس اسلام دشمنی دارندما چگونه می‌توانیم از راه مذاکره دوستانه وارد شد وقتی که شبکه صهیونیسم جهانی دشمن ولایت است ما چگونه می‌توانیم از نظرات آنها در اداره حکومت استفاده کنیم.

حجت الاسلام فرمانی در ادامه با بیان اینکه یا انسان با ولایت است یا بر ضد ولایت، تصریح کرد: اگر ما برضد ولایت خدا عمل کنیم خداوند دیگر ولایت انسان را قبول نخواهد داشت و از تحت ولایت خداوند خارج خواهد شد و در زمره ولایت شیطان قرار می گیرد، شیطان هم چنین آدمی را تحقیر می‌کند و او را از ولایت خودش خارج می‌کند.

وی در پایان گفت: ما باید در دشمنی با ابلیس قدرت داشته باشیم و نسبت به دشمن تنفر داشته باشیم  شخصی مانند حرمله نماد کوچکی از شیطان بزرگ است یعنی شخصی که از ولایت خداوند خود را خارج کرد و ولایت طاغوت را پذیرفت، با جنایتی که کرد قلب عالم را به آتش کشید ما باید در برابر دشمن برائت و بیزاری خود را نشان دهیم گناه انجام دادن در حقیقت دشمنی کردن با اهل بیت است لازم است انسان همواره مراقب اعمال و کردار خود در محضر اهل بیت(ع) باشد./873/202/ب2

ارسال نظرات