۰۵ آذر ۱۳۹۵ - ۲۰:۰۸
کد خبر: ۴۶۳۵۱۲
امام جمعه صحنه:

سوء استفاده و دستبرد به بیت المال خلاف اسلام و مکتب شهدا است

امام جمعه صحنه با اشاره به دریافت حقوق های نامتعارف از سوی برخی مسؤولان گفت: سوء استفاده و دستبرد به بیت المال خلاف اسلام و مکتب شهدا است.
حجت الاسلام احمد زارعی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، حجت الاسلام احمد زارعی امام جمعه شهرستان صحنه عصر امروز در جمع طلاب حوزه علمیه امیرالمؤمنین (ع) شهرستان صحنه ابراز داشت: عمل به دستورات الهی فقر و بسیاری از معضلات و مشکلات را ریشه کن می کند.

امام جمعه شهرستان صحنه با استناد به حدیثی از رسول اکرم (ص) تصریح کرد: شخص زناکار در قیامت وقتی وارد صحرای محشر می شود حتی گناهکارها نیز از او فراری می شوند زیرا بوی بد و تعفن شخص زناکار در همه جا متساعد می شود.

این مسؤول مطرح کرد: زنا تنها عمل نامشروع نیست بلکه ممکن است تمام اعضای بدن مراتب زنا را انجام دهند و با نگاه کردن به عمل گناه و حتی شنیدن آن گناه زنا را مرتکب شوند.

حجت الاسلام زارعی با اشاره به حدیثی از حضرت امیرالمؤمنین (ع) گفت: فکر گناه کردن سبب می شود که انسان به سمت گناه کشیده شود و قطعا آثار بد گناه زنا را به همراه دارد.

امام جمعه شهرستان صحنه ادامه داد: فکر کردن به گناه مقدمات انجام گناه را فراهم می کند، حضرت مسیح به مردمش یادآور می شد که حضرت موسی (ع) به عدم ارتکاب به زنا هشدار می داد اما حضرت مسیح مردمش را حتی از فکر کردن به زنا برحذر می داشت زیرا شخصی که به زنا فکر می کند آتشی در اطراف خود می افروزد که از دود این آتش تمامی اعمال نیک تحت الشعاع خود قرار گرفته و از بین می رود.

حجت الاسلام زارعی ابراز داشت: اگر انسان فکر گناه را در ذهن خود بپروراند از عبادات و مناجات های خود با معبودش لذت نخواهد برد، دین اسلام در برخورد با ناهنجاری ها برای اصلاح جامعه سنگ تمام گذاشته و به دنبال تامین آرامش و امنیت جامعه است.

این مسؤول اظهار داشت: انسان مومن دارای غیرت و تعصب بوده و از اخبار تاسف بار ناراحت و محزون می گردد اگر خداوند متعال امر کرده است که با مجرم برخورد شود باید مسؤولان حدود الهی را انجام رعایت کنند وگرنه زمینه های ترویج فساد ایجاد می شود.

استاد حوزه علمیه بیان داشت: بی تفاوتی مسؤولان نسبت به ناهنجاری ها و ورود فرهنگ غرب در جامعه سبک غلط غرب را جایگزین سبک زندگی اسلامی کرده است و این تهدید و خطری بزرگ برای نظام و انقلاب محسوب می شود.

امام جمعه شهرستان صحنه مطرح کرد: مسوؤلان اگر به توصیه های رهبر معظم انقلاب گوش فرامی دادند و با جدیت با اختلاس گران و مدیرانی که حقوق های نجومی را دریافت کردند قطعا فرد دیگری حتی فکر دزدی، اختلاس و بی نظمی را در ذهن خود نمی پروراند.

حجت الاسلام زارعی تأکید کرد: عدم برخورد با مدیرانی که قانون را زیرپای خود نهاده اند امنیت و آرامش جامعه را به مخاطره می اندازد و اعتماد مردم را نسبت به نظام و انقلاب سلب می کنند.

استاد حوزه علمیه در پایان ابراز داشت: وظیفه خدمتگزاران نظام حفظ انقلاب و دستاوردهای امام خمینی (ره) و شهدا است، سوء استفاده و دستبرد به بیت المال خلاف اسلام و مکتب شهدا است./857/202/ب3

ارسال نظرات