۰۸ آذر ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۸
کد خبر: ۴۶۴۱۲۱
معاون تهذیب مدرسه علمیه مولاوردیخان قزوین:

استقرار حکومت الهی در جامعه مشروط به وجود رهبری شایسته و مقتدر است

حجت الاسلام بهشتی فرد استقرار حکومت تشکیل شده را مشروط به وجود رهبری شایسته پس از پیامبر دانست و گفت: مردم عرب در پرتو اسلام نخستین بار بود که چنین وحدت و قدرتی را تجربه می‌کردند اما ادامه این موقعیت مستلزم وجود رهبری مقتدر و شایسته بود که پس از پیامبر با تکیه بر نظام امت و امامت بتواند جامعه اسلامی را همانند پیامبر از لحاظ معنوی و سیاسی هدایت و رهبری کند.
حجت الاسلام محمد اسماعیل بهشتی‌فرد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، حجت الاسلام محمد اسماعیل بهشتی‌فر معاون تهذیب مدرسه علمیه مولاوردیخان قزوین ظهر امروز در مسجد جامع المهدی مینودر قزوین ضمن عرض تسلیت به مناسبت فرا رسیدن رحلت پیامبر اکرم(ص) و شهادت امام حسن مجتبی(ع) با اشاره به زحمات و مجاهدات پیامبر برای استقرار اسلام در جزیرة العرب گفت: پیامبر اسلام با زحمات و مجاهدات فراوان در پرتو تعالیم وحدت بخش اسلام و با تکیه بر کلمه توحید و توحید کلمه نظام جاهلیت را در هم شکست و ایمان مشترک را جایگزین خون و نژاد کرد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه پیامبر با کمک خود مردم عرب توانست حکومتی الهی تشکیل دهد افزود: حکومتی را که پیامبر با کمک عربها تشکیل داد خود مدیریت و رهبری آن را بر عهده گرفت و مرکزیت آن در شهر مدینه قرار داشت در این حکومت امور عرفی و اموری که مربوط به اداره جامعه و حکومت بود با رای و مشاوره مسلمانان اداره می شد و آزادی به طور کامل وجود داشت.

استقرار حکومت الهی در جامعه مشروط به وجود رهبری شایسته و مقتدر است

حجت الاسلام بهشتی فرد در ادامه استقرار حکومت تشکیل شده را مشروط به وجود رهبری شایسته پس از پیامبر دانست و اظهار کرد: مردم عرب در پرتو اسلام نخستین بار بود که چنین وحدت و قدرتی را تجربه می‌کردند اما ادامه این موقعیت مستلزم وجود رهبری مقتدر و شایسته بود که پس از پیامبر با تکیه بر نظام امت و امامت بتواند جامعه اسلامی را همانند پیامبر از لحاظ معنوی و سیاسی هدایت و رهبری کند.

امام حسن مجتبی بزرگ‌ترین فریادرس محرومان و مستضعفان جامعه بود

وی در ادامه با اشاره به فضایل اخلاقی امام حسن مجتبی( ع) ابراز کرد: پیشوای دوم شیعیان نه تنها از نظر علم، تقوا، زهد و عبادت مقام ممتازی داشت بلکه از لحاظ بذل و بخشش و دستگیری از درماندگان و محرومان هم در عصر خود زبانزد عام و خاص بود آن حضرت همواره در تامین نیازمندی‌های محرومان اجتماع کوشا و ساعی بودند.

معاون تهذیب مدرسه علمیه مولاوردیخان قزوین در ادامه با بیان اینکه وجود گرامی آن حضرت آرام بخش دل‌های دردمند و پناهگاه مستمندان بود تصریح کرد: امام مجتبی(ع) گاهی مبالغ قابل توجهی پول را یکجا به مستمندان می بخشید به طوری که مایه شگفتی می‌شد نکته یک چنین بخشش چشمگیری این است که آن حضرت با این کار برای همیشه شخص فقیر را بی‌نیاز می‌کرد و او می‌توانست با این مبلغ تمام احتیاجات خود را برطرف کرده و زندگی آبرومندانه ای را تشکیل دهد.

حجت الاسلام بهشتی فرد در ادامه با اشاره به اینکه امام حسن(ع) بزرگ‌ترین تجسم خواستن و نتوانستن بود خاطرنشان کرد: آن حضرت سربازی بود که در جنگ‌ها یکه تاز میدان بود و با سکوت و صلح اسلام را در پناه خداوند محفوظ نگه داشت آن بزرگوار با صلح به موقع خود مستعدترین زمینه‌ها را برای قیام خونین برادر خود فراهم کرد و در حقیقت بزرگ‌ترین قدم اصلاحی را برداشت.

وی در پایان گفت: در زمانی که فتنه و فساد در جامعه حاکم بود امام حسن(ع) درهای مکتب اخلاق، محبت و اصلاح را گشود و مانند مصلحی که جز به صلاح نمی‌اندیشد نام را به رضای خداوند فروخت امام در ابتدای راه صلح را انتخاب نکرد بلکه در انتهای راه در وسیع‌ترین میدان‌ها و گسترده‌ترین ابعاد صلح را پذیرفت و در جبهه مبارزه با دشمن هم لشگر و هم سنگر را به آزمون گذاشت./202/873/ب1

ارسال نظرات