۱۲ آذر ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۲
کد خبر: ۴۶۴۷۹۵
آیت الله علم الهدی:

مشکلات کشور را نمی توان با سخنرانی و گردهمایی حل کرد

امام جمعه مشهد گفت: بعضی بی ­بندوباری ها و بی ­دقتی­‌ها مردم را به دستگاه اجرایی کشور بدبین می‌­کند و این بدبینی و مشکلات را نمی­‌توان با یک گردهمایی و سخنرانی یک سخنران ساختارشکن و سپس معرفی او به عنوان نماد حریت و آزادگی حل کرد.
آیت الله علم الهدی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، آیت ­الله سید احمد علم ­الهدی ظهر امروز در خطبه ­های سیاسی عبادی نماز جمعه مشهد مقدس که در جوار بارگاه منور رضوی برگزار شد، با اشاره به عزاداری باشکوه مردم کشورمان در ایام عزای اهل بیت(ع) و اظهار تشکر از آن، گفت: خوشبختانه امسال حدود سه میلیون و پانصد هزار نفر زائر در ایام شهادت امام رضا(ع) در مشهد حضور داشتند و میزبانی از زائران نیز تحول چشمگیری پیدا کرده بود.

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی افزود: امسال آستان قدس رضوی میزبانی از زائران را عهده دار شده بود و خوشبختانه هم پذیرایی بین راه و هم پذیرایی داخل شهر به شکل خوبی صورت گرفت.

آیت الله علم الهدی با بیان این که رهبر معظم انقلاب خطاب به مسؤولان کشوری از مدیریت اجرایی مشهد مقدس به نیکی یاد کرده ­اند، با تأکید بر لزوم الگوگیری جریان کارگزاری کشور از این روند خاطرنشان کرد: ببینید کشور ما در همین ماه اخیر چقدر دچار بحران شده. از یک طرف در جریان آلودگی هوا مسؤولان فقط عکس­ العمل انفعالی نشان داده و از موضوع رد می­شوند. در مسأله برف و یخی که در مازندران به وجود آمد، مردم با کودکان کوچک در دمای زیر صفر درجه آب و برق و گاز نداشتند. چرا از قبل تدبیری اندیشیده نشد؟

وی به ازدحام جمعیت زائران اربعین حسینی در مرز مهران اشاره و تصریح کرد: آیا چنین مسائلی قابل پیش­ بینی نبودند که این­گونه عاشقان اباعبدالله(ع) درگیر رنج و مصیبت نشوند؟ غمبارتر از همه این مسائل، تصادف دو قطار مسافربری در استان سمنان بود. این مسائل قابل چشم­پوشی نیستند. آیا مثل همیشه گناه را باید گردن کارگران ساده انداخت و از کنار جریان رد شد؟ یا این که مدیران در مدیریت­شان تجدیدنظر کنند؟

امام جمعه مشهد مقدس ادامه داد: در جریان تصادف قطارها یک مدیریت دقیق باعث جلوگیری از این اتفاق می­شد. نه این­که انسان­ هایی بسوزند، آن­ وقت آقای وزیر بگوید «خداراشکر مسافران بیمه بودند.» آیا داغ این حادثه با بیمه قابل جبران است؟

آیت­ الله علم ­الهدی گفت: بعضی بی­ بندوباری ها و بی­ دقتی­ ها مردم را به دستگاه اجرایی کشور بدبین می­کند و این بدبینی و مشکلات را نمی­ توان با یک گردهمایی و سخنرانی یک سخنران ساختارشکن و سپس معرفی او به عنوان نماد حریت و آزادگی حل کرد.

وی در پایان مشکلات عمومی کشور را ناشی از بی­ دقتی دانست و ضمن تأکید مجدد بر الگو بودن مدیران اجرایی خراسان رضوی، افزود: امیدواریم همه عزیزان مسؤول ما که مؤمن هستند، این شیوه را در پیش گیرند و مشکلات ناشی از ندانم­ کاری ها از بین برود./820/پ201/ج1

 

ارسال نظرات