۱۳ آذر ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۵
کد خبر: ۴۶۴۹۹۷
امام جمعه پلدختر:

تربیت دانشجویان استکبارستیز رسالت دانشگاه ها است

امام جمعه پلدختر با بیان رسالت دانشگاه ها در حفظ و حراست از ارزشها در جامعه گفت: مهم ترین رسالت دانشگاه ها تربیت دانشجویان استکبارستیز برای خنثی سازی هجمه های فرهنگی دشمن است.
امام جمعه پلدختر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، حجت الاسلام محمد سوری، عصر امروز در نشست شورای فرهنگ عمومی شهرستان پلدختر بر انجام کارهای فرهنگی تأکید کرد و گفت: انجام کار فرهنگی مستلزم اولویت بندی و نیازسنجی است.

وی با اشاره به تلاش دشمن برای ضربه زدن به فرهنگ و ارزشهای فرهنگی ما افزود: در این زمینه هدف اصلی دشمن در جبهه جنگ نرم نسل جوان و نوجوان ما است.

امام جمعه پلدختر یادآور شد: دشمنان امروز هزینه های زیادی را متحمل می شوند تا نسل جوان و نوجوان جامعه را تحت تأثیر قرار دهند.

وی با اشاره به تلاش دشمن برای خدشه دار کردن ارزشهای اعتقادی ما به ویژه نسل جوان اظهار داشت: با انجام کارهای فرهنگی و هدفمند باید به مبارزه با هجمه های فرهنگی دشمن پرداخت.

حجت الاسلام سوری با اشاره به اینکه انجام کارهای فرهنگی نیازمند هزینه های بالایی است، افزود: انجام فعالیتهای فرهنگی امری پیچیده، چندجانبه و تأثیرگذار بر فکر و روح انسان است که نباید از آن غافل شد.

وی با تأکید بر اینکه انجام فعالیتهای فرهنگی باید با محوریت اموری دینی باشد، افزود: دین زیربنای فرهنگ است و به این مهم باید پرداخته شود.

امام جمعه پلدختر با تأکید بر اینکه همه باید در ساختن فرهنگ مشارکت کنند و کار فرهنگی به کسانی که انگیزه این کار را دارند سپرده شود، خاطرنشان کرد: با انجام فعالیتهای فرهنگی متعدد و هدفمند اثرگذاری آنان بیشتر می شود.

وی در ادامه به نقش دانشگاه ها در حوزه فرهنگ اشاره کرد و عنوان داشت: دانشگاه ها باید در حوزه فرهنگ ورود جدی داشته باشند.

حجت الاسلام سوری با ابراز تأسف که دانشگاه های شهرستان پلدختر در مباحث فرهنگی در حاشیه قرار گرفته اند، افزود: دانشگاه نقش بسزایی در ترویج، تبیین و ارتقای فرهنگ بر مبنای فرهنگ دینی دارد و با ورود به این عرصه باید به رسالت خویش عمل کند.

امام جمعه پلدختر در ادامه تصریح کرد: حراست و حفاظت از ارزشها به ویژه ارزشهای دینی وظیفه حوزه فرهنگی دانشگاه ها است.

وی با گرامیداشت 16 آذر ماه و روز دانشجو بیان داشت: مهم ترین رسالت امروز دانشگاه ها تربیت دانشجوی استکبارستیز است./9459/202/ب3
 

ارسال نظرات