۱۶ آذر ۱۳۹۵ - ۲۲:۱۱
کد خبر: ۴۶۵۶۲۰
استاد حوزه و دانشگاه:

علم بدون اخلاق و تعهد به زیان فرد و جامعه است

مسؤول نمایندگی نهاد رهبری در دانشگاه پیام نور آذربایجان‌شرقی گفت: نبود معنویت در دانشجویان سبب نفوذ دشمنان به فرهنگ و ارزش‌های دینی جوان‌ها و دانشجویان می‌شود.
حجت‌الاسلام سیدحسین اولیانسب، مسؤول نمایندگی نهاد رهبری در دانشگاه پیام نور آذربایجان‌شرقی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت‌الاسلام سیدحسین اولیانسب، مسؤول نمایندگی نهاد رهبری در دانشگاه پیام نور آذربایجان‌شرقی عصر امروز در مراسم گرامیداشت روز دانشجو در دانشگاه عجب شیر با گرامیداشت حادثه 16 آذر سال 1332 اظهار داشت: این روز یادآور واقعه‌ای است که آرمان‌طلبی و عدالت‌خواهی دانشجویان را نشان داد.

وی با بیان این‌که 16 آذر روز مقاومت و ایستادگی دانشجویان در برابر استعمار غرب است، خاطرنشان کرد: دانشجویان عدلت‌خواه در آن واقعه تاریخی با هدف استکبارستیزی و اعتراض به مداخلاتی که کشورهای خارجی در ایران داشتند، به شهادت رسیدند؛ اگر خود را دانشجو می‌نامیم باید پیرو مرام و مسلک آن شهدای والامقام باشیم.

حجت الاسلام اولیانسب گرامیداشت روز 16 آذر را نشانه پیوند دانشجویان با اصول و ارزش های شهدای دانشجوی سال32 دانست و با اشاره به این‌که نبود معنویت در دانشجویان موجب نفوذ دشمنان به فرهنگ و ارزش‌های دینی جوان‌ها و دانشجویان می‌شود، افزود: علم بدون اخلاق و تعهد به زیان فرد و جامعه است.

وی با بیان این‌که مراکز آموزش عالی به همان میزان که به مسائل علمی و پژوهشی اهمیت می‌دهند، بایستی نسبت به مسائل تربیتی و اخلاقی دانشجویان نیز عنایت داشته باشند، تصریح کرد: دانشجویان باید دارای هویت فرهنگی بوده و در کنار آن بصیرت فرهنگی داشته باشند و به لحاظ فرهنگی فعال باشند.

مسؤول نهاد رهبری در دانشگاه پیام نور استان با تأکید بر این‌که توسعه فضای علمی و دانشگاهی یکی از مهم‌ترین برکات پیروزی انقلاب اسلامی ایران بوده است، گفت: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی شاهد گسارش روزاافزون مراکز دانشگاهی در سراسر کشور هستیم و تمامی اقشار جامعه فرصت برابر برای تحصیل در آموزش عالی دارند.

حجت الاسلام اولیانسب با بیان این‌که دانشجویان بایستی با هدف پیوند با آرمان های مقدسی که دین و عقل بر آن تاکید می کند، گام بردارند، خاطرنشان کرد: بعد از پیروزی انقلاب دانشجویان همواره بنا به اقتضای زمان در صحنه های مختلف نشان دادند که با بصیرت ولایی ادامه دهنده راه شهدای دانشجوی سال 32 هستند./203/935/ب1

ارسال نظرات