۱۷ آذر ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۵
کد خبر: ۴۶۵۶۷۳
آيت‌الله حسيني ‌بوشهري به رسا خبر داد؛

واکنش جامعه مدرسین به بدعهدی آمریکا و نقض برجام در اجلاسیه دهم

عضو شورای عالی حوزه های علمیه در پاسخ به سؤال خبرگزاری رسا تاکید کرد که موضوع بدعهدی آمریکا در تمدید تحریم ها و نقض برجام در اجلاسیه دهم جامعه مدرسین و علمای بلاد مطرح و درباره آن موضع گیری صریح می شود.
آیت الله حسینی بوشهری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آيت‌الله سيد هاشم حسيني ‌بوشهري امروز در حاشیه آغاز به کار کمیسیون های تخصصی جامعه مدرسین در گفت وگو با خبرنگاران و در پاسخ به پرسش خبرنگار رسا درباره موضع جامعه مدرسین در قبال تمدید تحریم ها و بدعهدی های آمریکا در برجام گفت: ما نمی توانیم خود را از مسائلی که در کشور می گذرد و توطئه هایی که دشمنان علیه ما دارند جدا کنیم.

عضو جامعه مدرسین خاطرنشان کرد: دغدغه های رهبر معظم انقلاب دغدغه های روحانیت و حوزه هم هست؛ اگر ایشان در قبال بدعهدی آمریکا و غرب موضع قاطع دارند، قطعا حوزه و روحانیت نیز این موضع را دارند.

وی از طرح و بررسی این مساله در اجلاسیه دهم جامعه مدرسین خبر داد و گفت: هم در بیانیه پایانی، هم در کمیسیون ها و هم در نطق و سخنرانی سخنرانان به این موضوع و شیطنت مستکبران جهانی اشاره خواهد شد.

آيت‌الله حسيني ‌بوشهري در ادامه تصریح کرد: حوزه های علمیه و روحانیت در مقابل تهدید دشمنان همواره در صحنه بوده و میدان را خالی نگذاشته است.

وي موضوع اجلاسیه دهم جامعه مدرسین و علمای بلاد را حوزه انقلابی، راهکارها و بایسته ها دانست و تصریح کرد: حوزه و روحانیت باید با صلابت به کار خود ادامه دهد تا نقشه های دشمنان را نقش برآب کند تا طمعی که دشمنان گاهی اوقات در جهت نفوذ برای خود طراحی می کنند از بین برود.

عضو شورای عالی حوزه موضوعیت حوزه انقلابی در دهمین اجلاسیه جامعه مدرسین و علمای بلاد را در همین راستا ارزیابی و خاطرنشان کرد: مباحث فرهنگی و تبلیغی از مسائل کلیدی جامعه است و در اجلاسیه جامعه مدرسین و علمای بلاد به آن پرداخته خواهد شد.

معاون جامعه و روحانیت جامعه مدرسین بررسی آسیب های اجتماعی را دستور دیگر کمیسیون های تخصصی اجلاسیه دهم ذکر کرد و گفت: امروز دشمن با شدیدترین تهدیدها و جنگ نرمی که راه انداخته برای از هم پاشیدن انقلاب و جامعه دینی تلاش می کند.

آيت‌الله حسيني‌ بوشهري با اشاره به فعالیت کمیسیون حوزه و بین الملل اجلاسیه دهم، افزود: وظیفه حوزه در مسائل داخلی خلاصه نمی شود؛ حوزه باید به مسائل بین المللی نیز بپردازد؛ از این رو باید تهدیدات را شناسایی و از فرصت ها به بهترین شکل ممکن بهره بگیرد.

عضو جامعه مدرسين حوزه علميه قم در پایان اظهار  داشت: امیدواریم دستاورد دهمین اجلاسیه سراسری جامعه مدرسین و علمای بلاد همچون سایر اجلاسیه ها متناسب با نیازها و شان نظام و حوزه های علمیه باشد. /924/پ202/ج

ارسال نظرات