۱۷ آذر ۱۳۹۵ - ۱۷:۴۷
کد خبر: ۴۶۵۷۷۱
مدیر عامل بنیاد مهدویت مازندران:

دین برای استفاده های شخصی و استدلال های ساختگی نیست

مدیر عامل بنیاد مهدویت مازندران با تأکید براین که دین برای استفاده های شخصی و استدلال های ساختگی نیست، گفت: نباید خواسته های دنیوی ما را در مسیر انحراف قرار دهد بلکه باید در همه حال خدا را ناظر بر اعمال و کردار خود بدانیم.
مدیر عامل بنیاد مهدویت مازندران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت‌الاسلام محمدرضا نصوری، مدیر عامل بنیاد مهدویت مازندران امروز در همایش تخصصی وقف و سبک زندگی اسلامی در ساری، سبک زندگی اسلامی را بهترین شیوه زندگی و راه رسیدن به تعالی و سعادت حقیقی دانست و گفت: متأسفانه امروز سبک زندگی غربی بخشی از جامعه ما را درگیر کرده است.

وی با بیان این که سبک زندگی غربی به هیچ عنوان تعالی بخش نیست، افزود: سبک زندگی غربی موجب تزلزل در بنیان خانواده ها می شود.

حجت الاسلام نصوری با بیان این که سبک زندگی غربی یکی از هربه های دشمن برای نفوذ به کشور است، خاطرنشان کرد: دشمن برای تغییر اصول، آرمان ها و ارزش های انقلاب اسلامی در ابتدا تلاش می کند فرهنگ انقلابی را در کشور کمرنگ کند.

وی با بیان این که امروز جامعه نیازمند شناخت و معرفی مناسب نسبت به سبک زندگی اسلامی هستند، تصریح کرد: مبلغان و فعالان فرهنگی باید شاخص های سبک زندگی اسلامی و ایرانی را برای عموم جامعه به خوبی تبیین کنند.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که غرب تنها به دنبال فروپاشی خانواده ها در ایران اسلامی است، خاطرنشان کرد: دشمنان کشور از آنجا که به نقش و اثرگذاری جایگاه خانواده کاملاً مطلع بودند به همین دلیل همه تلاش و سرمایه گذاری خود را در جهت تزلزل و سست کردن پایه های خانواده ایرانی به کار گرفتند.

وی با بیان این که دشمن با ترویج سبک زندگی غربی به دنبال تغییر رفتارها و باورهای مردم به ویژه نسل جوان نسبت به فرهنگ داخلی است، تصریح کرد: اگر فرهنگ اسلامی کشور متزلزل شود راه نفوذ و چیره شدن دشمن همراه می شود.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که سبک زندگی اسلامی شیوه ای پویا و بانشاط است، خاطرنشان کرد: دشمنان تلاش می کنند با بی روح و بی نشاط جلوه دادن سبک زندگی دینی در جهت تضعیف و کمرنگ کردن آن در جامعه اسلامی حرکت کنند.

وی با بیان این که سبک زندگی اسلامی و ایرانی هیچ جایگزین دیگری ندارد، ادامه داد: به حتم سبک زندگی اسلامی ایرانی مقدمه‌ای برای تمدن سازی نوین اسلامی است که باید از همه ظرفیت های دینی و فرهنگی کشور در جهت تبیین و تبلیغ این شیوه زندگی بهره گرفت.

حجت الاسلام نصوری تحقق سبک زندگی اسلامی ایرانی را زمینه ساز پیشرفت و توسعه کشور دانست و تصریح کرد: فرهنگ غربی برای کشورمان همچون سم مهلکی است که تنها موجب عقب ماندگی و عدم رشد و توسعه کشور با بهره گیری از ظرفیت های داخلی می شود.

وی با بیان این که متأسفانه امروز فرهنگ غرب و سبک زندگی غیراسلامی ایرانی مشکلات و ناهنجاری های بسیاری را به جامعه اسلامی تحمیل کرده است، خاطرنشان کرد: متأسفانه امروز بخش بسیار مهمی از مشکلات اجتماعی و فرهنگی کشور محصول نفوذ سبک زندگی غربی در جامعه اسلامی است.

مدیر عامل بنیاد مهدویت مازندران با بیان این که اگر سبک زندگی فرد و خانواده در کشورمان برگرفته از اصول و مبانی دینی یک جامعه باشد، به حتم شاهد رونق و پیشرفت کشور خواهیم بود، تصریح کرد: تحقق سبک زندگی اسلامی در جامعه آغازی برای اجرای اصول و آرمان های ارزشمند دینی است.

وی با بیان این که امروز آموزه های غلط و منحرف غربی سد و مانع بزرگی در برابر رشد عقاید دینی و مبانی فرهنگی در میان جامعه به ویژه نسل جوان است، تصریح کرد: باید این موانع با ترویج صحیح ارزش های دینی در جامعه برداشته شود.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که فرهنگ غربی با هنجارها و اعتقادات دینی ملت ایران در تضاد زیادی است، خاطرنشان کرد: باورها و اعتقادات مردم کشورمان برگرفته از احکام ناب دینی است و به هیچ عنوان با مبانی فرهنگ غربی سازگاری ندارد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به این که با توجه به پیشرفت های صورت گرفته در جهان اما هنوز در برخی کشورها افکار جاهلیت گذشته حاکم است، گفت: علیرغم توسعه و پیشرفت این کشورها اما شیوه آنها همچنان همانند دوران جاهلیت مدرن است.

حجت الاسلام نصوری با بیان این که هنوز هم برخی کشورها در جاهلیت مدرن به سر می برند، ادامه داد: با گذشت صدها سال از پرستش بت، اما هنوز در برخی کشورها شاهد بت پرستی هستیم.

وی با بیان این که دشمنان اسلام ناب با تکنولوژی و ابزارهای جدید تبلیغی به جنگ با اسلام و تحریف آن آمدند، بیان داشت: دشمنان و مخالفان اسلام ناب امروز تلاش می کنند با ترویج برخی مسائل مردم را به سمت دنیا گرایی و دوری از معنویت و دین سوق دهند.

مدیر عامل بنیاد مهدویت مازندران با اشاره به این که دنیای امروز از عدم دارا بودن معنویت رنج می برد، تصریح کرد: مشکلات و بحران های مختلف فرهنگی و اجتماعی حاکم در جهان امروز نتیجه بی توجهی به دین و معنویت در جوامع غربی است.

وی با بیان این که پیامبران الهی و ائمه معصومین(ع) راهکار صحیح زندگی کردن را به بشریت آموختند و نشان دادند، تصریح کرد: متأسفانه بشریت آن گونه که شایسته بود از این راهنمایی ها استفاده نکرد و قصور کردند.

معاون بنیاد مهدویت کشور با بیان این که وسوسه های شیطانی انسان را در مسیر گمراهی و نابودی قرار می دهد، خاطرنشان کرد: انسان باید در همه حال تنها در مسیری که قرآن و اهل بیت(ع) مشخص کرده اند گام بردارند.

وی در ادامه سخنان خود با بیان این که امروز دشمنان از رشد و گسترش شیعه در جهان بسیار عصبانی و هراسان هستند، ادامه داد: این عده در شبکه های ماهواره ای به صورت شبانه روزی علیه شیعه حرف می زنند و کارشکنی می کنند.

استاد حوزه علمیه با تأکید براین که دین برای استفاده های شخصی و استدلال های ساختگی نیست، بیان داشت: نباید خواسته های دنیوی ما را در مسیر انحراف قرار دهد بلکه باید در همه حال خدا را ناظر بر اعمال و کردار خود بدانیم./1317/202/ب2

ارسال نظرات