۱۷ آذر ۱۳۹۵ - ۱۸:۰۰
کد خبر: ۴۶۵۷۹۸
نویسنده جبهه فرهنگی انقلاب:

مسئولان دانشگاه آزاد اجازه سخنرانی درباره رفسنجانی ندادند/ بستن دهان منتقدان در محیط آکادمیک قابل تحمل نیست

الفت‌پور با اشاره به اینکه مسئولان دانشگاه آزاد اجازه سخنرانی درباره هاشمی رفسنجانی را به او نداده‌اند گفت: ما انقلاب کردیم که این فضاهای امنیتی از بین برود بنابراین بستن دهان منتقدان در محیط آکادمیک قابل تحمل نیست.
محمدعلی الفت‌پور نویسنده جبهه فرهنگی انقلاب و فعال سیاسی

به گزارش سرویس پیشخوان خبرگزاری  رسا به نقل از فارس، محمدعلی الفت‌پور نویسنده جبهه فرهنگی انقلاب و فعال سیاسی ‌ با اشاره به ایجاد اخلال در سخنرانی‌اش به مناسیت روز دانشجو و در دانشگاه آزاد، اظهار داشت: قرار بود بنده در دانشگاه آزاد بافت درباره رویکردهای آقای هاشمی رفسنجانی صحبت کنم اما رئیس دانشگاه به بنده گفت که اجازه ندارید درباره آقای هاشمی سخنرانی کنید.

الفت‌پور با بیان اینکه رئیس دانشگاه ممنوع بودن سخنرانی درباره هاشمی رفسنجانی را بسیار عادی و بدون پروا مطرح کرد، ادامه داد: بستن دهان آن هم در محیط آکادمیک یک اتفاق بسیار عجیب است. در حالی که ما انقلاب کردیم تا شاهد این رویکردها نباشیم.

نویسنده کتاب «بازگشت از نیمه راه» تصریح کرد: این در حالی است که بنده فقط می‌خواستم به دور از تهمت و فضای اهانت‌آمیز مطالبی را درباره آقای هاشمی مطرح کنم که اجازه ندادند اما خود دانشگاه آزاد از محمود صادقی که رئیس قوه قضاییه را زیر سوال برده بود برای سخنرانی دعوت کردند.

وی با تاکید براینکه این اتفاق از سوی کسانی اتفاق افتاد که خودشان مدعی آزادی بیان هستند، خاطرنشان کرد: نمی‌توان به رئیس این دانشگاه آزاد خرده گرفت چراکه او نیز باید پاسخگو باشد و بنده هم به حرمت میزبانی او عدم صحبت درباره آقای هاشمی را پذیرفتم و گفتم که صرفا درباره رویکردهای اقتصادی دولت صحبت می‌کنم.

الفت‌پور افزود: با این حال رئیس دانشگاه در حین سخنرانی بنده با اقدامی تحریک‌کننده توام با پرخاش از سالن خارج شد و باتوجه به اینکه این سخنرانی در نمازخانه دانشگاه در حال برگزاری بود یکی از مسئولان دانشگاه برای تحریک دانشجویان مهر خود را به سمت جامهری پرتاب کرد.

نویسنده کتاب «چهل تدبیر» با بیان اینکه رئیس دانشگاه به بنده گفت روز دانشجو برای پاسداشت دانشجویان است و نباید حرف‌های سیاسی درباره دولت زد، خاطرنشان کرد: این مسئله بسیار قابل تامل است که توقع دارند در روز دانشجو حرف سیاسی زده نشود و درواقع می‌خواهند به هر بهانه‌ای دهان منتقدان را ببندند.

وی افزود: مسئول بسیج دانشگاه روی سن و نزد بنده آمد و گفت با توجه به مطالبه رئیس دانشگاه برای عدم سخنرانی درباره دولت، شما نباید سخنرانی خود را ادامه دهید و درواقع به واسطه این نماینده تشکل محترمانه عذر بنده را خواستند.

الفت‌پور با بیان اینکه ناتمام گذاشتن سخنرانی مدعو از سوی مسئولان دانشگاه مایه شرمساری است، به فضای امنیتی پس از اتمام سخنرانی خود اشاره کرد و گفت: با توجه به نیمه تمام ماندن سخنرانی بنده مسئولان امنیتی شهرستان برای جلوگیری از ایجاد حاشیه یک ماشین را برای همراهی و اسکورت به دنبال من فرستادند.

وی در پایان تاکید کرد: به نظر می‌رسد اگر کسی بخواهد در نقد کانون‌های قدرت و ثروت سخنرانی کند امنیت نخواهد داشت و این مسئله به هیچ عنوان قابل قبول نیست./836/د102/ل

ارسال نظرات