۱۸ آذر ۱۳۹۵ - ۲۳:۴۱
کد خبر: ۴۶۶۰۶۷
حجت الاسلام والمسلمین محمدی گلپایگانی:

مسؤولان حوزه برای تمرکز زدایی از قم راهکاری بیندیشند

رییس دفتر رهبر معظم انقلاب تأکید کرد: مسؤولان امر باید برنامه ریزی کنند تا راهکاری برای تمرکز زدایی و حضور روحانیان در شهرها در نظر بگیرند، مسؤولان باید روحانیان هجرت کننده را مورد حمایت قرار دهند.
حجت الاسلام والملسمین محمدی گلپایگانی محمدی گلپایگانی

حجت الاسلام والمسلمین محمد محمدی گلپایگانی رییس دفتر رهبر معظم انقلاب در حاشیه برگزاری دهمین اجلاسیه جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و علمای بلاد در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با بیان این که مساجد و محله های بسیاری هستند که روحانی و عالم ندارند، گفت: یکی از اهتمام های جدی حوزه باید این باشد که نیازهای ملت را در نقاط دور و نزدیک تأمین کند.

وی افزود: آقایی که بیست سال درس خوانده و توشه ای فراهم کرده دیگر وقت این است که آنچه را که یاد گرفته به دیگران منتقل کند، مفهومی ندارد تعداد بسیاری در یک جا بمانند و هیچ استفاده معنوی و تبلیغی از آنها نشود و شهرها و بلاد دیگر دارای روحانی نباشند.

رییس دفتر رهبر معظم انقلاب یکی دیگر از مشکلات را کمبود اساتید دانست و اظهار داشت: بنده خبر دارم که حوزه ها از نظر اساتیدی که بروند طلاب را تربیت کنند، تدریس داشته باشند و اداره کنند مشکل دارند و دست آنها تنگ است.

وی ادامه داد: حوزه باید اهتمام بیشتری نسبت به اعزام روحانیان به شهرها داشته باشد البته وجود دارد اما باید بیشتر باشد، در برخی از شهرها و مراکز استان ها در یک شهر در آن واحد 5 مجتهد جامع الشرایط داشتیم اما الان که مراجعه می کنیم این چنین نیست و عده ای از دنیا رفتند و جایگزین نشده است.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی گلپایگانی با بیان این که در شهرها کسانی بودند که صلاحیت مرجع تقلید بودن را داشتند، ابراز داشت: متأسفانه امروز چنین خبری نیست، در بسیاری از جاها حتی از مسائل اولیه بی اطلاع هستند، مردم باید از چه کسی بشنوند که مسائل دینی و احکام را چگونه باید انجام دهند.

وی عنوان کرد: وقتی یک روحانی در جایی محور شود مردم دور آن جمع می شوند، مسؤولان امر باید برنامه ریزی کنند تا راهکاری برای تمرکز زدایی و حضور روحانیان در شهرها در نظر بگیرند، مسؤولان باید روحانیان هجرت کننده را مورد حمایت قرار دهند.

رییس دفتر رهبر معظم انقلاب خاطرنشان کرد: چشم مردم به این حوزه است،  قم بر اساس گزارش ها 70 هزار طلبه دارد چرا باید شهرها بدون روحانی باشد، حوزه باید همه مناطق را پوشش دهد، طلاب پس از فراگیری علوم لازم باید هجرت کنند./1323/پ202/ج

ارسال نظرات