۱۹ آذر ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۳
کد خبر: ۴۶۶۱۳۷
آيت‎الله مهدوي:

كشور در برابر عهدشكني آمريكا همدل و يكصدا شده است

امام جمعه موقت اصفهان با اشاره به نقض برجام از سوي آمريكا، گفت: برخي از همان ابتدا اصرار داشتند كه بايد با آمريكا مذاكره كنيم، اما بايد گفت اكنون بعد از اين عهدشكني آمريكا، ديگر همه درباره غيرقابل اعتماد بودن آمريكا يكدل و يكصدا هستند.
آيت الله سيد ابوالحسن مهدوي

به گزارش خبرنگار خبرگزاري رسا، آيت‌الله سيدابوالحسن مهدوي در خطبههاي اين هفته نماز جمعه اصفهان كه در مصلاي امام خميني(ره) برگزار شد، با اشاره به وضع تحريمهاي جديد از سوي آمريكا، گفت: آمريكا و دشمنان ما بسيار بيعقل هستند كه برجام را به طور آشكارا نقض كردند و در كشور همه به اين مسأله اذعان كردند كه آمريكا بدعهد و غيرقابل اعتماد است، اين كار آمريكا به ضرر خود آنان است، چون مانع دو دستگي و اختلاف در كشور شد.

وي افزود: برخي از همان ابتدا اصرار داشتند كه بايد با آمريكا مذاكره كنيم، اما بايد گفت اكنون بعد از اين عهدشكني آمريكا، ديگر همه درباره غيرقابل اعتماد بودن آمريكا يكدل و يكصدا هستند،‌ اين در حالي است كه قرآن كريم تأكيد ميكند كه آنها هيچگاه دست از دشمني با شما برنميدارند، تا اينكه دين شما را از شما بگيرند.

امام جمعه موقت اصفهان با اشاره به اينكه مجلس شوراي اسلامي اجازه اقدام متقابل را به دولت داده است، خاطرنشان كرد: اما الان آن چه كه مهمتر است اين است كه با بقيه كشورهاي طرف مذاكره 5+1 صحبت شود و درباره نقض شدن برجام از آنان اقرار و اعتراف گرفته شود و اقرارشان توي رسانههاي خودشان منعكس بشود، اين مدتي اين وضع ادامه پيدا كند، تا خوب آبروي آمريكا در دنيا برود تا ديگر بار آمريكاييها جرأت نكنند كه بگويند نقض برجام صورت نگرفته است.

وي همچنين با اشاره به تأكيدات رهبر معظم انقلاب درباره حقوقهاي نجومي اظهار كرد: برخي ميگويند دريافت اين حقوقها بر اساس قانون و بدون اشكال بوده است، اما همچنان رهبر معظم انقلاب درباره رسيدگي نسبت به اين حقوقها راضي نيستند، مردم نيز اظهار نگراني ميكنند و بايد گفت اگر قانوني در اين موضوع وجود دارد بايد سقف حقوقها مشخص شود.

آيتالله مهدوي ادامه داد: آيا توجيهي براي دريافت اين حقوقها وجود دارد؟ آيا مردم راضي هستند كه چنين حقوقهايي دريافت شود؟ كساني كه در روز قيامت چنين حقوقهايي را دريافت كردهاند چه پاسخي خواهند داد؟ چرا فقط حقوقهاي بالاي 20 ميليون معرفي شدهاند و بين 7 تا 20 ميليون چه ميشود؟ نبايد گناهان را كوچك گرفت و در جامعه گناه را كوچك نشان داد، كمترين كار اين است كه مسببان اين قضيه مجازات شوند.

وي با اشاره به وضعيت سوريه و شكست نيروهاي داعش ابراز كرد: الحمدلله با پيشروي قواي اسلام و دولت سوريه و همچنين مردمي كه همراهي كردند و لطف الهي هم شامل حال مردم شد، حلب در چند قدمي آزاد شدن است كه اميدواريم همين امروز و فردا خبر آزاد شدنش را بشنويم و مهمتر از آن نابودي داعش و افكار آنان است.

نماينده مردم اصفهان در مجلس خبرگان رهبري اظهار كرد: در اين مدتي كه جان داعشيها در خطر بود، چندبار جلسه شوراي امنيت گرفتند و خواستند كه تروريستها داعش را نجات بدهند، صلح برقرار كنند و زمان بخرند تا دوباره نيروهاي داعشي تجديد قوا كنند،‌ و اين غده سرطاني را نگاه دارند و تهديد كنند كشورهاي اسلامي را و اختلاف بيندازند و آنان بيايند اسلحههايشان را بفروشند و قواي نظامي كشورهاي اسلامي را تحليل ببرند و از طرفي هم اسرائيل آرامش داشته باشد، آنها به هييچ وجه راضي نيستند كه داعش از بين برود.

وي گفت: با درايتي كه مسؤولان كشور ما در پيش گرفتند و آگاهياي كه به روسيه و چين دادند، وتو كردند قطعنامه براي آتشبس را اجازه نداند كه آتش بس يكهفتهاي صورت بگيرد، اميدواريم به لطف الهي اين سفره جنگ در سوريه جمع شود و حلب پيروز شود، در واقع قواي اسلام با قواي كفر جهتش فرق ميكند كه امروز تمام كفر با تمام قواي اسلام در برابر هم قرار گرفتهاند، مقدمه حكومت جهاني امام زمان(عج) قرار بگيرد و مجاهدان سالم به وطنهايشان بازگردند./201/914/ب1

ارسال نظرات