۲۰ آذر ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۴
کد خبر: ۴۶۶۳۳۶
آیت الله طبرسی:

فرهنگ اصیل مهدویت کلید همه مشکلات جامعه بشری است

نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان این که فرهنگ اصیل مهدویت کلید همه مشکلات جامعه بشری است، گفت: امروز منتظران حقیقی باید در حفاظت و صیانت از اندیشه مهدویت تلاش کنند.
آیت الله طبرسی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، آیت الله نورالله طبرسی، نماینده ولی فقیه در مازندران امروز در همایش مهدویت در ساری از امام زمان(عج) به عنوان آخرین سفیر و ذخیره الهی یاد کرد و گفت: ظهور حضرت زمینه ساز رشد، تعالی و کمال انسان ها را فراهم خواهد کرد.

رییس شورای فرهنگ عمومی مازندران در ادامه با بیان این که فرهنگ اصیل مهدویت کلید همه مشکلات جامعه بشری است، افزود: امروز منتظران حقیقی باید در حفاظت و صیانت از اندیشه مهدویت تلاش کنند.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری، رمز بقا و پایداری امت اسلامی را زنده نگه داشتن فرهنگ اصیل مهدویت در جامعه دانست و خاطرنشان کرد: جامعه اسلامی به ویژه شیعیان با ترویج فلسفه انتظار در جامعه روح امیدواری و پیروزی را در جامعه همواره زنده نگه می دارند.

آیت الله طبرسی با بیان این که منتظران حقیقی همواره مدافعان دین و ارزش های اسلامی هستند، تصریح کرد: منتظر واقعی حضرت ولیعصر(عج) همه تلاش خود را در جهت ترویج اسلام اصیل و مکتب اهل بیت(ع) به کار می گیرد.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به این که امروز دشمن همه توان خود را در جهت مخدوش کردن فرهنگ مهدویت به کار گرفته است، خاطرنشان کرد: امروز جامعه نیازمند ترویج صحیح فرهنگ انتظار در حامعه است.

آیت الله طبرسی به نقش مهم دانشگاه ها و مراکز علمی در ترویج فرهنگ مهدویت اشاره کرد و با بیان این که امروز حوزه های علمیه باید در تبیین و ترویج مسأله مهدویت بیشتر تلاش کنند، افزود: حوزه و دانشگاه نباید نسبت به موضوع مهدویت و انتظار بی تفاوت باشند.

وی، ظهور حضرت ولی عصر(ع) را سبب پیشرفت‌های گسترده معنوی دانست و با بیان این که آبادی و آسایش با ظهور آخرین منجی عالم بشریت تحقق خواهد یافت، ادامه داد: امروز آحاد جامعه اسلامی باید به وظیفه یک منتظر واقعی عمل کنند.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که در جامعه ای که پیرو امام زمان(عج) است باید شاهد تقویت روز افزون مبانی دینی در جامعه باشیم، تصریح کرد: در چنین جامعه ای نباید شاهد بی توجهی به مسائل دینی و فرهنگی باشیم.

آیت الله طبرسی با اشاره به این که امام زمان(عج) میراث دار همه انبیاء از آدم تا خاتم است، بیان داشت: آخرین ذخیره الهی بر روی زمین میراث دار همه پیامبران و اوصیاء الهی است.

وی با بیان این که امام زمان(عج) عصاره و خلاصه همه انبیاء و پیامبران الهی است، بیان داشت: با ظهور آن حضرت ظلم، ستم و همه بدی های عالم از بین خواهد رفت و جامعه جهانی به سمت خیر و نور پیش خواهد رفت.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری در ادامه سخنان خود نسبت به ترویج عرفان های کاذب و نوظهور از سوی دشمن در جامعه اسلامی هشدار داد و خاطرنشان کرد: امروز مهم ترین راه پاسخگویی به شبهات مطرح شده از سوی این عرفان های کاذب، تبیین و شناساندن عرفان های اسلامی است.

امام جمعه ساری با بیان این که متأسفانه امروز عرفان های کاذب و نوظهور همانند قارچ در جامعه رشد می کند، تصریح کرد: خدشه دار کردن مبانی دینی و اعتقادی جامعه مهم ترین هدف عرفان های نوظهور و انحرافی است.

نماینده ولی فقیه در مازندران با اشاره به این که عرفان اسلامی و دینی راه صحیح زندگی را به انسان نشان می دهد، خاطرنشان کرد: در عرفان اصیل اسلامی هدف، قرب الهی است که از راه عمل به شریعت مبین اسلام حاصل می‌شود.

آیت الله طبرسی، فرقه های ضاله و عرفان های نوظهور را خطر بزرگی برای رشد اندیشه های اسلامی دانست و خاطرنشان کرد: این عرفان های کاذب تلاش می کنند هویت دینی نسل جوان را از بین ببرند و افکار آنها را نسبت به اندیشه های غربی سوق دهند.

نماینده ولی‌فقیه در مازندران در ادامه سخنان خود بر ضرورت تقویت برنامه های دینی و فرهنگی در جامعه تأکید کرد و گفت: کارهای فرهنگی در کشور بودجه اندکی دارند و اگر حمایت‌های مردمی نباشد بودجه فرهنگی کم است./1317/202/ب3

ارسال نظرات