۲۰ آذر ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۴
کد خبر: ۴۶۶۳۴۸
امام جمعه هرسین:

توسعه و گسترش معنویت در جامعه از وظایف طلاب و روحانیان است

امام جمعه شهرستان هرسین با اشاره به اینکه توسعه و گسترش معنویت در جامعه از وظایف طلاب و روحانیان است گفت: مسؤولان حوزوی نسبت به ایجاد ارتباط و تعامل هرچه بیشتر با نهادهای مرتبط و غیرمرتبط جدیت لازم را داشته باشند.
امام جمعه هرسین امام جمعه هرسین امام جمعه هرسین امام جمعه هرسین

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، حجت الاسلام روح الله باقری امام جمعه شهرستان هرسین ظهر امروز در مراسمی به مناسبت آغاز ولایت امام زمان (عج) که در حوزه علمیه این شهرستان برگزار شد ابراز داشت: طلاب همچون قطره ای هستند که با ظهور امام زمان (عج) به دریا می پیوندند و ارزشی دوچندان خواهند یافت.

امام جمعه شهرستان هرسین مطرح کرد: ائمه اطهار علیهم السلام خلیفه الله هستند زیرا معصوم بوده و مرتکب هیچ گناهی نشدند سجده ملائکه برای خلیفه الله بوده و انسانها نیز سربازان انبیاء الهی هستند.

وی در ادامه با اشاره به حدیثی از امام جعفر صادق (ع) تصریح کرد: اگر امام زمان (عج) را دریابیم قطعأ سرباز او خواهیم شد از این رو طلاب جدیت لازم برای پیوستن به دریای عظمت امام زمان (عج) را داشته باشند.

استاد حوزه علمیه بیان داشت: برخی از انسانها با توجه به ارادت و علاقه ای که به امام زمان (عج) دارند پس از مرگ نیز از قبر برانگیخته می شوند و افتخار سربازی امام را کسب می کنند.

حجت الاسلام باقری اظهار داشت: شناخت واقعی امام زمان (عج) سبب کسب معرفت به این امام خواهد شد بنابراین تنها شناخت ظاهری امام زمان (عج) کفایت نخواهد کرد و باید قلبأ هدف و رسالت امام را فهمید.

امام جمعه شهرستان هرسین ابراز داشت: همانطور که هنگام مرگ مالک اشتر، امام علی (ع) برای ایشان متأثر شدند تلاش کنیم که امام زمان (عج) نیز نسبت به سربازان حقیقی خویش نیز دلبستگی داشته باشد.

این مسؤول خاطر نشان کرد: مسؤولان حوزوی نسبت به ایجاد ارتباط و تعامل هرچه بیشتر با نهادهای مرتبط و غیرمرتبط جدیت لازم را داشته باشند زیرا توسعه و گسترش معنویت در جامعه از وظایف طلاب و روحانیان است.

لازم به ذکر است در پایان این مراسم جلسه پرسش و پاسخ در خصوص مهدویت و ظهور امام زمان (عج) با حضور امام جمعه و طلاب حوزه علمیه شهرستان هرسین برگزار شد./857/202/ب3

 

ارسال نظرات