۲۳ آذر ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۳
کد خبر: ۴۶۷۱۲۱
آیت الله دری نجف آبادی:

آمریکا و رژیم صهیونیستی دشمنان اصلی بشریت و جهان اسلام هستند

آیت الله دری نجف آبادی با بیان اینکه آمریکا و رژیم صهیونیستی دشمنان اصلی بشریت به ویژه جهان اسلام هستند، گفت: باید امت اسلامی و سران کشورهای مسلمان با شناخت دشمن و جریان های وابسته به آن، مقابل توطئه های شیطانی آنان جبهه گیری واحدی کنند.
آیت الله دری نجف آبادی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در استان مرکزی، آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک با صدور پیامی به مناسبت هفته وحدت که نسخه ای از آن عصر امروز در اختیار خبرگزاری رسا در استان مرکزی قرار گرفت اظهار داشت: هفته پرشکوه وحدت یادگار پیر فرزانه انقلاب، حضرت امام خمینی(ره) است و پیام این هفته این است که مسلمانان همه با هم برادرند و با اتحاد و ذهن هوشیار، در سایه دستورات پیامبر خدا و عترت پاک آن حضرت حرکت می کنند.

آیت الله دری نجف آبادی با بیان اینکه آمریکا و رژیم صهیونیستی دشمنان اصلی بشریت به ویژه جهان اسلام هستند، گفت: باید امت اسلامی و سران کشورهای مسلمان با شناخت دشمن و جریان های وابسته به آن، مقابل توطئه های شیطانی آنان جبهه گیری واحدی کنند.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی بیان داشت: جهان اسلام اعم از شیعه و سنی هرگز گروهک هایی مانند داعش، طالبان، النصره و از این قبیل را از خود نمی داند زیرا کار این تروریست ها بطور کامل بر خلاف اسلام و آیین مسلمانی است.

امام جمعه اراک خاطر نشان کرد: مسلمانان با وحدت و یکپارچگی توطئه ها و دسیسه های دشمنان اسلام به خصوص استکبار جهانی را خنثی کنند.

آیت الله دری نجف آبادی در ادامه این پیام آورده است: با توجه به اینکه استکبار و عوامل آن تفرقه افکنی بین مسلمانان را به عنوان یکی از راهکار ها و ابزار های اساسی برای جلوگیری از گسترش اسلام ناب محمدی به کار می گیرند بصیرت، وحدت و همبستگی مسلمانان تنها راه ایستادگی در برابر اهداف شوم استکبار جهانی است.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی خاطرنشان کرد: با توجه به شرایط دنیای اسلام، هرچه همدلی، اخوت میان ملت های مسلمان بیشتر شود زمینه های بالندگی، رشد مشترک فکری و اعتقادی در جوامع اسلامی فراهم می آید‏.‏ 

امام جمعه اراک در بخش دیگری از این پیام آورده است: قرآن و سنت نبوی(ص) از سرمایه های اصلی مسلمانان و اساس تمدن اسلامی است و همه مذاهب اسلامی باید از این سرمایه ها به بهترین وجه استفاده و وحدت را حفظ کنند و این مهم با پیروی از سیره نبوی و تمسک به حبل الله محقق می شود

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی عمل به دستورات قرآن و پیروی از سیره پیامبر(ص) را موجب تحقق وحدت میان مسلمانان معرفی کرد و گفت: هفته وحدت بهترین فرصت برای اشاعه منش و سبک زندگی پیامبر(ص) و اهل بیت(ع) است.

امام جمعه اراک در ادامه پیام خود فرهیختگان، هنرمندان و نخبگان جوامع اسلامی را در نهادینه کردن وحدت و همدلی در جهان اسلام، مسؤول دانست و گفت: این اقشار از جامعه با خلق آثار هنری، تالیف کتاب و پژوهش های میدانی نقش موثری در احیای وحدت در جوامع اسلامی بر عهده دارند.

در بخش دیگری از این پیام آمده است: با توجه به اینکه امر به معروف و نهی از منکر یکی از ارکان اصلی دین مبین اسلام محسوب می شود، مسلمانان باید از تفرقه که بزرگترین منکر محسوب می شود پرهیز کنند و اتحاد و همبستگی را به عنوان بزرگترین معروف سرلوحه امور خود قرار دهند.

شایان ذکر است، 12تا 17 ربیع الاول با عنوان هفته وحدت مسلمانان نامگذاری شده است./203/842/ب1

ارسال نظرات