۲۴ آذر ۱۳۹۵ - ۲۰:۰۹
کد خبر: ۴۶۷۴۲۶
آیت الله علما:

قدردانی از نعمت‌های خداوند به انسان‌ معرفت می بخشد

آیت الله علما با اشاره به اینکه قدردانی از نعمت‌‌های خداوند به انسان‌ها معرفت می بخشد، گفت: لذت انسان‌های دارای معرفت به ذکر و قدردانی از نعمتهای خداوند متعال است.
آیت الله علما

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، آیت الله مصطفی علما نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه شامگاه امروز در سلسله جلسات اخلاقی که در مسجد حاج شهباز خان برگزار شد ابراز داشت: لذت انسانهای دارای معرفت به ذکر و قدردانی از نعمتهای خداوند متعال است.

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه تصریح کرد: پیامبر اکرم (ص) همواره نسبت به حمد و ستایش خداوند متعال اهتمام ویژه داشت و ذکر خداوند بر لبانش جاری بود.

امام جمعه کرمانشاه با اشاره به حدیثی از امام جعفر صادق (ع) مطرح کرد: هرگاه غم و اندوه انسان زیاد شد با قرائت ذکر «لاحول ولاقوه الابالله العلی العظیم» آرامش قلب نصیب انسان خواهد شد.

وی در ادامه افزود: در آیات و روایات آمده است که در شبهای جمعه ملائکه به زمین نزول کرده و ثواب صلوات بر محمد و آل محمد را ثبت و ضبط می کنند از این رو جدیت در این مهم آثار و برکات اخروی را به همراه دارد.

آیت الله علما یادآور شد: ذکر تسبیح، صلوات، تکبیر و استغفار ابزارهای حمد و ستایش خداوند متعال است از این رو انسان به واسطه انجام این اعمال می تواند آمرزش و عنایات خداوند را کسب کند.

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه با اشاره به حدیثی از رسول اکرم (ص) اظهار داشت: بهترین مردم شخصی است که به مردم نفع و سود برساند و بدترین اشخاص کسی است که به مردم ضرر برساند.

این مسؤول بیان داشت: همانطور که ائمه اطهار علیهم السلام خدمتگزار و همراه مردم و مستضعفان بودند ما نیز به تبعیت از آنها مکتب و سیره انبیای الهی را تداوم بخشیده و در هر پست و مقامی که هستیم خدامتگزار مردم باشیم.

امام جمعه کرمانشاه در پایان با اشاره به حدیثی از رسول اکرم (ص) تأکید کرد: کسی که روزش را بدون اینکه به فکر امور مسلمانان بگذارند از مسلمانان نیست بنابراین باید نسبت به خدمتگزاری به مردم جدیت لازم را داشته باشیم./202/857/ب1

ارسال نظرات