۲۵ آذر ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۶
کد خبر: ۴۶۷۵۹۰
حجت الاسلام ارزانی:

حضور آیت الله مظاهری نقطه عطفی برای حوزه علمیه اصفهان است

رییس ستاد برگزاری کنگره نکوداشت حضرت آیت الله مظاهری گفت: حضور حضرت آیت الله مظاهری در حوزه علمیه اصفهان بی تردید یک نقطه عطف تاریخی است که برکات و ثمرات بسیاری را به دنبال داشته است.
حجت الاسلام ارزانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام حبیب رضا ارزانی، رییس ستاد کنگره برگزاری نکوداشت حضرت آیت الله مظاهری، پیش از ظهر امروز در نکوداشت حضرت آیت الله مظاهری، با اشاره به استقبال مسؤولان و وزیر ارشاد از برگزاری کنگره نکوداشت حضرت آیت الله مظاهری، گفت: امام جمعه فرهیخته اصفهان و استاندار اصفهان از ابتدای راه برای برگزاری یاین کنگره با عشق و اخلاص حامی کنگره بودند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان، در ادامه افزود: اندیشه و تدبیر رهبر معظم انقلاب در سال 74 موجب شد اتفاقی مهم شکل بگیرد، ایشان در نامه‌ای به حضرت آیت الله مظاهری با توجه به خیل مشتاقان حضور ایشان در اصفهان، از این مرجع تقلید خواستند تا به اصفهان سفر کنند و موجب خیر و برکت بسیار شوند، رهبر معظم انقلاب در این نامه مردم اصفهان را مردمی قدردان توصیف کردند و اصفهان را شهری بزرگ و دانش دوست و علم پرور دانستند.

حجت الاسلام ارزانی با اشاره به عالم پرور بودن حوزه علمیه اصفهان، اظهار کرد: حوزه علمیه اصفهان دارای تعالیم گسترده دینی و کتب و مقالات ارزشمند در حوزه دین و معارف دینی است، حضور حضرت آیت الله مظاهری در حوزه علمیه اصفهان بی تردید یک نقطه عطف تاریخی است که برکات و ثمرات بسیاری را به دنبال داشته است، این مرجع تقلید کتب و آثار بسیاری در علوم مختلف در حوزه‌های علمی و معرفتی مختلفی را به نگارش درآورده است که برای حوزه‌های علمیه بسیار ارزشمند و مفید است.

لازم به ذکر است حضرت آیت الله حسین مظاهری، عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و از مراجع تقلید و اساتید برجسته اخلاق، متولد سال 1312 در شهرستان تیران استان اصفهان است، وی از شاگردان برجسته آیات عظام حائری، مرعشی نجفی، جبل عاملی بوده است همچنین هشت سال در دروس خارج فقه  آیت الله بروجردی و ده سال در دروس خارج فقه و اصول امام خمینی تحصیل کرده است، همچنین ایت الله مظاهری از شاگردان محقق داماد نیز بوده است.

حضرت آیت الله مظاهری پس از درگذشت آیت‌الله حسن صافی اصفهانی ریاست پیشین حوزه علمیه اصفهان با درخواست مردم و علمای اصفهان و با پیشنهاد رهبر معظم انقلاب، امام خامنه‌ای در آذرماه ۱۳۷۴ به اصفهان مهاجرت کرد و با استقبال مردم، مسؤولین و علمای اصفهان، وارد این شهر شده و در آن رحل اقامت افکند. وی، هم اکنون در اصفهان حضور داشته و به اداره حوزه علمیه اصفهان و تربیت طلاب و روحانیون و برگزاری دروس اخلاق و خارج و رسیدگی به امور مردم شهر اصفهان می‌پردازد.

این مرجع تقلید در مسجد حکیم اصفهان شب‌های جمعه و روزهای ماه رمضان مجالس سخنرانی عمومی دارد و همه روزه در مسجد امیرالمؤمنین بعد از نماز صبح تفسیر قرآن می‌گوید که طی 20 سال اخیر تا کنون دو دوره کامل تفسیر کل قرآن را برای علاقمندان به معارف دین و علوم قرانی بیان کرده است./202/1304/ب1

ارسال نظرات