۲۷ آذر ۱۳۹۵ - ۲۳:۰۹
کد خبر: ۴۶۸۰۷۲
رییس دفتر رهبر معظم انقلاب اسلامی:

سرنوشت جنگ در سوریه به سرنوشت ما گره خورده است/ دشمنان قصد دارند روحانیت را از چشم مردم بیندازند

رییس دفتر مقام معظم رهبری گفت: سرنوشت جنگ در سوریه با سرنوشت ما گره خورده است، اما همه نقشه‌های آن‌ها به دست شیعیان در حلب شکست خورد و شاخ غول شکست، اگرچه دشمنان تلاش کردند بازماندگان جنایت‌کار داعش را به نحوی نجات دهند.
محمدی گلپایگانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شیراز، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد محمدی گلپایگانی، رییس دفتر مقام معظم رهبری، در مراسم تلبس ۹۲ تن از طلاب مدارس علمیه شیراز به لباس مقدس روحانیت که شامگاه امشب در سومین حرم اهل‌بیت(ع)‌ برگزار شد، با تبریک آزادسازی شهر حلب از سوی نیروهای مقاومت، گفت: دشمنان نقشه کشیده بودند که کشور سوریه را تجزیه کنند.

وی در ادامه افزود: استکبار جهانی به دنبال این بود کشوری که در خط مقدم مبارزه با اسرائیل است و تنها کشوری است که تا کنون در مقابل آنها تسلیم نشد و به مقاومت خود ادامه داد را از پیش پای اسرائیل بردارند زیرا تنها کشوری که ایستاد و تن به این ذلت و خواری نداد سوریه بود و از این جهت برای جمهوری اسلامی بسیار مهم است.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدی گلپایگانی اظهار داشت: دشمنان هدفشان این بود که به چند دلیل این مانع را بردارند، یکی از دلایل این بود که حکومت سوریه تسلیم اسرائیل نشد، برخلاف دولت‌های عربی دیگر و به قول مفتی بزرگ سوریه که به مناسبت هفته وحدت در تهران چند روز پیش سخنرانی می‌کرد گفت «کشورهای عربی دیگر برای ایجاد ارتباط با اسرائیل صف کشیدند».

وی ادامه داد: برادران و خواهران ممکن است برای هر یک از ما این سؤال پیش بیاید که ما را چه کار به سوریه؟ فاصله جغرافیایی ما با آن‌ها چند هزار کیلومتر است، ما هم‌مرز سوریه نیستیم و چه دلیلی دارد ما به سوریه برویم و بجنگیم و فرماندهان نظامی ما در آنجا حضور پیدا کنند.

رییس دفتر مقام معظم رهبری تأکید کرد: اگر ما آنجا نجنگیم آن‌ها در کشور ما با ما خواهند جنگید، نقطه ارتباط و پشتیبانی ما از گروه مجاهد و مبارز حزب‌الله سوریه است، یعنی همه پشتیبانی‌هایی که جمهوری اسلامی از حزب‌الله دارد از طریق سوریه است.

وی ادامه داد: حزب‌الله همان‌هایی هستند که ارتش افسانه‌ای و شکست‌ناپذیر اسرائیل را که ظرف شش روز سه کشور سوریه، مصر و اردن را شکست داد و مناطقی از آن کشورها را تصرف کرد، در جنگ ۳۳ روزه شکست داد.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدی گلپایگانی بیان کرد: این نخستین شکستی بود که اسرائیل از دست مبارزان مسلمان چشید، حال چگونه می‌شود چنین گروهی را به حال خود رها کرد.

وی ادامه داد: اگر فرض کنیم یک روزی دشمن به حرم حضرت احمد بن‌ موسی(ع)‌ حمله کند ما از حرم حضرت شاه‌چراغ دفاع نمی‌کنیم، در سوریه حرم حضرت زینب است، آن‌ها تمام تلاششان را کردند که حرم، گنبد و بارگاه حضرت زینب را ویران کنند.

رییس دفتر مقام معظم رهبری خاطرنشان کرد: بارها گفتند که ما قصد داریم حرم حضرت امام حسین(ع) را در کربلا، حرم حضرت علی(ع) در نجف و حرم مطهر حضرت امام رضا(ع) را در مشهد ویران کنیم، شیعیان چه ایرانی، چه عراقی، چه افغانی و چه پاکستانی باشند، از حرم حضرت زینب دفاع نکنند چه کسانی باید دفاع کنند.

وی تصریح کرد: سرنوشت جنگ در سوریه با سرنوشت ما گره خورده است، اما همه نقشه‌های آن‌ها به دست شیعیان در حلب شکست خورد و شاخ غول شکست، اگرچه دشمنان تلاش کردند بازماندگان جنایت‌کار داعش را به نحوی نجات دهند.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدی گلپایگانی ادامه داد: جنایاتی که این گروه‌ها در چند سال گذشته انجام دادند غیرقابل توصیف است، گزارشی به دستم رسید که داعش در چند روز گذشته در موصل ۲۵ جوان را زنده زنده پوست کنده‌اند یا گزارشی رسیده که یک جوان داعشی سر پدر خود را که قصد خروج از شهر را به دلیل ناامنی داشته است در حضور بقیه اعضای خانواده سر بریده است که چرا می‌خواهی از شهر خارج شوی.

دشمنان قصد دارند روحانیت را از چشم مردم بیندازند

وی خطاب به طلابی که معمم شدند بیان کرد: با پوشیدن لباس مقدس روحانیت، رسماً به سربازی امام زمان(عج) نائل می‌شوید، ازاین‌رو باید حرمت این لباس را رعایت کرده و به وظایف خود در این لباس مقدس عمل کنید.

رییس دفتر مقام معظم رهبری تأکید کرد: دشمنان قصد دارند روحانیت را از چشم مردم بیندازند و خراب کنند زیرا جامعه به روحانیت نیازمند است و با همه توسعه‌هایی که حوزه‌های علمیه پیداکرده‌اند، جوابگوی نیازمندی‌های جامعه نیست.

وی ادامه داد: در بسیاری از شهرها نیاز به ائمه جمعه است و حتی تهران که مرکز جهان تشیع است برخی از روستاهای اطراف آن روحانی ندارند که به ساده‌ترین نیازهای مردم پاسخ دهند.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدی گلپایگانی در پایان گفت: ازاین‌رو نیاز است که پس از چند سال که در حوزه‌های علمیه تحصیل کردید به مناطقی که مورد نیاز است هجرت کنید و به وظایفی که بر عهده روحانیت گذاشته شده است بپردازید./201/919/ب1

ارسال نظرات