۲۸ آذر ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۴
کد خبر: ۴۶۸۰۸۸
حجت الاسلام رفیعی مطرح کرد:

فرهنگ طلبگی، فرهنگ خدمت به نظام است

حجت الاسلام رفیعی با بیان اینکه حوزه علمیه شهید صدوقی به همت اساتید و کادر مدرسه دغدغه عملی کردن فرمایشات رهبر معظم انقلاب نسبت به حوزه های علمیه را دارد، گفت: به گفته رهبر معظم انقلاب طلبه از همان ابتدای طلبگی این فرهنگ را دارد که باید در خدمت نظام باشد و بر اساس همین دغدغه تحصیل می کند.
حجت الاسلام دکتر حسین رفیعی، مدیر حوزه علمیه شهید صدوقی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، 32 نفر از طلاب فاز پنجم مدرسه شهید آیت الله صدوقی و مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) شامگاه دیروز در مؤسسه امام خمینی(ره) به دست آیت الله مصباح یزدی معمم شدند.

لباس روحانیت نشانه تقوا و دین مداری است

حجت الاسلام رفیعی مدیر واحد پنجم مدرسه علمیه شهید آیت الله صدوقی در این مراسم با اشاره به لزوم حفظ و حراست از مکتب حقه شیعه اظهار داشت: تعداد 23 نفر از طلاب مدرسه صدوقی در این روز مقدس ملبس به لباس تقوای دین و روحانیت و سربازی امام زمان(عج) می شوند.

وی افزود: حوزه علمیه شهید صدوقی چندسالی است که به همت اساتید و کادر مدرسه دغدغه عملی کردن فرمایشات رهبر معظم انقلاب نسبت به حوزه های علمیه را دارد و برای ساختن حوزه ای انقلابی با روحیه انقلابی و جهادی کار می کند و همه تلاش خود را برای جامعه عمل پوشاندن به سخنان ایشان به کار گرفته است.

حجت الاسلام رفیعی با بیان اینکه فاز پنجم مدرسه شهید آیت الله صدوقی صاحب طلبه های ممتاز و قابلیت دار در خدمت دین است، تأکید کرد: به فرموده رهبر معظم انقلاب طلبه از همان ابتدای طلبگی این فرهنگ را دارد که باید در خدمت نظام باشد و تلاش می کند تا نظام جمهوری اسلامی به اهداف عالیه خود برسد و بر اساس همین دغدغه تحصیل می کند.

اصول حاکم بر مدرسه علمیه آیت الله شهید صدوقی

وی در ادامه با بیان اینکه امام و شهدای انقلاب و جنگ تحمیلی و شهدای مدافع حرم حق بسیاری بر گردن ما دارند به اصول حاکم بر مدرسه علمیه آیت الله شهید صدوقی اشاره کرد و ابراز داشت: اصل نخست تکلیف محوری در همه فعالیت های آموزشی و پژوهشی مدرسه است، انس با اهل بیت(ع) و قرآن، تولی و تبری بر اساس اعتقادات حقه شیعه عقلانیت فطری و یقینی، حرکت به سوی اجتهاد و تحصیل مقدمات آن، استقامت و ایفای نقش صالحان درحکومت جهانی اسلامی از دیگراصول و اهداف بلند این مدرسه است.

مدیر واحد پنجم مدرسه علمیه شهید آیت الله صدوقی تأکید کرد: در این مدرسه تمام علوم حوزی به صورت جدی مورد تحصیل قرار می  گیرد و روش تحصیل مقبول بر اساس آداب تعلیم خود برای همه طلاب ضروری و لازم است به همین دلیل پیش مطالعه، حضور فعال در کلاس، تفکر و مطالعه بعد از کلاس، مباحثه، دوره مکرر و تلاش برای کشف نقاط جدید علمی و پرهیز از ضایع شدن اوقات از جمله اصول ضروری در مدرسه شهید آیت الله صدوقی است که همه طلاب ملزم به رعایت آنها هستند.

وی با اشاره به اصول دیگر مدرسه شهید صدوقی عنوان داشت: احترام به اساتید، انجام واجبات و ترک محرمات، مشاوره با علمای بزرگ حوزه علمیه قم، توجه به رعایت آداب و زی طلبگی، رعایت مناسبت های مذهبی سال، بصیرت اجتماعی و سیاسی و دفاع از شیعه، استقلال حوزه و دفاع از ولایت مطلقه فقیه و ارزش های اصیل اسلامی نیز همواره مورد تأکید ما در این مدرسه بوده است./1330/202/ب3

ارسال نظرات