۲۸ آذر ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۶
کد خبر: ۴۶۸۱۶۲
دلخوش:

رد کلیات لایحه برنامه ششم موجب زیر سوال رفتن مجلس نزد مردم می‌شود

نماینده صومعه‌سرا در مجلس با بیان این که با رد کلیات لایحه برنامه ششم نزد مردم زیر سوال می‌رویم، گفت: در این شرایط باید به مردم بگوییم ما نمایندگان مجلس نتوانستیم یک لایحه را تدوین کنیم.
سید کاظم دلخوش

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری رسا به نقل از فارس، سیدکاظم دلخوش نماینده مردم صومعه‌سرا در مجلس شورای اسلامی در نشست علنی عصر امروز (یکشنبه پارلمان) طی سخنانی در موافقت با کلیات لایحه برنامه ششم توسعه، اظهار داشت: سیر مراحل قانونی لایحه برنامه ششم در مجلس انجام شده است، از ارائه پیشنهاد‌ات نمایندگان و گزارش کمیسیون‌های تخصصی تا رسیدگی به این لایحه در کمیسیون تلفیق، همگی در پارلمان طی شده است، اگر ما با کلیات این لایحه مخالفت کنیم نزد مردم زیر سؤال می‌رویم.

وی افزود: کمیسیون تلفیق واقعاً زحمات بسیاری را برای تدوین برنامه ششم کشیده است و ما باید از آنان تشکر کنیم و امروز باید برای مردم حرفی برای گفتن داشته باشیم.

دلخوش تصریح کرد: همه برنامه‌های پنج‌ساله، بودجه‌های سنواتی و سند چشم‌انداز، سنتی نوشته شده‌اند نه عملیاتی، از برنامه اول توسعه تا به امروز فکر نمی‌کنم بیشتر از 40 تا 50 درصد برنامه‌ها محقق شده باشد، اگر روال سنتی تدوین برنامه‌های پنج‌ساله ادامه یابد، نباید انتظار اجرایی شدن آنها را داشته باشیم، ما امروز پای آزمون و امتحانی هستیم که اگر به کلیات این برنامه رأی ندهیم، در قوانین بعدی مانند تدوین بودجه 96 قطعاً با مشکلات جدی مواجه می‌شویم.

نماینده مردم صومعه‌سرا بابیان اینکه قوانین برنامه‌وبودجه همه پیش‌بینی‌های ما هستند خاطرنشان کرد: قرار بود طبق سند چشم‌انداز 20 ساله سهم نفت سالانه 5 درصد کاهش یابد، باید به نقطه‌ای می‌رسیدیم که سهم نفت در اقتصاد کشور به صفر می‌رسید اما آیا به این هدفمان توانستیم دست یابیم؟ ما که نتوانستیم خواسته‌های رهبر انقلاب را در سند چشم‌انداز 20 ساله محقق کنیم، البته ضعف مدیریت هم در بخش‌های اجرایی مشکلاتی را ایجاد کرده بود.

وی اضافه کرد: بدانید در ارتباط با اسناد بالادستی باید تلاش‌مان را انجام می‌دادیم، البته بخشی از مشکلات دست ما نیست ولی نمی‌توانیم به کلیات لایحه برنامه ششم رأی ندهیم، آن زمان باید نزد مردم پاسخ دهیم که ما 286 نماینده مجلس نتوانستیم یک لایحه را جمع‌وجور کنیم، اگر کلیات را رد کنید، چه چیزی به‌دست می‌آورید؟ آقای لاریجانی از روی دلسوزی صحبت کردند، ما ناچاریم با کلیات برنامه ششم موافقت کنیم.

دلخوش در پایان خاطرنشان کرد: ما برای اینکه مشکلات بزرگ‌تر پیش نیاید باید به مشکلات کوچک تن دهیم، اگر با کلیات لایحه برنامه ششم مخالفت کنیم این بی‌احترامی به همه همکاران است. /856/د102/ج

ارسال نظرات