۰۴ دی ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۲
کد خبر: ۴۶۹۳۱۶
با تصمیم نمایندگان مجلس؛

پیشنهاد حذف ماده 13 برنامه ششم توسعه رای نیاورد

133 نفر از نمایندگان مجلس با رای مخالف خود در مقابل پیشنهاد حذف ماده 13 برنامه ششم توسعه که از سوی دولت مطرح شده بود ایستادند.
صحن علنی مجلس

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری رسا، در جریان بررسی لایحه برنامه ششم توسعه در مجلس شورای اسلامی امروز شنبه چهارم دی‌ماه و در بخش بررسی ماده سیزدهم، پس از بحث و بررسی‌های فراوان در خصوص پیشنهاد  حذف این ماده، نمایندگان خانه ملت با 133 رای مخالف، 8 رای ممتنع و تنها 44 رای موافق، به حذف ماده سیزدهم رای منفی دادند.

در بخش موافقان حذف این ماده غلامرضا کاتب و نماینده دولت با استدلال اینکه این ماده می‌تواند بار مالی وسیعی را بر گردن دولت ایجاد کند، اصرار بر حذف کل ماده داشتند. ضمن اینکه موافقان حذف ماده سیزدهم بر این باور بودند که این ماده نمی‌تواند مطالبات بازنشستگان تامین اجتماعی را مرتفع کند.

در ادامه مخالفان حذف این ماده به ارائه دلایل خود برای حفظ این ماده پرداختند. حجت الاسلام موسوی لارگانی با تمجید از متن ماده 13 اعلام کرد؛ قطعا این ماده می‌تواند به یک عمر تبعیض مشمولان تامین اجتماعی پایان بدهد، ضمن اینکه برای اولین می‌تواند تمام مطالبات به حق مشمولان تامین اجتماعی را نیز برطرف کند. ضمن اینکه نماینده کمیسیون تلفیق با مخالفت حذف این ماده بیان داشت؛ در تمامی بندهای ماده 13 تلاش شده است که حقوق مشمولان سازمان تامین اجتماعی مرتفع شود.

گفتنی است بند 13 برنامه ششم توسعه بر این اساس طراحی شده است که در یک بازه زمانی 5 ساله بازنشستگان تامین اجتماعی از نظر دریافت حقوق همسان سازی شوند، ضمن اینکه سایر موارد این ماده به بهبود وضعیت سازمان اجتماعی از نظر مالی می‌پردازد./856/پ203/ج

ارسال نظرات