۰۷ دی ۱۳۹۵ - ۰۸:۳۹
کد خبر: ۴۶۹۸۷۰
مدیر حوزه علمیه سامن:

برخورد با نقض برجام نیازمند روحیه و اقدام انقلابی است

مدیر حوزه علمیه سامن گفت: دولت و مسؤولان جمهوری اسلامی باید برخوردی قاطع و محکم نسبت به بدعهدی آمریکا و نقض برجام نشان دهند و این موضوع نیازمند روحیه و اقدام انقلابی است.
حجت الاسلام نجفی

حجت الاسلام روح الله نجفی، مدیر حوزه علمیه سامن در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان، درباره نقض برجام از سوی آمریکا و تمدید تحریم ها علیه جمهوری اسلامی و لزوم برخورد و واکنش متناسب از طرف مسؤولان، گفت: پیش بینی های مقام معظم رهبری که بارها نسبت به بدعهدی آمریکا هشدار داده بودند، محقق شد و تمدید تحریم ها و نقض برجام، این موضوع را اثبات کرد.

وی با بیان اینکه برخورد قاطع و واکنش متناسب نسبت به نقض صریح برجام از سوی آمریکا، امری ضروری است، گفت: دولت و مسؤولان جمهوری اسلامی باید برخوردی قاطع و محکم نسبت به این اقدام آمریکا نشان دهند و این موضوع نیازمند روحیه و اقدام انقلابی است.

مدیر حوزه علمیه سامن ادامه داد: در شرایطی که آمریکا تعهدات خود را زیر پا گذاشته است، دولت و مسؤولان ما نیز باید از عمل به توافقات خودداری کنند و فعالیت های هسته ای را مانند قبل ادامه دهند.

وی اظهار داشت: برگرداندن فعالیت های هسته ای به روال قبل، می تواند طرف مقابل را هوشیار کند و این در صورتی اتفاق می افتد که در قدم های بعدی، اعتماد بی جا به آمریکا، از تفکر مسؤولان ما حذف شود.

حجت الاسلام نجفی افزود: در برخورد با تمدید تحریم ها، علاوه بر پاسخ متقابل از طرف مسؤولان، بهترین واکنش، تکیه بر توانایی ها و نیروهای داخلی و اعتماد به جوانان کشور است.

وی با اشاره به این سخن مقام معظم رهبری که فرمودند، اگر آمریکایی ها برجام را پاره کنند، ما آن را آتش خواهیم زد، گفت: سخنان مقام معظم رهبری و مواردی که مطرح و بر آن ها تأکید فرموده اند، راه را برای مسؤولان در برخورد با نقض برجام روشن کرده است.

مدیر حوزه علمیه سامن تأکید کرد: دولت و مسؤولان در اجرای توافقات برجام باید منتظر اقدامات طرف مقابل باشند و در صورتی که طرف مقابل به تعهدات خود عمل کرد، ما نیز تعهدات خود را اجرا کنیم، که البته این موضوع با سابقه دولت و کنگره آمریکا سازگاری ندارد.

وی در پایان گفت: واکنش متقابل و متناسب نسبت به نقض برجام از سوی آمریکا نیاز به اقدام و روحیه انقلابی دارد و امیدواریم مسؤولان و تیم مذاکره کننده در راستای اطاعت از دستورات مقام معظم رهبری، بتوانند اقدام قاطع و محکمی نسبت به این موضوع انجام دهند./979/302/ب2

ارسال نظرات