۰۷ دی ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۳
کد خبر: ۴۷۰۰۲۱
آیت الله مظاهری:

خطر قارون‌‌های خلیج فارس از خطر صهیونیسم جهانی بیشتر است

رییس حوزه علمیه اصفهان با بیان اینکه خطر قارون‌‌های خلیج فارس از صهیونیسم جهانی بیشتر است، گفت: قارونهای خلیج فارس به سبب نفاقی که دارند از پشت خنجر می زنند و خطرشان از صهیونیسم جهانی بیشتر است.
حضرت آیت الله مظاهری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حضرت آیت الله حسین مظاهری در جلسه تفسیر قرآن صبح امروز که در مسجد امیرالمؤمنین(ع) خیابان جی برگزار شد، گفت: قارونهای خلیج فارس ذلیل ترین افراد هستند.

وی با مروری بر موضوع جلسه قبل که راجع به خطرات وجودی منافقان بود، افزود: کسانی که با زبانشان وجود خداوند، آخرت، پیامبر(ص) و قرآن را می پذیرند ولی نور ایمان در قلبشان وارد نمی شود و در باطن امر هیچکدام از ابراز عقیده هایشان حقیقی نیست، منافق هستند.

حضرت آیت الله مظاهری تبیین کرد: انسان مؤمن قلباً و لساناً ایمان به غیب دارد، انسان منافق در دلش خبری از ایمان نیست ولی بر زبانش مدعی ایمان به غیب است و برخی از افراد که تعداد آنها بسیار کم است و کفر جهولی دارند، در دل مؤمن به پروردگار و عالم غیب هستند ولی این ایمان را بر زبانشان جاری نمی کنند.

رییس حوزه علمیه اصفهان با بیان اینکه از ابتدای خلقت تا الآن تعداد منافقان بسیار زیاد بوده است، اظهار کرد: 84 جنگی که در دوران رسالت بر پیامبر(ص) تحمیل شد همگی به سبب خباثتهای منافقان آن زمان بود، منافقان ضررهای زیادی به اسلام وارد کرده اند و در حال حاضر نیز اجازه گسترش دین اسلام را نمی دهند.

استاد اخلاق حوزه علمیه ادامه داد: مهمترین عامل جلوگیری کننده از گسترش اسلام در جهان در زمان حال، قارونهای خلیج فارس هستند که رهبرشان عربستان سعودی است، یک تعداد ممالک کوچک زیر نظر آمریکا با نفاقی که دارند، نمی گذارند اسلام عزیز در جهان فراگیر شود.

وی با بیان اینکه قارونهای خلیج فارس شعارشان لا اله الا الله است ولی ذاتاً آمریکایی هستند، گفت: عقیده این افراد برخلاف شعاری که بر زبانشان جاری است، ریاست طلبی و تشکیل حکومت شاهنشاهی است، این همه مشقتی که در کشورهای اسلامی همچون سوریه، لبنان و عراق بر مردم مسلمان تحمیل می شود، همه و همه به سبب خباثتهای منافقانی استکه گروه های تندرو داعش و تکفیری را ایجاد کردند.

حضرت آیت الله مظاهری با بیان اینکه خطر منافقان از صهیونیسم جهانی بیشتر است، ابراز کرد: افرادی که ظاهراً مؤمن هستند ولی در دلشان خبری از ایمان نیست، به راحتی از پشت خنجر می زنند و انسان را زمین گیر می کنند.

رییس حوزه علمیه اصفهان در تفسیر آیه نهم سوره بقره که می فرماید «یُخَادِعُونَ اللَّهَ وَالَّذِینَ آمَنُوا وَمَا یَخْدَعُونَ إِلا أَنْفُسَهُمْ وَمَا یَشْعُرُونَ» اظهار کرد: بهترین تفسیر در مورد این آیه را از زبان آقای فلسفی شنیدم، او در مجلسی که آیت الله بروجردی نیز تشریف داشتند می گفت، انسان منافق شبیه آن بیماری استکه پزشک نسخه ای برای او می نویسد ولی او با دور ریختن داروها به پزشک و پرستار می گوید داروها را مصرف کردم و خودش فکر می کند که پزشک و پرستار را گول زده است در صورتیکه خودش ضرر کرده است.

استاد اخلاق حوزه علمیه ادامه داد: هر چند منافق ممکن است معادلات افراد مؤمن را به هم بریزد و آنها را متضرر کند ولی ضرر اصلی متوجه خودِ او است.

وی با منافق خواندن برخی از کشورهای حاشیه خلیج فارس تشریح کرد: بالاترین مذلت از آنِ آنهایی است که برای رسیدن به نوکری شخص دیگری پولشان را خرج می کنند، کشورهای حاشیه خلیج فارس و در رأس آنها عربستان سعودی نفت و ذخایر کشورشان را به آمریکا می دهند و از آن طرف هم به آمریکا می گویند اجازه بده تا ما نوکر تو باشیم.

حضرت آیت الله مظاهری با اشاره به صحبتهای امام خمینی(ره) راجع به محمدرضا پهلوی گفت: امام می فرمودند، من به شاه نگاه کردم و خیلی ناراحت شدم چرا که دیدم او با یک حالت ذلت در برابر رییس جمهور آمریکا ایستاده است و رییس جمهور آمریکا او را امر و نهی می کند.

رییس حوزه علمیه افزود: اگر تنها همین آیه نهم سوره بقره در مذمت منافقان وجود داشت، برای اینکه آنها دست از نفاقشان بردارند، کافی بود.

استاد اخلاق حوزه علمیه با بیان اینکه پیشرفت اسلام در گرو ایجاد وحدت میان امتهای اسلامی است، تبیین کرد: اگر مسلمانان با یکدیگر متحد شوند پیروزی در برابر جبهه کفر حتمی است، اتحاد میان مسلمانان سبب تواضع آمریکا خواهد شد.

وی با تشویق ممالک اسلامی به وحدت هر چه بیشتر اذعان کرد: اگر همه ممالک اسلامی متحد بشوند و به مدت یکماه کشور آمریکا را تحریم اقتصادی کنند، آمریکای به ظاهر ابرقدرت به زانو درمی آید.

حضرت آیت الله مظاهری تصریح کرد: در حال حاضر کشور آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران تحریمهایی را تصویب می کند و کشور منافقی همچون عربستان به جای مقابله کردن با تصویبات ظالمانه آمریکا، از  آنها حمایت می کند./201/867/ب1

ارسال نظرات