۰۸ دی ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۹
کد خبر: ۴۷۰۳۸۰

چند خبر کوتاه از خوزستان

پیشرفت 80 درصدی در ساخت درب های حرم مسلم بن عقیل، انتصاب سرپرست ارشاد مسجد سلیمان، برگزاری محفل قرآنی دانش آموزی در بهبهان و آغاز به کار ششمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم حراست های کل کشور چند خبر کوتاه از خوزستان هستند.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، حجت الاسلام سید محمود موسوی، مسؤول ستاد بازسازی عتبات عالیات خوزستان، در مراسم رونمایی از قطعات میناکاری شده درب های حرم حضرت مسلم بن عقیل که پیش از ظهر امروز، در خانه صنایع دستی استان برگزار شد، با اشاره به این که در آبان ماه سال گذشته توافق نامه ای با ستاد مرکزی عتبات عالیات کشور در زمینه ساخت دو درب بارگاه مسلم بن عقیل منعقد شد، ابراز داشت: در این توافق نامه ساخت دو درب به مردم خوزستان محول شد و از آنجا که پیش از این ساخت 6 درب حرمین عسکریین(ع) را داشتیم از این لحاظ تجربه بسیار خوبی برای ما حاصل شده است.

مسؤول ستاد بازسازی عتبات عالیات خوزستان با بیان این که در خوزستان هنرمندان بی شماری وجود دارند، گفت: ساخت دو درب حرم مسلم بن عقیل فرصتی است تا هنرمندان خوزستانی استعدادها و هنرهای مغفول مانده و ارادات خود به اهل بیت(ع) را به همگان نشان دهند.

این مقام مسؤول ساخت دو درب مذکور را چهارمین پروژه محوله به ستاد بازسازی عتبات عالیات خوزستان دانست و افزود: ساخت 6 درب حرمین عسکریین(ع)، رونمایی از گنبد و ایوان طلای امیرمؤمنان علی(ع)، بازسازی حرم حضرت زینب(س) از دیگر پروژه های محوله به مردم خوزستان است که به بهترین شکل ممکن انجام و یا در حال اجرا است.

حجت الاسلام موسوی با بیان این که مردم خوزستان متولی و متبرع حرم حضرت زینب (س) هستند، اظهار داشت: در این حرم نقاط آسیب دیده بازسازی، طلاکاری، تعمیر و ترمیم گنبد حرم و کاشی کاری گلدسته های حرم به همت هنرمندان خوزستانی صورت گرفت و همچنین توسعه و مسقف کردن مصلا و حرم عقیله اهل بیت(ع) را پیش رو خواهیم داشت.

وی بازسازی دو درب مذکور را به همت مردم خوزستان بیان کرد و افزود: تاکنون مردم و هنرمندان استانی 80% ساخت دو درب را به انجام رسانده اند که این درب ها از چوب ساق تهیه و قلم زنی، میناکاری، خاتم کاری، مونتاژ، گره چینی، نقره کاری و خوشنویسی بر روی آنها صورت گرفته است.

مسؤول ستاد بازسازی عتبات عالیات خوزستان با ابراز امیدواری از این که پایان ساخت درب ها تا آخر سال کنونی و یا سه ماهه اول سال جدید پایان یابد، افزود: بازسازی عتبات عالیات از سوی مردم خوزستان تلاش های معاندان در تخریب چهره مردم خوزستان را برملا و بار دیگر عشق و ارادت آنها را به اهل بیت(ع) به همگان نشان داد.

انتصاب سرپرست ارشاد مسجدسلیمان

سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مسجدسلیمان منصوب شد.

در حکمی از سوی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان سید فرید موسوی را به عنوان سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مسجدسلیمان منصوب شد.

سید فرید موسوی از پرسنل اداره ارشاد اسلامی شهرستان مسجدسلیمان است که پیش از این به عنوان معاون اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مسجدسلیمان فعالیت داشت.

برگزاری محفل قرآنی دانش آموزی در بهبهان

عطاالله رئیس پور، مدیر دارالقرآن امام علی(ع) اداره آموزش و پرورش شهرستان بهبهان، با اشاره به این که محافل قرآنی این دارالقرآن همزمان با هفته قرآن و عترت آموزش و پرورش در مدارس این شهرستان برگزار شده است،‌ گفت:‌ یازدهمین محفل قرآنی دانش آموزی این شهرستان صبح امروز سه شنبه ۷ دی ماه برگزار شد.

رییس پور با اشاره به این که اجرا در این محافل قرآنی توسط قاریان و حافظان نمونه دارالقرآن انجام شد، ابراز داشت: بیان داستان‌ های قرآنی از دیگر برنامه  های این محافل قرآنی بود که در مدرسه متوسطه اول نمونه آزادگان برپا شد.

مدیر دارالقرآن امام علی(ع) شهرستان بهبهان با اشاره به این که گواهی نامه ۱۸ نفر از حافظان تربیت شده این درالقرآن صادر شده است،‌ افزود: این حافظان در ترم جاری توانسته ‌اند اجزاء قرآن را حفظ کنند.

وی با بیان این که گواهی نامه این قرآن آموزان در محافل قرآنی و در صف ‌های صبحگاهی به دانش آموزان اعطا خواهد شد، گفت: هدف از اعطای این گواهی نامه ‌ها به این روش را جذب دیگر دانش آموزان به شرکت در دوره‌ های قرآنی عنوان عنوان کرد.

آغاز به کار ششمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم حراست های کل کشور

ششمین مسابقات سراسری قرآن کریم حراست های کل کشور امروز به میزبانی اداره کل حراست خوزستان در دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر آغاز به کار کرد.

در این دوره از مسابقات 128 شرکت کننده در پنج رشته قرائت، حفظ، ترتیل، ابتهال و تواشیح حضور دارند و رشته مفاهیم هم به صورت غیر حضوری از طریق سامانه برگزار می شود.

 قاسم مقدمی، ناصر دغاغله، سید حسن آلبوشوکه، حمید چنانی، سید کریم موسوی، جلیل بیت مشعل، عباس حزباوی و انور دغاغله داوری این دوره از مسابقات را بر عهده دارند و همگی خوزستانی هستند.

افتتاحیه مسابقات قرآن کریم حراست های کل کشور امروز با حضور مسؤولان استانی و کشوری آغاز شد و مراسم اختتامیه هم فردا ساعت 8:30 صبح در دانشگاه نفت آبادان برگزار و نفرات برتر هر رشته معرفی و تقدیر می شوند./303/9456/ب1

ارسال نظرات