۱۵ دی ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۱
کد خبر: ۴۷۱۸۷۴
امام جمعه زرند:

دنیای غرب به دنبال فروپاشی بنیان خانواده های اسلامی است

حجت الاسلام ابراهیمی با بیان اینکه دنیای غرب به دنبال فروپاشی بنیان خانواده های اسلامی است، گفت: خانواده هايی كه بر پايه هوا و هوس زندگي مي كنند، صفات حيواني در زندگيشان حاكم است نه صفات انساني و امروز جنايتكاران كه در رأس دنيا حكومت و ظلم مي كنند از چنين خانواده هايی هستند.
امام جمعه زرند

حجت الاسلام علی ابراهیمی امام جمعه زرند در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، به تبیین نقش مهم خانواده در صلاح و فساد جامعه پرداخت و اظهار کرد: خانواده اصيل؛ خانواده اي است كه ريشه در شرافت و انسانيت دارد و پايبند به انسانيت، مسائل ديني اخلاقي، دستورات خداوند هستند.

وی بیان کرد: خانواده هايی كه بر پايه هوا و هوس زندگي مي كنند، صفات حيواني در زندگيشان حاكم است نه صفات انساني، و حضرت علی(ع) مي فرمايند «شما خانواده ها و امت اسلامي نگاه با دقت به خاندان پيامبر(ص) داشته باشيد و سمت و سوي خاندان پيامبر(ص) را تشخيص دهيد و به همان سمت حركت كنيد و پا جاي پاي خاندان پيامبر(ص) بگذاريد».

امام جمعه زرند تصریح کرد: بنابراین خانواده ها نقش مهمی در جامعه دارند و اگر خانواده اصلاح شد جامعه و دنيا نیز اصلاح مي شود و اگر خانواده رو به فساد و تباهي و ويراني رفت جامعه و جهان نیز رو به فساد و تباهي مي رود.

حجت الاسلام ابراهیمی ادامه داد: نقش خانواده يك نقش بنيادين و اساسي است و خانواده مركز اميد و آرزوها به شمار می رود، اگر خانواده سالم و متعادل و به هنجار باشد فرزنداني كه در اين خانواده به وجود مي آيند مايه بركت و رحمت هستند.

وی خاطرنشان کرد: اگر خانواده نا به هنجار باشد و تعادل نداشته باشد دچار فساد و تباهي، گناه و دوري از خدا باشد محصولش هم محصول بدي خواهد بود «البلد الطيب يخرج نباته باذن ربه والذي خبث لا يخرج الا نكدا» اگر سرزمين بد شد سرزمين شوره زار شد محصولي هم نخواهد داشت شوره در مي آورد شوره هم به درد حيوان مي خورد.

امام جمعه زرند خاطرنشان کرد: اگر امروز سري به دنياي غرب بزنيم بنيان خانواده ازهم پاشيده شده است؛ امروز جنايتكاران كه در رأس دنيا حكومت و ظلم مي كنند از چنين خانواده هاي ظالم و ستمگر و دور از خدا بزرگ شده اند؛ خانواده اگر صالح باشد، تاثيرش هم خيلي زياد است.

حجت الاسلام ابراهیمی یادآور شد: از این رو خانواده هم مي تواند كانون صلاح باشد و هم كانون فساد، مي تواند محل تربيت، سازندگي و محل برآورده شدن آرزوها و اميدها باشد، خانواده منشأ آباداني، فكري، اخلاقي، سياسي، ريشه آباداني ديني يا ويراني همه مطالب باشد.

وی در بخش دیگری از سخنانش افزود: خانواده کانون توجه همه سیاستمداران و شخصیت هاست و انتخاب مدیران از خانواده صالح نیز حائز اهمیت است و حضرت علی(ع) به مالک اشتر سفارش می کند وقتي مي خواهي پست و مقام و مسؤوليت بدهيد سعي كن از خانواده هاي صالح «بيوت صالح» مسؤول را انتخاب كنيد.

امام جمعه زرند عنوان کرد: بنابراین سياستمداران هم باید به خانواده توجه داشته باشند و افراد لایق و شایسته را برای امور کشور انتخاب کنند./302/9709/ب1

ارسال نظرات