۱۶ دی ۱۳۹۵ - ۰۰:۳۰
کد خبر: ۴۷۲۰۳۸
آیت الله مجتهد شبستری:

مسؤولان شکست برجام و وجود مشکلات را توجیه نکنند

امام جمعه تبریز با بیان این که عهدشکنی‌های آمریکا بر هیچ‌کس پوشیده نیست، گفت مسؤولان باید این مهم را قبول کنند که برجام با شکست مواجه شده پیامد‌های ناگوار آن را توجیهات غیر معقول نکنند.
آیت الله مجتهد شبستری آیت الله مجتهد شبستری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله محسن مجتهد شبستری چهارشنبه شب در جلسه گردهمایی مجمع نمایندگان طلاب و فضلای آذربایجان شرقی که در سالن اجتماعات دارالشفا برگزار شد با اشاره به اینکه امروزه هجمه‌های دشمن علیه حکومت شیعی ایران شدیدتر شده است، گفت: دشمنان جمهوری اسلامی با نفوذ در فرهنگ سعی دارند بین مردم و ولایت فقیه جدایی بیندازند؛ بنابراین در دنیای امروزی وظیفه علما نسبت به گذشته بسیار سنگین‌تر شده و باید مانع نفوذ دشمن در عرصه‌های فرهنگی و اعتقادی مردم جامعه باشند.
نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با بیان اینکه تنها راه نفوذ دشمن تهاجم فرهنگی است، اظهار داشت: کشورهای غربی با نشر برنامه‌های اسلام ستیزانه سعی در جذب جوانان به اسلام آمریکایی دارند؛ بنابراین می‌توان گفت امروزه زنگ هشدار به صدا درآمده و همت مضاعف علمای اسلام را در جهت نابودی نقشه‌های شوم دشمن می‌طلبد.
آیت‌الله شبستری با اشاره به وقایع فتنه 88 بیان داشت: دشمن با ادعای دروغین مبنی بر تقلب در انتخابات به میدان آمده و شروع به تفرقه‌افکنی کرده بود که می‌توان هدف از این امر را براندازی نظام جمهوری اسلامی دانست؛ نقطه افتخارآمیز این است که مردم با بصیرت ایران با تکیه‌بر رهنمود‌های حکیمانه رهبر معظم انقلاب توانستند فتنه دشمن را ناکام کنند.
وی افزود: بصیرت مردم آذربایجان از سال 88 تا کنون نه‌تنها کم نشده بلکه روزبه‌روز در حال افزایش است چراکه هرساله با برگزاری برنامه‌های گسترده در روزهای 8 و 9 دی دهه بصیرت را گرامی‌ می‌دارند و با انجام کارهای فرهنگی به مقابله با دشمنان اسلام می‌پردازند.
امام جمعه تبریز با اشاره به نمایان شدن چهره پلید آمریکا در نقض برجام و مذاکرات ادامه داد: عهدشکنی‌های آمریکا بر هیچ‌کس پوشیده نیست و مسؤولان کشوری باید با در نظر گرفتن مخالفت‌های مردم در زمینه مذاکرات این مهم را قبول کنند که برجام با شکست مواجه شده و پیامد‌های ناگوار آن را توجیهات غیر معقول نکنند.
آیت‌الله شبستری با بیان اینکه امروزه اسلام با دو پدیده «اسلام آمریکایی» و «تشیع لندنی» مواجه شده است، ابراز داشت: داعش و وهابیت با گرفتن بودجه‌های کلان از آمریکا به تبلیغ اسلام آمریکایی و اسلام خشونت پرداخته‌اند و سعی در نابود اسلام ناب محمدی(ص) دارند، اما در این میان جمهوری اسلامی ایران با برخوردار بودن از رهبری حکیم و با بصیرت توانسته در برابر دشمنان مقاومت کرده و حتی عرصه مقاومت را افزایش داده و در دیگر کشورهای مسلمان از جمله سوریه نیز به مقابله با دشمن بپردازد.
وی افزود: جریان شیرازی با راه‌اندازی 16 شبکه تلویزیونی سعی در ترویج تشیع لندنی دارد و با توجه به اینکه مخارج شبکه‌های تلویزیونی ده‌ها میلیارد است درمی‌یابیم این پول به‌طور مستقیم از سوی کشورهای غربی به دست آن ها می‌رسد و قابل باور نیست که این‌همه هزینه فقط از میان وجوهات مردمی باشد.
نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب مبنی بر انقلابی شدن حوزه‌ها و دانشگاه‌ها، عنوان داشت: مبلغان دین هنگامی‌که به تبلیغ می‌روند باید در کنار ترویج احکام دین باید مبنای انقلاب اسلامی و اندیشه امام راحل را برای آحاد مختلف جامعه روشنگری کنند و پیوسته در پی محقق کردن یک جامعه سراسر انقلابی باشند.
آیت‌الله شبستری با بیان اینکه دشمنان اسلام شیعی با استفاده از فضای مجازی سبب ایجاد شبهه‌های دینی و عقیده‌ای برای جوانان می‌شوند، گفت: امروزه حوزه‌های علمیه باید برای مقابله با اهداف شوم دشمن در فضای مجازی به تربیت مبلغان عالم در زمینه فضای مجازی بپردازد و با ایجاد سواد رسانه‌ای فتنه دشمنان را از میان ببرند.
وی در پایان با اشاره به مسأله هجرت برای تبلیغ به بیان توصیه‌هایی به طلاب پرداخت و بیان داشت: بسیاری از نقاط کشور در فقر فرهنگی به سر می‌برند و هیچ روحانی برای تبلیغ به آن مکان نمی‌رود، حوزه‌های علمیه در برخی شهرستان‌ها از فیض استاد باتجربه محرومند، روحانی برای فعالیت در عرصه قضاوت، عقیدتی سیاسی و غیره به آن مناطق نمی‌رود؛ بنابراین طلابی که در قم پرورش‌ یافته و به نسبیت درسی خوبی رسیده‌اند باید به‌سوی آن مناطق رفته و در عرصه فرهنگی به مردم جامعه خالصانه خدمت کنند./841/پ201/ج1

ارسال نظرات