۱۶ دی ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۷
کد خبر: ۴۷۲۱۴۴
استاد حوزه و دانشگاه:

مسؤولان مراقب باشند با رفتارهای خود بیگانگان را امیدوار نکنند

استاد حوزه و دانشگاه گفت: مسؤولان باید مراقب باشند که در بحث های سیاسی و جناحی مطالبی مطرح نکنند که سبب امیدواری بیگانگان شده و اسراسر نظام را در اختیار آنان قرار دهد.
حجت الاسلام جاوري شهرضا

حجت الاسلام محمدحسین جاوری در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، عنوان کرد: کشور جمهوری اسلامی ایران در شرایط حساس فعلی بیش از هر چیزی نیازمند اتحاد و همبستگی مدیران و مردم است، دشمن در این شرایط به دنبال فرصتی برای نفوذ در توده عظیم ملت و یا بدنه اصلی نظام است به همین جهت همه افرادی که در منصبهای اجرایی قرار دارند باید صیانت از آبروی نظام در مقابل بیگانه را به عنوان یک وظیفه مهم رعایت کنند.

وی اظهار کرد: در روزهای پایانی سال 95 مجلس شورای اسلامی به دنبال تصویب نهایی اصول و تبصره‌های قانون برنامه بودجه است و از طرف دیگر وزارت کشور نیز زمینه‌های لازم برای برگزاری انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری و پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا را فراهم می‌کند، در سطح جهان نیز در روزهای آینده شاهد آغاز به کار رییس جمهور جدید آمریکا خواهیم بود و تحرکات داعش در منطقه نیز شکل تازه‌ای به خود گرفته است به همین جهت با توجه به حساسیت شرایط کشور و منطقه مسؤولان باید مراقب باشند که در بحثهای سیاسی و جناحی مطالبی مطرح نکنند که سبب امیدواری بیگانگان شده و اسراسر نظام را در اختیار آنان قرار دهد.

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به انتشار اخباری مبنی بر محاکه نخست وزیر رژیم صهیونیستی به اتهام فساد، بیان کرد: فردی که با استفاده از قدرتی که در نتیجه حمایتهای کشورهایی نظیر آمریکا و انگلیس و فرانسه ایجاد شده اقدام به کشتار مردم بی‌پناه فلسطین کرده و در مجامع جهانی بر ادامه روند این کشتار تأکید می‌کند، به اتهام فساد محاکمه خواهد شد، این مسأله بیش از هر چیزی مظلومیت مردمانی را نشان می‌دهد که به دست نیروهای او کشته می‌شوند زیرا متهم شدن از سوی کسی که دادگاه در تعقیب او است، بسیار زنج آور است.

حجت الاسلام جاوری ادامه داد: مجامع جهانی نظیر شورای امنیت و دادگاه لاهه در ابتدا با اهداف بشر دوستانه و کمک به انسانهای تحت ستم ایجاد شد، اما این نهادها در دهه‌های اخیر به ویژه پس از پایان دوران جنگ سرد و گرایش کشورهای سرمایه‌داری به نظام تک قطبی با محوریت آمریکا، با تغییری اساسی در رویکرد خود با هدف حفظ منافع نظام سرمایه‌داری، اقدام به افزایش ظلم و ستم در جهان کردند.

وی با اشاره به تصویب قعطنامه ضد اسراییلی شورای امنیت سازمان ملل متحد، این اقدام را نوعی فریبکاری سیاسی دانست و تصریح کرد: اینگونه اقدامات با این هدف انجام می‌شود که اسراییل را بیشتر از آنچه که در حقیقت وجود دارد، قدرتمند جلوه دهند، آنها قصد دارند با صدور یک قطعنامه، به ظاهر بر علیه اسراییل موضوع گیری کنند اما در حقیقت به دنبال این هستند که با اعلام سرپیچی این کشور از اجرای این قطعنامه، نشان دهند که هیچ قدرتی در جهان نمی‌تواند رد برابر آن ایستادگی کند.

استاد حوزه و دانشگاه اضافه کرد: اگر مسؤولان شورای امنیت سازمان ملل در اقدام خود مبنی بر صدور قطعنامه ضد اسراییلی صادق بودند، پس چرا اعمال تحریمهای ضد اسراییلی را به عنوان ضمانت اجرای این قعطنامه پیش بینی نکردند؟ چرا آمریکا همانند وقتی که در برابر ایران موضع‌گیری کرده و از قعطنامه ضد ایرانی شورای امنیت دفاع کرد، تحریمهای ضد اسراییلی را صادر نکرد؟ مجموعه این اقدامات نشان می‌دهد که شورای امنیت نیز به عنوان بازیچه‌ای در یک سناریوی از پیش طراحی شده قرار گرفته است.

حجت الاسلام جاوری تأکید کرد: افرادی که در داخل کشور شیفته آمریکا و غرب هستند و گمان می‌کنند که همه مشکلات کشور ما به دست آنها حل می‌شود، آیا تا به حال فکر کرده‌اند که چرا امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب تا این اندازه بر شعارهای ضد استکباری و حفظ روحیه انقلابی تأکید فرموده‌اند؟ استکبار به سردمداری آمریکا و اسراییل و همپیمانان غربی آنها هدف جز نابودی مردم ایران ندارند، ایجاد گروهک تروریستی داعش و تقویت عربستان به عنوان یک قدرت ضد شیعه در منطقه به عنوان بخش مهمی از نقشه ضد ایرانی این کشورها بوده است./302/868/ب1

ارسال نظرات