۱۷ دی ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۹
کد خبر: ۴۷۲۳۰۹
آیت الله دری نجف آبادی:

فساد اداری در شأن نظام و انقلاب نیست

آیت الله دری نجف آبادی گفت: مبارزه با فساد اقتصادی باید در رأس امور قرار گیرد و پرداخت حقوق‌های نجومی، فساد اداری، استفاده از قدرت در جهت منافع شخصی و رانت در شأن نظام و انقلاب نیست و با آرمان‌های انقلاب و امام فاصله دارد.
آیت الله دری نجف آبادی نماز جمعه اراک نماز جمعه اراک نماز جمعه اراک

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در استان مرکزی، آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی، نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک در نماز جمعه این هفته شهر اراک، با تاکید بر اینکه جوانان در برابر تهاجم فرهنگی دشمن هوشیار باشند و توطئه های بدخواهان را خنثی کنند، گفت: دشمنان اسلام، آل سعود، اسرائیل و داعش با نقشه ها و برنامه های شوم خود به دنبال ترویج فساد هستند.

ولنگاری فرهنگی و دورکردن جوانان از اسلام و قرآن هدف دشمن است

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با اشاره به اینکه امروز دشمنان و بدخواهان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به دنبال ولنگاری فرهنگی و دورکردن جوانان کشور از اسلام و قرآن هستند، تصریح کرد: امروز شاهدیم دشمنان با این حربه در پی سست کردن بنیان خانواده هستند و می‌خواهند از این راه به جامعه و نظام ضربه وارد کنند.

امام جمعه اراک با بیان اینکه نهادینه کردن فرهنگ و سبک زندگی اسلامی باید از برنامه های مهم مسؤولان باشد، افزود: ترویج فرهنگ ایرانی اسلامی و ایمان به خدا در همه امور و فعالیت های کشور باید سرلوحه فعالیت همه ارگان های دولتی، مردم و نهادهای مختلف کشور قرار گیرد.

ضرورت گسترش فرهنگ حجاب، اخلاق و تحکیم بنیان خانواده در جامعه

آیت الله دری نجف آبادی گسترش فرهنگ حجاب، اخلاق و تحکیم بنیان خانواده را به عنوان مقدس ترین امور دانست و اظهار داشت: نهادهای انقلاب، اطلاعاتی، سیاسی و انتظامی باید در جهت آرمان های امام (ره)، انقلاب و شهدا تلاش و فرهنگ ایثار و شهادت را در جامعه اسلامی تبیین و نهادینه کنند.

امام جمعه اراک با اشاره به اینکه دی ماه یادآور دیکتاتوری است که در جامعه ما کشف حجاب کرد و قصد داشت غیرت دینی مردم را از میان بردارد اما به درک واصل شد، افزود: دی ماه یادآور کسانی بود که با توهین به مقدسات مردم مسلمان ایران تلاش داشتند فتنه به پا کنند اما آنها نیز در گورستان تاریخ دفن شدند.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی بیان کرد: حمایت از اخلاق و معنویت در جامعه اسلامی در حقیقت پشتیبانی و صیانت از کیان نهاد خانواده است و در نتیجه هر شخصی در این رابطه در جامعه مسؤول است و امروز همه و همه ما مرهون خون پاک شهدای انقلاب و دفاع مقدس هستیم.

مبارزه با فساد و بی بند و باری، مهم‌ترین رسالت مردم و مسؤولان

آیت الله دری نجف آبادی هدف از انقلاب را حفظ ارزش‌های اسلامی دانست و خاطر نشان کرد: انقلاب اسلامی در جهت مبارزه با این ناهنجاری ها شکل گرفته است و باید با قاطعیت در برابر گرفتاری ها، آسیب ها و معضلات اجتماعی موجود در جامعه نقش آفرینی کرد.

امام جمعه اراک مبارزه با فساد و بی بند و باری را مهم‌ترین رسالت مردم و مسؤولان در جهت حفظ آرمان‌های انقلاب دانست و افزود: مبارزه با بی‌حجابی امر بسیار مهمی  است که باید به آن با جدیت پرداخته شود و باید با برنامه ریزی های پسندیده در مسیر تشریح فواید حجاب در جامعه گام برداشت.

فساد اداری در شأن نظام و انقلاب نیست

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی در ادامه در رابطه با فسادهای اقتصادی بیان داشت: مبارزه با فساد اقتصادی باید در راس امور قرار گیرد و پرداخت حقوق‌های نجومی، فساد اداری، استفاده از قدرت در جهت منافع شخصی و رانت در شأن نظام و انقلاب نیست و با آرمان‌های انقلاب و امام فاصله دارد.

به گزارش رسا، خطیب جمعه اراک در ادامه سخنان خود به اقدامات رضاشاه پهلوی علیه دین و اسلام، سالروز ولادت امام حسن عسکری(ع) و برکات وجودی ایشان و سالروز شهادت شیخ نمر به دست آل سعود اشاره کرد.

شایان ذکر است، نماز عبادی سیاسی جمعه در 33 نقطه استان مرکزی برگزار می شود./201/842/ب1

ارسال نظرات