۲۰ دی ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۴
کد خبر: ۴۷۲۹۱۷
امام جمعه سراب:

آیت الله رفسنجانی از ذخایر ارزشمند انقلاب بود

حجت الاسلام اکرمی گفت: آیت الله هاشمی رفسنجانی، اسوه‌ صبر و سازندگی و از جمله ذخایر ارزشمند انقلاب اسلامی بود.
حجت الاسلام علی اکبر اکرمی، امام جمعه سراب

حجت الاسلام علی اکبر اکرمی، امام جمعه سراب در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، با تسلیت ارتحال آیت الله هاشمی رفسنجانی اظهار داشت: پیام تسلیت رهبر معظم انقلاب اسلام نشان از عمق ارادت معظم‌له نسبت به آن عالم مجاهد و نستوه دارد، همچنانکه مرحوم آیت الله رفسنجانی نیز یار دیرین حضرت آیت الله خامنه‌ای بوده‌اند.

وی با تأکید بر این‌که آیت‌الله هاشمی، یار و یاور رهبر انقلاب در برهه‌های مختلف تاریخی بوده‌اند، خاطرنشان کرد: آن عالم مجاهد در پست‌های مختلف ثابت کرد که در عمل خادم اسلام، انقلاب و مردم ایران است، رهبر انقلاب نیز از ایشان بارها و بارها در تریبون‌های مختلف به نیکی یاد کرده اند.

امام جمعه سراب با اشاره به مبارزات ضدستمشاهی آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در دوران قبل از پیروزی انقلاب اسلامی ایران، گفت: آن مرحوم یکی از یاران صدیق امام و رهبری در نهضت ضد شاهنشاهی بود و قبل از انقلاب با تحمل شکنجه‌های فراوان در زندان‌های ساواک، دست از مبارزه و یاری امام خمینی برنداشت.

وی با اشاره به درایت و مدیریت ارزشمند مرحوم آیت الله رفسنجانی در دوران هشت سال دفاع مقدس، خاطرنشان کرد: آن عالم خستگی‌ناپذیر بعد از جنگ نیز به عنوان رییس جمهور با نام سردار سازندگی شهرت یافت، ضمن این‌که ریاست مجلس خبرگان رهبری و مجمع تشخیص مصلحت نظام نیز نشان از اوج درایت ایشان در نظام بود.

حجت الاسلام اکرمی ادامه داد: آیت الله هاشمی رفسنجانی، اسوه‌ صبر و سازندگی و از جمله ذخایر ارزشمند انقلاب اسلامی بود، چرا که این بزرگ مرد تاریخ معاصر در سخت‌ترین برهه‌های کشور پای عقاید، باورها و خواست مردم ایستاد چنانکه در سخت‌ترین روزهای انقلاب شدیدترین شکنجه‌ها را با دل و جان برای اهداف عالی انقلاب تحمل کرد.

وی با بیان این‌که طی سالیان اخیر عده‌ای به دنبال ایجاد فاصله میان مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی و رهبر معظم انقلاب اسلامی بودند، گفت: انتصاب دوباره مرحوم آیت الله هاشمی به عنوان رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام از سوی رهبر انقلاب تمام توطئه‌ها و نقشه های شوم دشمنان را خنثی کرد.

امام جمعه سراب با تأکید بر اینکه آیت الله هاشمی رفسنجانی به تمام معنا فردی انقلابی و مجاهد بود، گفت: خیلی‌ها ادعای انقلابی‌گری داشتند که در مسیر 37 سال گذشته از قطار انقلاب باز ماندند، اما آیت الله هاشمی با تبعیت از رهبر انقلاب در هر شرایطی نشان داد که انقلابی واقعی پیرو ولایت فقیه است./935/302/ب2

ارسال نظرات