۲۲ دی ۱۳۹۵ - ۰۰:۰۵
کد خبر: ۴۷۳۲۲۳
کارشناس مسائل مذهبی:

تنها ره‌ یافتگان به مسیر سعادت واقعی بشر ‏پیروزی اباعبدالله را می فهمند

حجت الاسلام رضوانی امام حسین(ع) را چراغ هدایت و کشتی نجات برای همه انسان ها در همه زمان ها دانست و گفت: پیوستن افرادی از سپاه عمرسعد به لشکر اباعبدالله(ع) سرّی دارد که ‏تنها ره یافتگان به مسیر سعادت واقعی بشر می توانند آن را درک کنند‏، اگر انسان از مسیر مشیت الهی دور ‏شود، با همه امکانات مادی هم طعم سعادت واقعی را نخواهد چشید. ‏
پیروزی امام حسین

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام حسین رضوانی، کارشناس مسائل مذهبی، شب گذشته در مسجد الزهرا(س) اصفهان با اشاره به جمله« کُلُ یَومِ عاشورا وَ کُلُ اَرضٍ کَربَلا» ، گفت: واقعه قیام عاشورای اباعبدالله(ع) تنها اختصاص به 1400 سال پیش و یا ایام ماه محرم و صفر ندارد و باید همواره فلسفه قیام امام حسین(ع) را مد نظر داشته باشیم تا در معرکه ها و فتنه های زمانه از مسیر راستین اسلام منحرف نشویم.

وی ادامه داد: امام حسین(ع) همیشه و برای همه انسانها کشتی نجات است، حتی پیامبران و اولیای الهی قبل از زمان حیات دنیوی امام حسین(ع) هم از اباعبدالله(ع) مدد می گرفتند، یوسف پیامبر در چاه به امام حسین(ع) متوسل شد، باید همواره سوار بر کشتی نجات اباعبدالله(ع) باشیم تا از غرق شدن در امواج خروشان فتنه ها و شبهات نجات یابیم، اگر در مسیر نور امام حسین(ع) حرکت کنیم از گمراهی دور می شویم.

کارشناس مسائل مذهبی افزود: یکی از شبهاتی که امروز مطرح می شود این است که امام حسین(ع) اگر ولی خدا بوده و محبوب خداوند است، وقتی نتواند خودش را از مرگ و خانواده اش را از اسارت نجات دهد، پس چگونه می تواند بعد از هزاران سال نسلهای مردم را نجات دهد و به خیال خود از این طریق می خواهند مکتب عاشورا را زیر سؤال ببرند.

حجت الاسلام رضوانی بیان داشت: اگر از نظر ظاهری به واقعه عاشورا بنگریم و تنها همان روز و شب را در نظر بگیریم می توان گفت که امام حسین(ع) و یارانشان در نبرد نظامی مغلوب دشمن شدند، اما آثار و برکات بی مانند این شهادتها و اسارتها تمام تاریخ و همه جهان را تحت الشعاع خود قرار داد و در نهایت سبب قوت گرفتن اسلام و در واقع همان مرام و سیره اباعبدالله(ع) و جد بزرگوارشان شد و راه و رسم اسلام برای همیشه ماندگار شد و این همان پیروزی واقعی است.

وی افزود: وقتی به حوادث رخ داده در روز عاشورا نگاه کنیم متوجه می شویم که عدد یاران و تجهیزات و امکانات جنگی سپاه امام(ع) در مقایسه با سپاه دشمن بسیار کمتر است، اما در تاریخ ثبت است که از ابتدای رویارویی دو سپاه با یکدیگر تا انتهای نبرد، همواره عده ای از سپاهیان عمرسعد پشیمان شده و به جمع یاران حضرت اباعبدالله(ع) می پیوندند.

کارشناس مسائل مذهبی تصریح کرد: در نظر اول هیچ عاقلی در میدان جنگ طرف غالب از نظر نیرو و تجهیزات را رها نمی کند تا به سمت مقابل بپیوندند، بلکه برعکس است و افراد با دیدن احتمال بالای شکست خوردن به سپاه خودی پشت می کنند و دعوت سپاه مقابل را لبیک می گویند و تاریخ پر از این حوادث است، اما در قیام عاشورا نه تنها کسی از سپاه امام حسین(ع) به سپاه عمرسعد نپیوست بلکه حتی افراد با سابقه شرارت علیه ائمه اطهار(ع) هم جذب اباعبدالله(ع) شده و با نور هدایت ایشان سوار بر کشتی نجات و سعادت شدند.

کسانی که از مسیر مشیت الهی دور شوند طعم سعادت را نمی چشند

حجت الاسلام رضوانی ابراز داشت: این که افرادی از سپاه عمرسعد به لشکر مقابل می پیوندند در حالی که می دانند صد در صد کشته می شوند سرّی دارد که تنها عاشقان و ره یافتگان به مسیر سعادت واقعی بشر می توانند آن را درک کنند، افراد با تفکر مادی و غرق در شهوات و نفسانیات از درک این مناسبات عاجزند.

وی اظهار داشت: امروز در غرب امکانات مادی و رفاه در بسیاری از کشورها برای اقشاری از مردم مهیا است، اما با همه اینها می بینیم که آمار قتل و خودکشی و اعمال پلید حیوانی مانند تجاوزهای خشن به زنان و کودکان بسیار بالاست و اعمال غیرعادی مانند ازدواج همجنسها و سرو شدن غذاهایی مانند جنین مرده انسان در رستورانهای آنها رواج پیدا کرده است، اگر انسان از مسیر فطرت و راهی که خداوند اراده کرده تا انسان در آن قدم بگذارد و مشیت الهی بر آن قرار گرفته است دور شود، دیگر طعم سعادت واقعی را نخواهد چشید. ‏/869/‏202/ب3

ارسال نظرات