۲۲ دی ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۹
کد خبر: ۴۷۳۲۳۴
معاون ستاد همکاری های حوزه و آموزش و پرورش:

بسترهای حضور روحانیان در آموزش و پرورش مهیا شده است

معاون ستاد همکاری های حوزه و آموزش و پرورش با بیان این که بحث تربیت در اسلام و مبانی آن در اختیار حوزه های علمیه است، گفت: بسترهای حضور روحانیان در آموزش و پرورش مهیا شده است.
روحانیت

حجت الاسلام حمید درودی، معاون ستاد همکاری های حوزه و آموزش و پرورش در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان، با اشاره به برنامه های این ستاد، اظهار داشت: بحث تربیت در اسلام و مبانی آن در اختیار حوزه های علمیه است.

وی با اشاره به اهمیت ورود حوزه های علمیه در این زمینه، گفت: برای این که نظرات کارشناسی قرآن در سفره دانش آموزان وجود داشته باشد لازم است طلاب برای دانش آموزان مباحث اخلاقی را تبیین کنند.

معاون ستاد همکاری های حوزه و آموزش و پرورش افزود: در آموزش  و پرورش درس اخلاق در یک سطح عادی برگزار می شود و یا فقط به یک بُعد پرداخته می شود، حال بعد از انقلاب اسلامی تمام مدارس و خانواده ها علاقه مند هستند که دانش آموزان آنها به سبک تربیت قرآنی و اهل بیت(ع) مزین شوند.

حجت الاسلام درودی گفت: برای این کار مدیران روحانیانی را که موفق بودند در مدارس حاضر می کردند و در این امر برنامه ریزی می کرده و برای دبیران و خانواده ها برگزار می کردند و بسیاری از دانشمندان و مدیران در مدارسی بودند که حوزه های علمیه در آنجا ورود داشته اند.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: در افراد و رجال موفق حتی مبتکران، با پیگیری می توان دید که یک روحانی موفق در زندگی آنان نقش داشته است.

حجت الاسام درودی افزود: بعد از انقلاب تعداد روحانیان با توجه به نیاز و جمعیت کم بوده است و برای استفاده در مدارس از روحانیان استفاده می شده است که در سطوح مختلف علمی بوده و استعدادهای متفاوتی داشته اند.

وی افزود: در بعضی از مدارس چارچوب قوانین مدارس نمی توانست از روحانیان حاضر در مدارس حمایت کند، چرا که قانونی در این زمینه وجود نداشت، از این رو برای انجام  امور دینی مدارس و برای این که شأن روحانیت حفظ شود ستادی برای همکاری این دو نهاد ایجاد شد.

معاون ستاد همکاری های حوزه و آموزش و پرورش گفت: در ستاد تفاهم نامه ای بین وزیر آموزش و پرورش و رییس حوزه های علمیه کشور امضا شد و طبق آن مقرر شد که نماینده ولی فقیه در هر استان رییس شورای همکاری و نایب رییس مدیر کل آموزش و پرورش استان باشد.

وی ابراز داشت: ستاد همکاری می گوید که روحانیان چگونه در آموزش پرورش حاضر شوند تا نیاز دانش آموزان برطرف شود و این که آموزش و پرورش چگونه دانش آموز را در اختیار روحانی برای تربیت قرار دهد.

حجت الاسلام درودی اظهار داشت: روحانی در آموزشگاه به گونه ای باید باشد که دخالت در کار آموزش و پروش پیش نیاید و موازی کاری با دیگر معاونت ها صورت نگیرد.

وی افزود: تربیت روحانیان برای فعالیت در آموزش و پروش در این طرح مورد توجه است و طبق برآورد کمیته استان استعدادهای زیادی برای برنامه ریزی دارد ولی باید در جلسات، قوانین آموزش و پرورش و شان روحانی حفظ شود.

حجت الاسلام درودی گفت: طلاب برای حضور در مدارس بنا بر طرحی که رهبری آن را تأیید کردند به صورت آموزشی برای خدمت سربازی در آموزش و پرورش  افرادی جذب می شوند که به صورت نمونه 500 نفر در این زمینه ورود کردند.

وی در پایان گفت: به هر استان بنا به تقاضای هر استان افراد در کشور تقسیم شدند از جمله فواید حضور طلاب در آموزش پرورش این است که امکان تدوین محتوای آنان به صورت کتاب در این عرصه وجود دارد./979/302/ب2

ارسال نظرات