۲۳ دی ۱۳۹۵ - ۱۹:۰۸
کد خبر: ۴۷۳۵۹۲
عضو شورای عالی عفاف و حجاب کشور:

حوزه علمیه باید در مسائل اجتماعی پیشگام باشد

اردبیلی گفت: باید در حوزه های علمیه بایدها و نبایدهای تبلیغی در بحث جمعیت تدوین شود و رویکردهای ترویجی غیر مستقیم مانند اهمیت به خانواده تقویت شود.
مریم اردبیلی عضو شورای عالی عفاف و حجاب کشور

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مریم اردبیلی، عضو شورای عالی عفاف و حجاب کشور، پیش از ظهر امروز در دومین نشست شورای راهبردی جمعیت که در مرکز مدیریت حوزه علمیه قم برگزار شد با بیان این که باید یک هسته ای در رابطه با آینده پژوهی در حوزه شکل بگیرد، اظهار داشت: حوزه علمیه در مسائل اجتماعی نباید دنباله رو جامعه و دانشگاهیان باشد بلکه باید پیشگام باشد.

وی با بیان این که متأسفانه مشکلاتی که در جاهای دیگر وجود دارد در حوزه هم مطرح است، گفت: یکی از مشکلات روحانیان در فرزندآوری این است که توان اقتصادی نداریم و موضوع دیگر مخالفت همسر است که بعد از دو فرزند توان روحی و جسمی خود را از دست می دهند.

اردبیلی با بیان این که باید در داخل حوزویان بصیرت افزایی و فرهنگ سازی برای لزوم افزایش رشد جمعیت شکل بگیرد، اظهار داشت: بچه های دهه 60 و 70 ظرفیت هایشان برای فرزند آوری بسیار پایین است و حتی کسانی که بنا به فرمان مقام معظم رهبری فرزند آوری را داشته اند بعد از دو تا سه فرزند نابود شده اند و دچار افسردگی شده اند.

وی افزود: باید مسائل روحی روانی در خانواده ها تقویت شود زیرا بعد از فرزند آوری دچار بحران و افسردگی شده اند و باید به طور ویژه زوج های جوان از نظر فرزند آوری حمایت بشوند.

عضو شورای عالی عفاف و حجاب کشور با بیان این که ما سنخ شناسی زنان را در مسائل تربیتی نداریم، خاطرنشان کرد: غربی ها می گویند ما چند نوع زن داریم که عبارت است از خانواده محور، زنی که علاقه مند کار در جامعه است و دیگر موارد؛ ما باید بتوانیم سنخ شناسی کنیم تا ببینیم که زن های ما چگونه فکر می کنند و در هر حوزه با ادبیات خودشان صحبت کنیم.

وی با اشاره به این که موتور محرکه فرزند آوری باید در حوزه های علمیه شکل بگیرد، گفت: بایدها و نبایدهای تبلیغی در بحث جمعیت باید تدوین شود و باید بر سیاست های غیر مستقیم اعمال شود و رویکردهای ترویجی غیر مستقیم مانند اهمیت به خانواده تقویت شود.

اردبیلی افزود: ما باید ارتقاء مشارکت نخبگان در مباحث جمعیتی داشته باشیم و اذهان تمام نخبگان حوزوی را با این مبحث درگیر کنیم که می تواند سبب تعامل بیشتر با دیگر نهادها شود./843/202/ب3

ارسال نظرات