۲۶ دی ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۷
کد خبر: ۴۷۴۰۶۰
استاد حوزه علمیه همدان:

نقش آیت الله هاشمی در تقویت اسلام و انقلاب انکار ناشدنی است

استاد حوزه علمیه همدان گفت: آیت الله هاشمی فردی نابغه بود و او در زندان های زمان طاغوت بی آنکه به منبع و کتابی دسترسی داشته باشد تفسیر قرآن خود را تالیف کرد.
حجت الاسلام اسدی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان، حجت الاسلام مسلم اسدی استاد حوزه علمیه همدان در مراسم هفتم آیت الله هاشمی که ظهر امروز در مسجد مهدیه همدان برگزار شد، گفت: نقش ایت الله هاشمی در تقویت انقلاب و اسلام انکار ناشدنی است.

وی افزود: در روایتی از پیامبر(ص) نقل شده است که زمانی که کسی نزد خداوند محبوب باشد خداوند محبت خد را در او و محبت او را در دل مردم قرار می دهد.

استاد حوزه علمیه همدان در ادامه خاطرنشان کرد: آیت الله هاشمی فردی نابغه بود و او در زندان های زمان طاغوت بی آنکه به منبع و کتابی دسترسی داشته باشد تفسیر قرآن خود را تالیف کرد.

حجت الاسلام اسدی ابراز داشت: زوایا و ابعاد درخشانی در زندگی ایت الله هاشمی وجود دارد که وی را نزد خداوند محبوب کرده است و محبت او در دل های مردم وجود دارد.

وی افزود: در مراسم تشییع با شکوه این عالم فقید همگان دیدند که چگونه محبت وی در دل های مردم اثر و نفوذ کرده و همگان را برای تشییع همراه کرده است و این امر در قران و در سوره مریم آمده است.

استاد حوزه علمیه همدان ابراز داشت: آیت الله هاشمی در چهارده سالگی وارد حوزه علمیه شد و از محضر اساتیدی چون امام راحل، ایت الله بروجردی کسب فیض کرد و بعد در مسیر مبارزات علیه رژیم پهلوی قرار گرفت.

وی با اشاره به ولایت مداری آیت الله هاشمی ابراز داشت: آیت الله هاشمی تنها رییس جمهوری بود که رهبری از او اظهار رضایت کردند و فرمودند که هیچ کس برای من هاشمی نمی شود.

استاد حوزه علمیه همدان در پایان تصریح کرد: اظهار نظرهای کارشناسی و دقیق آیت الله هاشمی در موارد مختلف امری بود که همگان حتی اعضای مجمع تشخیص مصلحت را به حیرت واداشته بود./979/202/ب3

ارسال نظرات