۳۰ دی ۱۳۹۵ - ۲۳:۴۲
کد خبر: ۴۷۴۸۹۹
معاون رییس جمهور:

ورود گردشگر به کشور نماد امنیت پایدار ایران اسلامی است

معاون رییس جمهور با بیان اینکه امسال ورود گردشگران خارجی به کشور نسبت به سال گذشته 114 درصد افزایش داشته است، گفت: ورود گردشگر به کشور نماد امنیت پایدار ایران اسلامی است و در صورت معرفی ظرفیت های این بخش می توان با اقتدار به ندای رهبر انقلاب درباره تحقق اقتصاد مقاومتی لبیک گفت.
رییس سازمان میراث فرهنگی کشور

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در استان مرکزی، زهرا احمدی‌پور ‌معاون رییس جمهور و رییس سازمان میراث فرهنگی در سفری یک روزه به استان مرکزی وارد کلانشهر اراک شد و برنامه‌های خود در این سفر را پس از استقبال رسمی در پاویون استانداری مرکزی آغاز کرد.

بازدید از قنات ابراهیم آباد به عنوان تنها اثر ثبت جهانی استان، سفر به زادگاه بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی شهر خمین و بازدید از بیت تاریخی امام راحل(ره) در این شهر، حضور در کارگاه صنایع دستی و بازدید اجرای آئین قالی‌بران از برنامه‌های سفر رییس سازمان میراث فرهنگی به استان مرکزی بود.

همچنین بازدید از مرکز صنایع دستی روستای میشی‌جان از دیگر برنامه‌های سفر یک‌ روزه رییس سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی به استان مرکزی تلقی می شود.

احمدی‌پور پس از این با سفر به شهر اراک در نشست شورای اداری استان مرکزی شرکت کرد و سپس در نشست با سمن‌های حوزه گردشگری و صنایع دستی استان مرکزی حضور یافت.

بازدید از بازار تاریخی اراک، بازارچه‌های صنایع دستی اراک و نشست با فعالان صنعت گردشگری و نمایندگی‌های شهرستانی این سازمان در استان از دیگر برنامه‌های رئیس سازمان میراث فرهنگی کشور به استان مرکزی به‌شمار می‌رود.

حضور در شهرستان ساوه از دیگر برنامه‌های احمدی‌پور در این سفر یک‌ روزه و بازدید از مسجد جامع شهرستان ساوه از دیگر برنامه‌های سفر رئیس سازمان میراث فرهنگی کشور به استان مرکزی بود.

معاون رییس جمهور و رییس سازمان میراث فرهنگی کشوردر خمین از بخش‌های مختلف زادگاه امام خمین(ره) بازدید کرد و در این بازدید، در دفتر یادگاری‌های بیت تاریخی متنی را به‌صورت دست‌خط یادداشت و برضرورت توجه به معرفی بیش از پیش زادگاه امام راحل در کشور و جهان تاکید کرد.

مشروح یادداشت رییس سازمان میراث فرهنگی کشور در بازدید از بیت تاریخی امام(ره) به شرح زیر است:

شهر خمین مزین است به نام خمینی بزرگ(ره)، مفتخرم که در شهر خمین و در محل زادگاه خمینی عزیز(ره) تلاش کنم تا این بخش از محل هویت‌بخشی انقلاب اسلامی را در قالب گردشگری انقلاب اسلامی در کنار قم، نجف و جماران به نام و یاد خمینی عزیز (ره) تبدیل به محور گردشگری انقلاب اسلامی کنیم.

امید که این سرمایه بزرگ برای ایران اسلامی و ایرانیان عزیز به‌ویژه نسل جوان مایه فخر و مباهات جاودانه باشد.

رییس سازمان میراث فرهنگی راس ساعت 11:45 به اراک آمد در نشست با مدیران، روسای ادارات و نمایندگی های ادارات کل شرکت کرد.

معاون رییس جمهور سپس در نشست دیگر خود با عنوان شورای اداری استان در سالن الغدیر استانداری مرکزی حاضر شد و بیان کرد: موفقیت دولت تدبیر و امید در حوزه سیاست خارجی و برجام، مسیر ورود گردشگران خارجی را به کشور هموار کرد.

افزایش 114 درصدی ورود گردشگران خارجی به کشور نسبت به سال گذشته

رییس سازمان میراث فرهنگی کشور خاطر نشان کرد: گفتمان منطق و با تلاش های شبانه روزی تیم مذاکره کننده ایران با گروه موسوم به 1+5 به یک بار دیدگاه جهانیان نسبت به ایران تغییر کرد و اینک ایران به عنوان کانون امن برای سرمایه گذاران و گردشگران خارجی شناخته شده است.

احمدی‌پور ورود هواپیمای ایرباس به کشور ایران را یکی از نتایج برجسته توافق برجام عنوان کرد و گفت: ضمن اینکه ملت فهیم ایران حق استفاده از ناوگان هوایی امن و مدرن را دارند، وجود این نوع هواپیما پیام صلح و امنیت ایران را به همه نقاط جهان منتقل کرد.

معاون رییس جمهور با بیان اینکه امسال ورود گردشگران خارجی به کشور نسبت به سال گذشته 114 درصد افزایش داشته است، افزود: ورود گردشگر به کشور نماد امنیت پایدار ایران اسلامی و در صورت معرفی ظرفیت های این بخش می توان با اقتدار به ندای مقام معظم رهبری در خصوص تحقق اقتصاد مقاومتی لبیک گفت.

رییس سازمان میراث فرهنگی کشور همچنین شامگاه امروز در نشست با تشکل های مردم نهاد استان مرکزی در سالن جلسات استانداری مرکزی حاضر شد.

احمدی‌پور در این نشست با بیان اینکه سمن ها سرمایه باارزش مردمی هستند، گفت: سمن ها به عنوان مجموعه ای از نیروی انسانی قوی و سرمایه اجتماعی مطلوب می توانند در کنار دولت اثربخشی قابل توجهی را به انجام برسانند و باید از این توان در برنامه ریزی ها نهایت بهره برده شود.

سمن ها در معرفی توان گردشگری استان ها نقش تعیین کننده دارند

معاون رییس جمهور با اشاره به اینکه سمن ها در معرفی توان گردشگری استان ها نقش تعیین کننده دارند و سازمان میراث فرهنگی پذیرای ایده ها برنامه های خلاقانه آنها در این راستا است، گفت: توان و ساختار دولت اجازه انجام همه ماموریت هارا نمی دهند به همین دلیل باید از پتانسیل سمن ها در عرصه های مختلف بهره مند شد.

رییس سازمان میراث فرهنگی کشور در رابطه با برگزاری جشن نوروز 96 گفت: امسال با توجه به رونمایی از منشور حقوق شهروندی تصمیم بر این است که مفاد این منشور در جشن های نوروزی محقق شود.

معاون رییس جمهور افزود: تاکنون نوروز در کشور به عنوان جشن خانوادگی برگزار شده است و می توان با استفاده از ظرفیت سمن ها این آیین کهن را یک نوروز باشکو ه و سنتی اجتماعی تبدیل کرد و در این راستا پذیرای نظرات و برنامه های سازمان های مردم هستیم.

رییس سازمان میراث فرهنگی کشور در آخرین برنامه خود در استان مرکزی امشب به مسجد جامع شهرستان ساوه رفت و از این مسجد بازید به عمل آورد.

به گزارش رسا، 20 درصد مفاخر کشور مربوط به استان مرکزی است و این استان به عنوان یکی از استان های با سبقه کهن، دیار دلیرمردان و شیر زنان تاریخ ساز کشور است و همچنین ظرفیت های بکر گردشگری، صنایع دستی و میراث گرانبهای فرهنگی این استان، مزیت ارزشمندی برای رونق اقتصادی است.

گفتنی است، قنات تاریخی ابراهیم آباد تنها یکی از جاذبه های ناب گردشگری و تاریخی این استان است که می تواند در توسعه صنعت توریسم موثر باشد./201/842/ب1

ارسال نظرات