گرایش انسان به زشتی، خلاف فطرت است
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام والمسلمین محمد هادی عبدخدایی، نماینده مردم خراسان رضوی در مجلس خبرگان رهبری، امشب در جمع زائران و مجاوران حرم مطهر رضوی در رواق امام خمینی(ره)، گفت: از دیدگاه جهان بینی اسلامی آفرینش و جهان هستی دارای دو بعد ظاهری و باطنی است.
وی با بیان اینکه بعد ظاهری و باطنی به تعبیری عالم غیب و شهادت است، بیان داشت: مسلمان واقعی همانطور که عالم شهود را می بیند به باطن آفرینش هم توجه دارد.
نماینده مردم خراسان رضوی در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه قرآن کریم از مومنان به «یومنون بالغیب» تعبیر می کند، اظهار داشت: انسان دارای دو بعد جسمانی و روحانی و به تعبیری ظاهری و باطنی است.
وی با اشاره به اینکه بعد ظاهری انسان، اعضاء و جوارح اوست و بعد باطنی روح و جان انسان است، گفت: چشم، ابرو و اعضاء و جوارح انسان دارای اهمیت چندانی نیستند، بلکه روح دارای اهمیت بیشتری است.
حجت الاسلام والمسلمین عبدخدایی با بیان اینکه روح به انسان شخصیت می دهد و حقیقت انسانیت روح اوست، ابراز داشت: اگر حقیقت انسانیت از بین برود جان آدمیت هم وجود ندارد.
وی با تاکید بر اینکه در قرآن کریم آیات فراوانی در ارتباط با جان، روح و نفس انسان وجود دارد، به آیات 1 تا 13 سوره شمس اشاره کرد و افزود: خداوند در این سوره یازده قسم بیان می کند که در قسم یازدهم به «نفس و ما سوئها» تاکید می کند که منظور از این نفس، روح و جان انسان است.
نماینده مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: جان انسان است که هم می بیند و هم می شنود، چشم، گوش، اعضاء و جوارح انسان ابزار هستند و آنکه می بیند و می شنود جان اوست.
وی در ادامه با اشاره به آیه قران کریم «فَأَلْهَمَها فُجُورَها وَ تَقْواها» ابراز کرد: انسان باید خود را از زشتيها و بدي ها دور و از گناهان خود را حفظ کند.
حجت الاسلام والمسلمین عبدخدایی با تاکید بر اینکه انسان باید خود را از آفات نفسانی پاک کند، گفت: گرایش انسان به زشتی ها و باطل امری بر خلاف فطرت است.
وی در بخش دیگری از سخنان خود دروغگویی در اسلام را یکی از آفات انسان دانست و ابراز داشت: دروغ گفتن سبب رسوایی انسان می شود.
نماینده مجلس خبرگان رهبری در پایان با بیان اینکه انسان هر کاری که به نفع و یا به ضرر خود انجام دهد در قیامت اعمال خود را می بیند، به موضوع توبه به درگاه خداوند متعال تاکید کرد و افزود: توبه، سبب پاک شدن گناهان انسان و تبدیل به خوبی می شود./202/859/ب1