۱۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۹
کد خبر: ۴۷۷۳۴۱
ویژه طلاب علوم دینی؛

دوره آموزشی کوتاه مدت احکام بانکداری بدون ربا برگزار می شود

دوره آموزشی کوتاه مدت احکام کاربردی بانکداری بدون ربا از سوی مرکز آموزش های کاربردی حوزه علمیه قم با همکاری مؤسسه فقه اقتصادی طیبات ویژه طلاب برگزار می شود.
بانکداری بدون ربا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، دوره آموزشی کوتاه مدت احکام کاربردی بانکداری بدون ربا ویژه طلاب و روحانیان از سوی مرکز آموزش های کاربردی حوزه علمیه قم با همکاری مؤسسه فقه اقتصادی طیبات برگزار می شود.

از سر فصل های این دوره می توان به اخلاق اقتصادی، عقدشناسی، ترسیم قانون بانکداری بدون ربا، موضوع شناسی ربا، سودهای بانکی، شرح قراردادهای فروش اقساطی، خرید دین و اجاره به شرط تملیک اشاره کرد.

براساس این گزارش، شدت حرمت ربا و تأکید فراوان دین مقدس اسلام بر حلال بودن و شرعی بودن معاملات اقتضای آن را دارد که قبل از اقدام به هر فعالیت اقتصادی، احکام آن را آموخت؛ از سوی دیگر طلاب و فضلای حوزه علمیه، افزون بر این که محل رجوع اقشار مختلف درباره سؤالات شرعی بانکی هستند خودشان نیز به عنوان تسهیلات گیرنده از بانک ها نیاز است در کنار دروس مکاسب و متاجر که به صورت مبنایی به مباحث معاملات می پردازند، به صورت کاربردی با معاملاتی که امروزه در جامعه رایج است آشنا شوند.

طلاب علاقه مند به شرکت در این دوره آموزشی می توانند به سامانه اینترنتی مؤسسه فقه اقتصادی طیبات به نشانی www.tayebat.net مراجعه کنند که پس از نام نویسی و از ارزیابی و تایید مدارک از سوی کاشناسان مؤسسه، با توجه به تعداد افراد ثبت نام شده، زمان و مکان و برنامه آموزشی به صورت تلفنی اعلام خواهد شد.

گفتنی است، این دوره آموزشی یک هفته ای است که شنبه تا چهارشنبه از ساعت 14 تا 17:30 و پنج شنبه و جمعه در دو نوبت صبح و عصر در مدرسه علمیه امام کاظم(ع) واقع در میدان معلم برگزار می شود./1324/ت303/ی

ارسال نظرات